Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوسف مولایی مدیر گروه روابط بین الملل دانشگاه تهران در نشست بررسی اف‌ای تی اف در پژوهشکده تحقیقات راهبردی گفت: در بررسی‌های کلان جایگاه یک سازمان را ذیل نظم موجود جهانی و اثر آن در عرصه بین الملل بررسی می‌کنیم، اما در بررسی عملکردی؛ اعمال جزئی سازمان سنجش شده البته من خیلی عنوان سازمان را برای نهاد FATF راحت به کار نمی‌برم چرا که عناصر لازم یک سازمان بین المللی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در بررسی‌های کلان سازمان‌هایی ناظر بر چارچوب‌ها و قواعد موجود بوده که عملکرد‌ها را بررسی می‌کنند. برخی از سازمان‌ها مانند ناتو و شورای امنیت نقش امنیتی داشته، اما سازمان‌هایی دیگر در بحث ساختار حاکمیتی و قوانین وارد شده که کشور‌ها از موضع استقلال طلبی به آن‌ها حساس هستند.

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت ادامه زیست در ساختار نظام بین المللی تاکید کرد: رعایت قوانین و سازمان‌ها برای ادامه حیات و زیست در نظام جهانی الزامی است و بدون این پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها این زیست اماکان پذیر نخواهد بود.

مولایی با ببان اینکه fatf یک سازمان استانداردساز است؛ ادامه داد: این نهاد در حوزه حاکمیتی هم وارد شده و به بحث‌هایی مانند تعریف تروریسم ورود داشته که اختلاف زیادی در آن موجود هست. این نهاد یک نهاد فنی بوده تا حوزه نظام پولی و مالی را رصد کرده تا شفاف و پاک بوده؛ تا تبادلات مالی جهانی از آفت‌هایی که عملکرد برخی از کشور‌ها و گروه‌ها ایجاد کرده در امان بماند.

مولایی با بیان این سوال که نهاد اساسی تصمیم گیر چه نهادی است؟ آیا بانک مرکزی یا کمیته مبارزه با پولشویی است؟ به نظر می‌رسد باید تصمیم گیری را به این نهاد‌ها سپرده شود.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه باید نظم جهانی را پذیرفت، گفت: نهاد‌های درگیر این بحث باید در مورد مشکلاتی که عدم الحاق ایجاد می‌کند، به لحاظ فنی و تکنیکی مشخص و اعلام کنند.

مولایی در پایان تصریح کرد: برخی از نگرانی‌هایی که در مورد این لوایح وجود دارد؛ درباره برخی از قطعنامه‌های خاص سازمان ملل که در این لوایح قید شده، که الزام آورم هست، وجود داشته و دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاست خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی، اواخر اردیبهشت ماه امسال، با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها بین دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، در دانشگاه تربیت‌مدرس، برگزار می‌شود.

این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه، به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود، از یک سو بررسی تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعات آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی‌شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت‌اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برگزاری این همایش می‌تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مدت برپایی این همایش، غرفه‌هایی در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود