Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:51:25 GMT

ثبت احوال، حسگر مهم تحولات اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۳۸۷۵

ثبت احوال، حسگر مهم تحولات اجتماعی است

محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در همایش بزرگداشت روز ثبت احوال در جمع مدیران و پیشکسوتان ثبت احوال استان اظهارداشت: ثبت احوال امروز جزو دستگاه‌هایی است که هیچ شکایتی از آن وجود ندارد این در حالی است که زمانی در ردیف سازمان های پرشکایت بود. 

وی دلیل رضایت مندی مردم از این دستگاه را چابک شدن و اثرگذاری آن دانست و اضافه کرد: ثبت احوال با شناخت جایگاه خود، مطالبه گری درستی در حاکمیت مطرح کرد و موجب شد بهترین دستاوردهای ما در سامانه الکترونیکی با عنوان پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت داده ها و اطلاعات جمعیتی احصاء شده در ثبت احوال تاکید کرد: اگر نتوانیم از این داده ها خوب استفاده کنیم همانند پزشکی هستیم که خوب معاینه نکرده ایم و در علاج بیماری های اجتماعی ناتوان خواهیم بود. 

الهی تبار ادامه داد: تمام تلاش مدیران جامعه و اهداف توسعه برای رقم خوردن رفاه اجتماعی است و اگر به این اهداف نرسیده ایم مطمئنا نتیجه عدم توجه به حسگر و هشدارهای جمعیتی و عدم علاج بیماری های اجتماعی بوده است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و ثروت استان کرمانشاه تصریح کرد: با این وجود جای سوال وجود دارد که چرا با وجود این ظرفیت و ثروت، شاخص های جمعیتی اش این چنین است و نرخ ولادت ما پایین تر از میانگین کشوری است یا نرخ بیکاری خوب نیست.

الهی تبار یکی از پاسخ ها به این سوُال را لزوم نقش آفرینی همگانی در توسعه دانست و اضافه کرد: شاخص‌های مطلوب در هیچ جامعه ای رقم نمیخورد مگر اینکه نگاه توسعه نگرانه در بین آحاد مردم وجود داشته باشد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه رضایت مندی از ثبت احوال را به دلیل قرارگیری این سازمان در سیستم مدرن و الکترونیک دانست و گفت: لازم است که کارها را به سمت سیستمیکردن و دغدغه مندی پیش بیریم.

الهی تبار با تاکید بر اینکه اگر عزم ملی و استانی در بین آحاد مردم و تصمیم گیران شکل بگیرد، کرمانشاه مسیر توسعه را در کوتاه مدت طی خواهد کرد، تصریح کرد: این امر مهم در موضوع کاهش طلاق استان تجربه شد و با مداخلات اجتماعی و ورود دستگاه‌ها یکسری کارها آغاز شد و در حالیکه سال ۹۷ نرخ طلاق کشور مثبت بود، در کرمانشاه ۸.۵ درصد کاهش یافت.

وی همچنین گفت: براساس داده های ثبت احوال در مورد علل مرگ و میر، سند جامع و کامل سلامت استان تهیه شد که هدف از تهیه این سند پرورش انسان سالم برای فعالیت موثر در جامعه است.

الهی تبار با اشاره به همراهی مطلوب ثبت احوال استان در فرآیند انتخابات تصریح کرد: یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید، گسترش دولت الکترونیک است. در برگزاری انتخابات از ۲۵ فرآیند ۲۴ فرآیند الکترونیکی شده و چالش های نزاع خیز را کاهش داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه «دولت انصافا در بحث ایجاد زیرساخت ها و الکترونیک شدن سیستم ها بسیار موفق بوده است» ادامه داد: در سیستم های سلامت، حمل و نقل و گمرک سامانه های بزرگ شکل گرفت و خیلی از مفسده ها کاهش یافت آنچنان که در انتخابات کسی مدعی تکرار رای نیست و برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان آرامش خاطر ایجاد کرده است. 

الهی تبار در پایان تاکید کرد: برای کاهش فسادها و تقویت شفافیت، ما راهی جز سیستمی شدن کارها نداریم. توفیق سازمان ها در صورت اقدام و حرکت مانند ثبت احوال است که تمام اسنادش الکترونیکی شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 ثروت حمل و نقل دولت الکترونیک شاخص معاون سیاسی امنیتی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز سه شنبه در مراسم زنگ سپاس معلم که در مدرسه ماندگار فردوسی تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در تربیت نسل جدید، گفت: تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد و آنچه که در جامعه امروز موجب اقتدار و افتخار ما است، وجود معلمانی است که نظام مدیریتی کشور، محصول تربیت آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در داخل و خارج کشور موجب افتخار شده است، افزود: اگر امروز در عرصه‌های متعددی چون پزشکی و اقتصاد دانش بنیان در دنیا حرفی برای گفتن داریم و در بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و سازه‌های طراحی کشور، جوانان این مرزوبوم، دانش فنی و مهندسی خود به خارج کشور صادر می‌کنند، محصول همین معلمان است.

وی خطاب به دانش آموزان، با بیان اینکه شما آینده کشور را می‌سازید و به طور قطع آینده کشور به برکت شما بهتر از اکنون خواهد بود، گفت: فرصت علم آموزی و پرورش را مغتنم شمارید زیرا خیلی زود دیر می‌شود و فارغ التحصیل شده و وارد فضای کار می‌شوید.

استاندار آذربایجان شرقی از دانش آموزان خواست این دوران را دوران رشد و پرورش خود در نظر بگیرند و در کنار درس، نسبت به مقوله خودسازی و تفکر سازی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی آثار و کتاب‌های شهید مطهری را راهگشا دانست و به دانش آموزان توصیه کرد: در کنار کتب درسی، مطالعه آثار این شهید را در اولویت خود قرار دهند زیرا به طور قطع در ساختن نظام فکری مفید خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان در نقاطی از استان تدریس می‌کنند و مسیرهای طولانی طی می‌کنند تا نگذارند در نقاط محروم، قطار علم و پیشرفت متوقف شود، خاطرنشان کرد: هنوز هم برخی از معلمان در کانکس‌ها تدریس می‌کنند.

کد خبر 6093364

دیگر خبرها

  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد