Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پوستر هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت توسط آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از قم، نشست هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم امروز سوم دی ماه، با حضور آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم و اعضا و نمایندگان مؤسسات فعال قرآنی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت در دستور کار این اداره کل است، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این آزمون سنجش و ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزش‌های ارائه‌شده توسط مؤسسات و مراکز قرآنی و همچنین معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان در این زمینه است.

وی ادامه داد: این آزمون به‌عنوان یک رویداد بزرگ قرآنی در روز 11 بهمن‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهر قم نیز در سه گروه حفظ، مفاهیم قرآنی و معارف اهل‌بیت (ع) به‌صورت الکترونیکی، شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد.

قم، رتبه نخست ثبت‌نام آزمون قرآن و عترت در کل کشور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم استقبال از این آزمون در شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: شش هزار و 336 در این آزمون ثبت‌نام کردند که این استقبال باعث شد شهر قم در رده نخست ثبت‌نام در کل کشور قرار گیرد.

حسینی کاشانی افزود: از این تعداد چهار هزار و 995 نفر زن و مرد در آزمون کتبی حفظ قرآن کریم، 232 نفر در آزمون کتبی معارف اهل‌بیت (ع)، 434 نفر در آزمون کتبی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، 503 نفر در آزمون شفاهی حفظ و 172 نفر نیز در آموزش‌های الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند.

فضای مجازی؛ محلی برای از بین رفتن تقوا

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرائت و تلاوت قرآن کریم مقدمه عمل به آن است، اظهار کرد: باید عمل کردن به دستورات این کتاب شریف در جامعه پیاده شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز فضای مجازی محلی برای از بین رفتن تقوا شده است، گفت: حتی می‌بینیم برخی مؤمنین نیز در این فضای مجازی بی‌تقوا شدند و به‌راحتی آبروی افراد در آن از بین می‌رود.

امام‌جمعه قم ادامه داد: انتقاد دلسوزانه و درست در این فضا مانعی ندارد ولی طوری نشود که اگر کسی به هر دلیلی ذلیل شد برای وضعیت وی شادی کنید.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه یکی از جلوه‌های قرآن استکبارستیزی است، یادآوری کرد: نخستین استکبارستیزی باید درون انسان شکل بگیرد و سپس به سراغ نمادهای بیرونی آن برود و با آن بجنگد و منازعه کند.

یادآور می‌شود، رونمایی از پوستر هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران و عترت در قم پایان‌بخش این نشست قرانی در حرم کریمه اهل‌بیت (س) بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم خبرگزاری بین المللی قرآن مسابقات قرآن و عترت ارشاد قم آیت الله سعیدی حسینی کاشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و با حضور سید محمدحسینی پور قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی گفت: هرچه در این محافل و مجالس قرآنی شرکت کنیم قطعاً برکات و نور قرآن، بیشتر در زندگی ما جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عسکری ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که می‌فرماید: اتخذوا هذا القرآن مهجورا (قرآن را مهجور کردند) افزود: باید تلاش کنیم با قرآن مانوس شویم و آنگاه درک خواهیم کرد که خداوند برای زندگی زیبا دستورالعمل‌هایی داده است که اگر به آن عمل کنیم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیار ساده و راحت می‌توان با قرآن ارتباط گرفت و در ترجمه آیات تعمل کرد و بعد می‌فهمیم که چه گنجینه بزرگی را خداوند دراختیار ما قرار داده است که برای تمام نیاز‌ها و سؤالات ما پاسخ‌هایی روشن دارد.

گفتنی است: آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نغمات دینی، اجرای گروه بین‌المللی هم آوایی پیامبر اعظم (ص) و قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به حاضرین همراه بود و در پایان نتایج سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام و از برگزیدگان مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود