Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی تیموری مدیر پارک ملی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،    گفت: از عصر امروز منطقه دره شمالی روستای تنگراه بخش لوه شهرستان گالیکش آتش گرفته است و نیرو‌های اداری و محیط بانان و همیاران محیط بانی‌های تنگراه، قوشه چشمه و تنگه گل و مردم محلی در حال مهار و اطفاء هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی تیموری افزود:هم اکنون نیرو‌های اداری و محیط بانان و کمک‌های مردمی در حین خاموش کردن هستند و براساس برآورد‌های اولیه حدود ۴هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخته است.


تیموری افزود: به علت گرمای چند روز اخیر و پایان فصل پاییز و خشک شدن برگ‌های درختان، احتمال افزایش آتش سوزی در پارک ملی گلستان و جنگل‌ها دور از انتظار نیست.


او از هم استانی‌ها ومسافران خواست: از روشن کردن آتش در حاشیه پارک ملی گلستان و بوته زار‌ها خودداری و در صورت مشاهده آتش سوزی از طریق شماره‌های ۱۵۴۰ / ۰۱۷۳۲۵۴۵۴۶۳ / ۰۱۷۳۵۸۰۶۴۱۲ اطلاع رسانی کنند.


انتهای پیام / فا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست جنگل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور