Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:08:45 GMT

میانگین سن بارداری اول در زنان یزد به ۲۹ سال رسید

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۴۷۱۳

میانگین سن بارداری اول در زنان یزد به ۲۹ سال رسید

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مکرمی، روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه یزد به مناسبت سالروز تأسیس ثبت احوال با اشاره به اینکه نخستین شناسنامه در یزد در فروردین سال ۱۳۰۷ صادر شد، اظهار داشت: خدمات ثبت احوال تنها به صدور شناسنامه و ثبت ولادت و وفات یا طلاق و ازدواج خلاصه نمی‌شود.

وی با اشاره به خدمات گسترده ثبت احوال بیان کرد: ثبت احوال پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است و همواره با توجه به در دست داشتن اطلاعات و مشخصات هویتی تمام ایرانیان، پاسخگوی استعلام دستگاه‌هایی نظیر دادگستری، نیروی انتظامی و … است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرمی در مورد برخی اطلاعاتی که برای برنامه ریزی سیاستگذاران کشور مورد نیاز است، افزود: آمار ازدواج و طلاق، سن ازدواج و … برای برنامه ریزی در حوزه جوانان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل تثبت احوال استان یزد، تعداد ازدواج‌های استان یزد را رو به کاهش خواند و عنوان کرد: آمارهای ثبتی طلاق نیز در استان یا ثابت مانده و تغییر آن‌چنانی نداشته یا به با افزایش بسیار کمی مواجه بوده است.

مکرمی در مورد افزایش سن ازدواج و سن بارداری نیز بیان کرد: میانگین سن بارداری اول در میان مادران یزدی به ۲۹ سال رسیده و فرزندآوری کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بیشتر خانواده‌های یزد اکنون یک یا دو فرزندی هستند و این امر به معنای کاهش نرخ رشد جمعیت است.

کد خبر 4806850

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ثبت احوال استان یزد بوشهر ایلام تعطیلی مدارس آلودگی هوا شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین شب یلدا بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری تهران یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت از کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در کشور خبر داد و ثبت احوال نیز آمار مرتبط با سن فرزندآوری را اعلام کرد.

‌به گزارش همشهری‌آنلاین، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا ۲ سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

میانگین سن پدر‌ها و مادر‌ها در اولین فرزندآوری

آمار‌های سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد