Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@06:00:52 GMT

مقتدی صدر ۴ نامزد برای نخست‌وزیری معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۴۷۸۳

به گزارش شبکه السومریه، دفتر ویژه مقتدی صدر امروز سه‌شنبه اسامی چهار نفر را به‌عنوان نامزد تصدی نخست وزیری عراق معرفی کرده و گفته است این افراد هیچ فعالیتی در چارچوب جریان صدر نداشته و به آن وابسته نیستند.

احمد کریم حمد العجباوی‌، رافد عبدالرحیم نعمان الاعرجی، سعد غالی کاظم التمیمی و غزوان یاسر منیجل الشبلاوی چهار فردی هستند که جریان صدر آنها را برای تصدی نخست وزیری معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز جلسه علنی پارلمان به‌ریاست الکعبی

خبر دیگر اینکه نشست علنی پارلمان عراق از لحظاتی پیش به‌ریاست حسن  الکعبی معاون  اول رئیس پارلمان آغاز شده است.

یک منبع پارلمانی گفته است پارلمان امروز بیست و چهارمین نشست خود از دوره قانونگذاری نخست را به‌ریاست حسن الکعبی و با حضور 184 نماینده آغاز کرده است. الکعبی تأکید کرده است که این نشست علنی و در برابر  افکار عمومی برگزار می‌شود.

الفرات از ادای سوگند سه نماینده جدید در صحن پارلمان خبر داده است.

خبر دیگر اینکه حنین قدو از نمایندگان عضو ائتلاف البناء گفته است این ائتلاف پس از کنار گذاشتن نام قصی السهیل، اسامی جدیدی را برای تصدی نخست وزیری بررسی می‌کند.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق هم گفت: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا با عبور از شرایط کنونی به‌سمت اصلاحات بیشتر حرکت کنیم.

خبر دیگر  اینکه ریاست پارلمان عراق از کمیسیون امنیت و دفاعی خواسته است موضوع قانونی بودن زمینی را که سفارت آمریکا در آن احداث شده پیگیری کند.

خبر دیگر اینکه یک منبع عراقی خبر ارسال نامه‌ای از سوی ریاست پارلمان به رئیس جمهور و تعیین ائتلاف البناء به عنوان فراکسیون اکثریت را تکذیب کرده است.

تازه‌ترین خبر از عراق حاکی است که نمایندگان پارلمان در نشست علنی خود که همچنان ادامه دارد به 22 ماده قانون جدید انتخابات رای دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- در یک سخنرانی در کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این کنفرانس در شرایط سخت و استثنایی در دو سطح منطقه و جهان برگزار می‌شود، زیرا تجاوزهای رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوزهای خود قوانین بین‌المللی، عرف جنگ و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرد. صهیونیست‌ها با سیطره خود باعث شدند که برادران فلسطینی نیازهای زندگی روزانه از جمله غذا، دارو و مسکن امن نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌المللی و موسسات آن خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مسئولیت انسانی و اخلاقی، جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غره را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان امروز شاهد بحران‌هایی است که بر اقتصاد تمام جهان و اوضاع اجتماعی، روانی و اقتصادی ملت‌های عربی تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، فعالیت پنجاهمین دوره از کنفرانس کار کشورهای عربی صبح امروز در بغداد آغاز و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت. در این کنفرانس مسائل مرتبط با بازارهای کار و کارگران در کشورهای عربی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا