Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:49:57 GMT

قم بیش از ۲۹ هزار کارمند دولت دارد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۵۳۶۵

قم بیش از ۲۹ هزار کارمند دولت دارد

سید صدرالدین صدری نوش‌آبادی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، در رابطه با آزمون استخدامی کشور افزود:‌ در آزمون هفتم که حدود یک ماه پیش برگزار شد، سهم استان قم ۳۵۵ تن بود که آموزش‌وپرورش با ۲۶۵ تن و دانشگاه علوم پزشکی با ۵۳ تن، بیشترین سهم را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: در آزمون‌های ششم و پنجم به ترتیب سهم استان قم، ۴۴ و ۴۸۸ تن بوده است که در مجموع دستگاه‌های این استان در سه آزمون مذکور ۸۸۷ تن نیروی جدید گرفته‌اند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور  در بخش دیگر سخنان خود، توضیحاتی را در رابطه با هدف‌های «برنامه جامع اصلاح نظام اداری - دوره دوم (۱۳۹۹- ۱۳۹۷)» در ۱۰ برنامه ارائه داد. 

وی در این رابطه گفت: هدف از اجرای این برنامه کارا نمودن دولت است تا دولت به‌عنوان پیشران توسعه بتواند پس از این برنامه، اقداماتی را که برحسب قوانین و مقررات به‌عهده دولت گذاشته شده و هم برای چابک‌سازی دولت، این اهداف را محقق کند و اقدامات را انجام دهد.

صدری نوش‌آبادی برنامه نخست را «مهندسی نقش و ساختار دولت» نام برد و خاطرنشان کرد: در این برنامه هدف کمی در نظر گرفته شده، کاهش ۱۲ درصدی حجم دولت است.

وی برنامه دوم را «توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری» برشمرد و گفت: باید در این برنامه بهبود رتبه شاخص توسعه دولت الکترونیک به کمتر از ۷۰ برسد که الان رتبه جهانی ما ۹۳ است. 

وی برنامه سوم را «ارائه خدمات در فضای رقابتی» دانست و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ۵۰ درصد از واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی براساس قیمت تمام‌شده در فضای رقابتی انجام بشود.

صدری با بیان اینکه سهم هریک از دستگاه‌ها در این برنامه مشخص شده است، تاکید کرد: شورای راهبری توسعه مدیریت استان قم، دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف کند تا بُرش استانی مربوط به اصلاح نظام اداری را از دستگاه‌های مادر خود بگیرند و آن را علمیاتی کنند. 

وی برنامه چهارم را «مدیریت سرمایه انسانی» نام برد و افزود: در این برنامه اهداف کمی وجود دارد که ۱۲ درصد کاهش نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی در کل است، البته برخی از دستگاه‌ها در این برنامه عدم مصداق خورده‌اند و نیاز به اصلاح ندارند، ولی بعضی از دستگاه‌ها نیز بیش از ۱۲ درصد باید کاهش نیروی انسانی بدهند.

وی ادامه داد: در این حوزه علاوه بر کاهش نیروی انسانی، باید حداقل ۶۰ درصد از انتصابات مدیران منطبق با دستورالعمل شورای عالی اداری و مبتنی بر شایستگی مدیران باشد.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: شورای عالی اداری در سال ۱۳۹۳ مصوبه‌ای را گذرانده است که انتصاب مدیران از مسیر کانون‌های ارزیابی و مبتنی بر شایستگی‌ها انجام شود. 

وی اضافه کرد: برای دادن گواهی‌نامه‌های شایستگی، لازم است کانون‌های ارزیابی را راه‌اندازی کنیم و باید در هراستان، حداقل یک کانون ارزیابی وجود داشته باشد و باید برای راه‌اندازی این کانون در استان قم اقدام شود.

وی با بیان اینکه براساس این برنامه باید متوسط سن مدیران هشت سال کاهش یابد، خاطرنشان کرد: باید در کاهش سن مدیران و انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی اقدام‌های لازم انجام شود. 

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، برنامه پنجم را «بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی» برشمرد و اظهار کرد: این برنامه‌ کمتر به استان‌ها مربوط می‌شود.

وی برنامه ششم را «توسعه فرهنگ سازمانی» و یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها دانست و گفت: اقدام‌هایی در این زمینه انجام شده و دستورالعمل‌هایی در این رابطه به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده‌است و امیدواریم با کوشش‌هایی که می‌شود، بتوانیم در این زمینه نسبت به وضع موجود ۱۰ درصد ارتقا داشته باشیم. 

وی برنامه هفتم را «صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری» نام برد و افزود: این مساله به‌عنوان یکی از برنامه‌های اساسی که توسط رئیس‌ جمهوری ابلاغ شده‌است و به‌طبع آن، منشور حقوق شهروندی را در نظام اداری ابلاغ کرده‌ایم. 

وی برنامه هشتم را «ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری» دانست و گفت: باید در این برنامه شاخص ادراک عدم فساد از ۳۰ به ۴۵ برسد و بهبود شاخص پاسخگویی از ۱۱.۳۳ به ۴۵ برسد.

صدری نوش‌آبادی، برنامه نهم را «مدیریت بهره‌وری نظام اداری و اجرایی کشور» برشمرد و گفت: در قانون بودجه سال آینده احکام ویژه‌ای در حوزه بهره‌وری داریم.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، برنامه دهم را «نظارت و ارزیابی» نام برد و خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت و ارزیابی، مجموع این برنامه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها سازمان امور اداری و استخدامی کشور قم دولت کارمندان سید صدرالدین صدری نوش آبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور اداری و استخدامی کشور قم دولت کارمندان سازمان امور اداری و استخدامی کشور قم دولت کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت گلتاش با تشریح برنامه ها و اهداف این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: افزایش سرمایه ١٣١ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. - اخبار بازار -

مهرداد فیض پور مدیر عامل شرکت گلتاش در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، مهمترین برنامه های این شرکت در سال 1403 را تشریح کرد وگفت: با توجه به رویکرد مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر مبنی بر دستیابی به تولید، فروش و سود حداکثری، شرکت گلتاش در سال 1403 تولید و فروش 60 هزار تن محصول نهایی را در دستور کار قرار داده است که پیش بینی می شود سود خالص 230ئمیلیارد تومانی را کسب کند.

وی توسعه صادرات را از برنامه های دیگر این شرکت در سال پیش رو ارزیابی کرد و گفت: افزایش صادرات باتناژ 6500 تن محصول نهایی جز اهداف صادراتی شرکت گلتاش خواهد بود.

فیض پور با بیان اینکه کاهش قیمت تمام شده، افزایش سود آوری و افزایش کیفیت از برنامه های شرکت است ادامه داد: سرمایه گذاری در پروژه های سرمایه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان شامل بهسازی سالن‌ها و ساختمان اداری و تولیدی، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلان و اطفای حریق، تکمیل سایت گلبو، خرید دستگاه تیوپ خمیردندان، خرید دستگاه بادکن بطری و گالن‌های 10 و 20 لیتری، خرید دستگاه‌های تزریق، خرید دستگاه یو آی دی لیبل زن شامپو شبنم و خرید دستگاه ساشه برای محصولات هتلی و کرم از مهمترین اقدامات برای دستیابی به تولید و فروش حداکثری خواهد بود.

وی در مورد  ری‌برندینگ برخی از محصولات نیز گفت: بسته بندی خمیردندان ها و شامپوهای سیو تغییر و طراحی آن متناسب با بازار روز خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی