Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزیر کشور  در سفر ۲ روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد از سه طرح مهم اقتصادی از جمله کارخانه گیاهان دارویی ، کارخانه روغن نباتی و طرح انتقال آب به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع)گچساران بازدید کرد.

بابک دین پرست عصر روز سه شنبه در آیین بازدید از برخی طرح های تولیدی گچساران اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های غنی در زمینه جذب گردشگر می باشد که نیازمند برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بررسی، شناخت موانع و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی را از اهداف سفر ۲ روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: اجرای طرح های اقتصادی نیازمند جلب مشارکت و حمایت بخش خصوصی است.

دین پرست تصریح کرد: رویکرد دولت توجه به بخش اشتغال و افزایش زیرساخت های توسعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است که برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت ها موجود در کشور به شکل مطلوب استفاده می شود.

دین پرست، شناسایی طرح های تولیدی راکد و نیمه فعال و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید، معرفی طرح های مهم اقتصادی و طرح های توسعه ای هر منطقه و همچنین تسهیل گری در روند واگذاری طرح های سرمایه گذاری را از مهمترین ماموریت فرمانداران کشور اعلام کرد.

فرماندار گچساران در این بازدید، کارخانه گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن را یکی دیگر از طرح های اقتصادی این شهرستان اعلام کرد و گفت: فاز اول این طرح در قالب تولید دمنوش و اسانس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

علی خوان پایه ابراز کرد: این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست اجراست.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول خواهند شد.

خوان پایه با بیان اینکه  این طرح اقتصادی هم اکنون ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت:  میزان سرمایه این طرح از محل ستاد بنیاد برکت ۳۲۰میلیارد ریال است.

خوان پایه ادامه داد: ۷۰میلیارریال تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافت.

وی افزود: طرح ساخت کارخانه گیاهان دارویی این شهرستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.

خوان پایه ابراز کرد: کارخانه روغن نباتی گچساران با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ در گچساران به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان بهره‌برداری رسید.

وی ابراز کرد: هم اکنون این طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۹۳ نفر را ایجاد کرده است.
خوان پایه با بیان اینکه این طرح ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن روغن در سال را دارد گفت: کارخانه روغن نباتی گچساران هم اکنون قادر به تولید ۴۵ درصد از طرفیت تولید خود است.

مدیر امور آب گچساران در این بازدید گفت: هم اکنون آبرسانی به سه هزارو ۱۰۰ هکتار از زمین های دشت خان احمد در قالب فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در دست اجراست.

عارف بهگام تصریح کرد: ۵۶۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ هزار هکتار زمین آبی در گچساران وجود دارد که بخش عمده ای از آن در دولت تدبیر و امید زمین های از دیم به آبی تبدیل شده است.
بهگام بیان کرد: زمین های کشاورزی باباکلان، دشت انگشترک، آبرزی و لیشتر از جمله طرح های مهم در دست اجرای گچساران است که امسال و سال آینده با بهره برداری از طرح های در حال اجرا آبی می شود.

بهگام افزود: طرح انتقال آب به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع)گچساران در قالب فاز اول طرح آبیاری به دشت امامزاده جعفر  در دولت تدبیر و امید در گچساران اجرا شد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل فاز اول و دوم این طرح بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 بهگام اظهار داشت: با تکمیل این طرح بیش از هشت هزار هکتار از زمین های دیم منطقه امامزاده جعفر و خان احمد زیر پوشش آبیاری خواهد رفت.

بهگام  میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را ۷۵درصد اعلام کرد و گفت: برای اجرای فاز دوم این طرح ۴۸ کیلومتر شبکه انتقال انجام شده است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بخش کشاورزی دین سرمایه سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ کارگاه مهدی افشاری گفت: ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی تهران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت زنی و کنترل تردد خودرو‌های عبوری در سطح شهر به طور همزمان دو دستگاه خودروی سواری را که در حال تخلیه دخانیات در محدوده شهر صالح آباد به داخل انباری بودند شناسایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۰۰۰ بسته تنباکو در مجموع ۵۱۶ کیلوگرم تنباکو فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف شد.

 این مقام انتظامی ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را در ارزیابی کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو توقیف که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان تاکید کرد: پلیس در راستای اجرای وظایف خود و مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با قاچاقچیان مقابله می‌کند.

منبع: پلیس امنیت اقتصادی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی