Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:54:59 GMT

تعاونی‌ها با آموزش موفق می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۶۰۷۱

تعاونی‌ها با آموزش موفق می‌شوند

ایسنا/بوشهر معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اندیشمندان تعاون معتقد هستند که تعاونی ها با آموزش متولد می شوند، با آموزش شکل می گیرند و با آموزش نیز موفق می شوند.

مجید پرویزی در حاشیه دوره آموزشی توانمندسازی تعاونی ها در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: بحث آموزش در تعاونی ها بسیار مورد دقت و توجه است و کاربرد آن برای اعضای تعاونی ها بسیار اساسی و با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اندیشمندان تعاون معتقد هستند که تعاونی ها با آموزش متولد می شوند، با آموزش شکل می گیرند و با آموزش نیز موفق می شوند.

این مسئول اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که نارسایی های تعاونی ها نسبت مستقیم با اینکه اعضا و کارکنان آن دانش لازم را برای انجام کار نداشته و به شکل سنتی کار می کنند دارد. 

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در کشورهای در حال توسعه نقش دولت این است که به تعاونی ها آموزش داده و نیروهایشان را تربیت کند. به تبع همین رویکرد در کشور ما هم به این قسمت و بحث آموزش تعاونی ها از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توجه زیادی شده است. 

پرویزی خاطرنشان کرد: ما نیز از ۳-۲ سال گذشته سعی کرده ایم یک نهضت و جهاد آموزش راه اندازی کنیم که یکی از مصادیق و جلوه گاه این امر، عقد قرارداد با جهاد دانشگاهی است تا این آموزش ها را کاربردی تر و عملیاتی تر کرده و به بهانه های مختلف به اعضای تعاونی ها انگیزه بدهیم و همچنین برای اینکه بتوانیم دوره های با کیفیت تری با صدور و اعطای مدرک معتبر برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه داریم که آموزش ها را گسترده تر کرده و در قالب قرارداد همکاری با مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر طیف مخاطبان این آموزش ها را گسترده تر کنیم.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی آینده بیان کرد: یکی از برنامه های ما این است که طی قرارداد منعقد شده با دانشگاه های استان، دانشجویان را در قالب تور آموزشی به تعاونی های موفق و الگو برده و با معرفی و دیدن این تعاونی ها به صورت عینی برای آنان ایجاد انگیزه نماییم تا کسب و کارهای موفق در شرایط رکود اقتصادی را ببینند و بدانند که خیلی ها در همین شرایط هم زنده مانده اند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود