Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اعلام جذب نیرو از سوی بانک پارسیان اما قرار نیست کارمندان موسسه ثامن الحجج در این استخدامی، جذب شوند با این حساب چه کسی باید مسئولیت کارمندان موسسه منحل شده ثامن الحجج را بپذیرد؟ بانک مرکزی کجاست؟

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ اوایل پاییز ٩۴ بود که عدم توان مالی موسسه ثامن الحجج برای بازگرداندن سپرده‌های مردمی، مشکلات این مؤسسه را آشکار کرد و موارد گوناگونی از عدم پرداخت وجه درخواستی از سوی سپرده‌گذاران مشاهده شد که سپرده گذاران موفق به دریافت وجه نقد از مؤسسه نمی‌شدند پس در سال ۱۳۹۵ دادستان تهران از تصمیم بانک مرکزی و وزارت تعاون برای انحلال این مؤسسه اعتباری خبر داد و اعلام کرد که طبق ماده ۵۵ قانون تعاون، هیئت تصفیه، تسویه امور مالی این تعاونی اعتباری را بر عهده خواهد گرفت و طبق تصمیم بانک مرکزی عاملیت باز پرداخت طلب سپرده گذاران تعاونی اعتباری ثامن الحجج به عهده بانک پارسیان گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از مشکلات زیادی که شرکت تعاونی اعتبار ثامن الحجج برای سپرده گذاران به وجود آورد، کارکنان این موسسه هم نگران بودند که به صورت خودسرانه اخراج شوند. آن‌ها بار‌ها در مقابل دفاتر این موسسه تجمع کردند و از مسئولان خواستند به حال آن‌ها فکری کنند.

پس از مدتها، بالاخره مسئولان تصمیم گرفتند این اشخاص در بانک پارسیان که بانک عامل تسویه حساب بدهی و وصول مطالبات موسسه ثامن الحجج شده است، استخدام شوند.

١٩ مردادماه ٩۵، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه گفت: تعدادی از افراد شاغل در این موسسه بازنشسته بودند و شرایط استخدام در جای دیگر ندارند. برخی از این افراد هم امکان جذب در بانک عامل را دارند که ۱۵۰۰ نفر از آن‌ها شناسایی شده و قرار است طبق قانون آزمونی برای ورود آن‌ها گرفته شود و آن‌هایی که واجد شرایط هستند در بانک عامل یا سایرجا‌ها به کار گرفته شوند.

پس از آن مجددا در سال ٩۶ مدیرعامل وقت بانک پارسیان اعلام کرد که آزمون دوم جذب پرسنل آذرماه همان سال برگزار می‌شود تا کارکنان ثامن بتوانند برای ورود به بانک پارسیان اقدام کنند.

این شاید بهترین خبری بود که کارمندان موسسه پس از چند ماه تنش و مشکلات شنیده بودند، ماجرا به این زیبایی پایان نمی‌یابد؛ سال ٩۵ و ٩۶ بانک پارسیان در طی آزمون استخدامی، تنها تعداد بسیار کمی از کارکنان موسسه ثامن الحجج را جذب کرد و امسال نیز باوجود اعلام جذب نیرو از سوی بانک پارسیان، قرار نیست کارمندان موسسه ثامن الحجج در این استخدامی، جذب شوند و حالا کارمندان زیادی از این موسسه با وجود سابقه کاری بالا، اما بیکار مانده و با مشکلات زیادی در زندگی مواجه شده‌اند.

دانشجو در گفتگو با تعدادی از کارمندان این موسسه با خبر شد که مشکلات اقتصادی فعلی در کشور و بیکاری پس از انحلال موسسه آن‌هم با سابقه کاری بالا، باعث جدایی و طلاق تعدادی از کارمندان و از هم پاشیدن زندگی آن‌ها شده است.

همه این اتفاقات ناشی از عدم توجه بانک مرکزی از ابتدای تشکیل یک موسسه، عدم نظارت بر عملکرد صحیح و قانونی آن موسسه تا عدم احساس مسئولیت پس از انحلال نسبت به سرانجام کارمندان موسسه منحل شده است و البته پیش از آن منفعت طلبی مدیری که حالا پس از چندین جلسه دادگاه، در زندان به سر می‌برد و دیگر خود را در برابر زندگی کارمندان خود مسئول نمی‌داند و تمام مسئولیت این کارمندان که قربانی سو مدیریت شده‌اند قطعا بر گردن بانک مرکزی و مدیران آن است.

قطعا نمی‌توان به راحتی بانک پارسیان را مقصر در بیکار ماندن کارمندان دانست چرا که بانک پارسیان صرفا بانک عامل باز پرداخت طلب سپرده گذاران تعاونی اعتباری ثامن الحجج بود و نه متعهد به استخدام تمام نیرو‌های این موسسه، اما باید دید علت عدم جذب کارمندان موسسه ثامن الحجج از سوی این بانک چیست و مسئولین آن چه پاسخی برای این سوال دارند؟

و در نهایت اینکه چه کسی پاسخگوی مشکلات متعدد و ناپایان کارمندان موسسه ثامن الحجج خواهد بود و چه کسی مسئول رسیدگی و ختم دردسر‌های این موسسه است؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسسه ثامن الحجج بانک مرکزی بانک پارسیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین

با وجود فشارهای دولت آمریکا، کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا به صف دانشجویان حامی فلسطین پیوستند و شعار آزادی فلسطین سر دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • عکس جنجالی از یک مراسم که برای بهروز افخمی دردسر شد!
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد