Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی به احکام صادر شده از سوی دادگاه عربستان سعودی در ارتباط با پرونده قتل خاشقجی پرداخته و می‌نویسد که این احکام نتوانستند ابهامات موجود در پرونده را از میان ببرند.

دادستان عربستان سعودی مدعی است که تحقیقاتی نیز درباره «سعود القحطانی»، مشاور محمد بن سلمان، انجام شده و هیچ اتهامی علیه وی مطرح نیست و او از زندان آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این دادستانی عربستان سعودی می‎گوید که «احمد عسیری»، معاون پیشین اطلاعات عربستان سعودی، به دلیل عدم وجود مدارک و شواهد کافی از زندان آزاد شده است.

دادستان عربستان سعودی گفته که «محمد العتیبی»، سرکنسول این کشور در ترکیه، اثبات کرده که در هنگام قتل خاشقجی در مکانی غیر از ساختمان کنسولگری بوده است؛ به همین دلیل حکم آزادی وی صادر شده است.

این حکم دادگاه عربستان سعودی در ارتباط با قتل خاشقجی انتقادات گسترده بسیاری را در پی داشته و بسیاری از مقامات و گروه‌ها، این اقدام دادگاه عربستان را زیر پا گذاشتن عدالت توصیف کرده‌اند.

نیویورک تایمز می‌نویسد: حکم دادگاه عربستان بازتاب این ادعای ریاض است که قتل خاشقجی از سوی دادگاه سلطنتی صادر نشده و تصمیمی بوده که در آخرین لحظات از سوی عوامل این کشور در محل جنایت اتخاذ شده است؛ این روایت عربستان سعودی در تناقض با گزارش‌ها و شواهد متعددی است که نشان می‌دهد عواملی از عربستان سعودی با هدف قتل خاشقجی و ضمن همراه داشتن ابزار لازم برای این کار وارد استانبول شده‌اند.

این گزارش می‎گوید که این حکم باعث ایجاد این گمانه‌زنی شده که عربستان سعودی شاید عواملی را که مرتکب قتل شده‌اند اعدام کند، اما از افرادی که دستور آن را صادر کرده‌اند، محافظت می‌کند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به انتقادات گسترده بین‌ المللی علیه عربستان سعودی در پی قتل خاشقجی، می‌افزاید: احکام صادر شده از سوی دادگاه عربستان تغییری در دیدگاه‌ها و انتقادات ایجاد نخواهد کرد.

نیویورک تایمز می‎نویسد: نحوه مدیریت این پرونده از سوی عربستان سعودی نگرانی‌های بسیاری را در پی داشته است؛ ترکیه، ریاض را متهم به تحریف و دستکاری تحقیقات می‌کند و گزارشگر سازمان ملل در این پرونده نیز اقدامات عربستان را از بین بردن عدالت توصیف کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دادگاه عربستان درباره این پرونده، محرمانه برگزار شده، ریاض نام متهمان را منتشر نکرده و دیپلمات‌های خارجی که در این دادگاه حضور داشته‌اند وادار به سکوت شده‌اند.

«آدام گوگل»، از مسئولان دیده‌بان حقوق بشر عربستان، در این باره می‌گوید: محاکمه مبهم و نحوه برخورد کلی ریاض با این موضوع نشان داد که نیاز به یک تحقیقات مستقل وجود دارد.

سخنگوی دادستانی کل عربستان سعودی روز دوشنبه مدعی شد که هیچ شاهدی مبنی بر اینکه این کشور از قبل، قتل خاشقجی را برنامه‌ ریزی کرده، پیدا نشده است.

دادستانی عربستان سعودی ادعا کرد که عوامل قتل خاشقجی برای «مذاکره» با اوبه استانبول اعزام شده بودند در آخرین لحظات تصمیم به قتل وی می‌گیرند.

نیویورک تایمز در واکنش به این ادعا می‌نویسد: تحقیقات انجام شده از سوی ترکیه و متخصصان سازمان ملل شواهد بسیار گسترده‌ای درباره «از پیش طرحی شدن» این قتل پیدا کرده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جمال خاشقجی سازمان ملل دادگاه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی