Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه بودجه ۹۹ و واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علیم یارمحمدی روز سه‌شنبه  با اشاره به جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون لایحه بودجه ۹۹ و تبصره‌های ۱۹، ۴ و ۸ که مربوط به بخش هزینه ای بودجه بود مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مواردی هم در رابطه با پیشنهاداتی از بانک‌ها و سازمان ثبت بود که در کمیسیون عمران بررسی شد. برخی از این پیشنهادات پذیرفته و برخی نیز رد شدند.

عضو کمیسیون عمران همچنین گفت: دستور کار بعدی کمیسیون درخصوص واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوص بود که از روزهای آغازین شروع بکار مجلس با توجه به اصرار تعدادی از نمایندگان احصا شدند.

یارمحمدی ادامه داد: پروژه های نیمه تمام در کشور هزینه بالایی دارند و علیرغم اینکه هزینه‌ زیادی از بودجه‌ دولت‌ها برای این پروژه‌ها مصروف شده ولی این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نداشته اند.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه عمرانی دولت، اتمام این پروژه‌ها حدود ۴۰ سال زمان می‌برد. آن هم به شرط اینکه هیچ پروژه دیگری پیشنهاد داده نشود و یا همه پروژه‌های دیگر را قفل کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها عملا موضوعیت خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون به این مسائل پرداخته شد و مقرر شد این پروژه‌ها احیا، احصا و آماده شوند تا مشخص شود این پروژه‌ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند یا خیر.

یارمحمدی اضافه کرد: در جلسه امروز همچنین بحث‌هایی درخصوص ارائه مشوق به سرمایه‌گذاران مطرح شد و این مسایل مطرح شد.

وی با بیان اینکه اگر این مشوق‌ها وجود نداشته باشند سیستم قفل می‌شود و نمی‌توان کاری از پیش برد،گفت: دولت‌ها همه ساله روی پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بالای ۸۰ درصد و یا احتمال اتمام آنها تا پایان عمر دولت و یا تا پایان سال را وجود دارد، تاکید دارند و ما بارها از دولت‌ها این را شنیده‌ایم ولی متاسفانه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس اضافه کر: با توجه به وضعیت بودجه امسال، که بودجه خاصی است، مشوق‌هایی  که برای سرمایه‌گذاران دیده شده، پررنگ نیست.

وی یاد آور شد: سرمایه‌گذاری دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های زیرساخت‌ها مانند برق، نیرو، آب، انرژی‌های خاک و انرژی‌های خورشیدی و در وزارت راه و شهرسازی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و بخش مسکن، شهرهای جدید می‌تواند چرخ‌های جامعه را به حرکت درآورده و مشکلات مردم را نیز مرتفع کند و همچنین برای توسعه کشور بصورت متوازن بسترسازی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پروژه های نیمه تمام کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در مجلس برگزار شد.

آنگونه که فارس روایت کرده، قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899486

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق