Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر صهیونیست روز سه‌شنبه گفت که تل آویو در جنگی که سوریه سال‌هاست شاهد آن بوده، با شکستی راهبردی مواجه شد و سران اسرائیل از اینکه نتوانستند «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را سرنگون کنند احساس تأسف می‌کنند.

«ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل عربی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که پایگاه خبری کانال ۱۲ این رژیم منتشر کرد، گفت: «یک بار دیگر که نمی‌دانم چندمین بار است، بازمی‌گردم و می‌گویم که اسرائیل در جنگ سوریه با شکستی راهبردی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادعا کرد: «احتیاط بیش از حد "بنیامین نتانیاهو" [نخست‌وزیر اسرائیل]و فرماندهی ستاد ارتش مانع برکناری اسدشد. چنین اتفاقی ممکن بود، بدون اینکه لزومی به اعزام ارتش اسرائیل به دمشق باشد.»

یعاری در ادامه سخنانش که روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به عربی منتشر کرده است ادامه داد: «خیلی‌ها در ستاد کل ارتش امروز احساس تاسف می‌کنند. شاید نتانیاهو وقتی پیدا کند که راجع به این اشتباه سرنوشت‌ساز خود فکر کند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش حملات نظامی رژیم صهیونیستی به آنچه اهداف ایران در سوریه خواند را بی‌فایده خواند و گفت که این حملات مانع استقرار نظامی ایران در سوریه نشده است.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «جای تاسف دارد که "نفتالی بنت" وزیر دفاع موقت به شکلی که به هیچ وجه لازم نیست، مدام ایرانی‌ها را تهدید می‌کند، زیرا این امر چیزی به تلاش اسرائیل برای مقابله با استقرار ایران در سوریه اضافه نکرده است و بالعکس ایرانی‌ها را به فکر راه‌هایی برای کاهش یا توقف حملات اسرائیل انداخته است.»

یعاری گفت که اسرائیل باید هشدار «علی اکبر ولایتی» مشاور آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران را جدی بگیرد که می‌گوید اسرائیل از رفتار خود پشیمان خواهد شد.

وی حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به ایران نسبت داده و گفت: «ایران می‌تواند حمله تلافی جویانه‌ای علیه اسرائیل مشابه حمله موفقیت آمیز آرامکو انجام دهد.»

این در حالی است که ایران اتهام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره دست داشتن در حمله انصار الله به تأسیسات نفتی عربستان را قاطعانه رد کرده است.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «حمله به آرامکو با ۲۵ فروند موشک کروز و یک پهپاد انجام شد. ایران می‌تواند حمله‌ای مشابه آن از خاک سوریه یا عراق به اسرائیل داشته باشد. هیچ کسی به یقین نمی‌داند که آیا در صورت حمله ایران، سامانه پدافند هوایی اسرائیل قادر به دفع همه این موشک‌ها و پهپاد‌ها خواهد بود.»

یعاری در ادامه حملات اسرائیل به سوریه را تنها راه مقابله با نفوذ ایران در این کشور خواند و گفت: «نباید اجازه دهیم این خاک به جبهه نبرد و تهدیدی مبدل شود بخصوص که بخواهند با جبهه حزب الله در لبنان مرتبط باشند.»

این تحلیلگر صهیونیست تأکید کرد: «اسرائیل در ممانعت با ادامه نفوذ ایران در داخل سوریه و ممانعت از ورود موشک‌ها، پهپاد‌ها و تاسیسات اطلاعات و افراد مسلح به داخل سوریه ناکام بوده است.»

یعاری گفت: «شکست دیگر اسرائیل در جواب سر بالایی است که روسیه به درخواست تل آویو برای بیرون کردن نیرو‌های ایرانی از سوریه داد و هیچ گوش شنوایی در کرملین برای این خواسته اسرائیل وجود نداشت.»

وی افزود: «اسرائیل و ایران در مسیری حرکت می‌کنند که به تدریج ممکن است به هم برخورد کرده و رویارویی آن‌ها از شکل و سیاق کنونی خارج شود.»

وی افزود: «"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و مردانش هم شاهد این اتفاقات هستند، بدون اینکه کار جدی انجام دهند. درست است که آمریکایی در شرق فرات ماندند و صحبت از خالی شدن پشت کُرد‌ها خیلی اغراق بود، اما در نهایت ترامپ اسرائیل را تنها خواهد گذاشت.»

منبع: فردا

کلیدواژه: تحلیلگر صهیونیست بشار اسد نفوذ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع نزدیک به مقاومت فلسطین در گفت و گو با شبکه الاقصی اعلام کردند که در عملیات جدید قسام، مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفته است.

بنابر اعلام این منابع آگاه، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه کرم ابوسالم از دو هفته پیش در راستای هدایت عملیات بمباران رفح و همجنین برنامه ریزی برای حمله زمینی به رفح تشکیل شده و در آن شماری از افسران شاباک و ژنرال های نظامی صهیونیست حضور داشته اند.

بنابر اذعان منابع صهیونیستی در این حمله تاکنون دستکم چهار نظامی صهیونیست و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند و برخی از مجروحان که وضعیت وخیمی داشته اند به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده اند.

از سوی دیگر، منابع عبری ضمن اعلام جزئیاتی از حمله امروز قسام به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کرم ابوسالم، از ممنوعیت نشر کامل وقایع این عملیات خبر دادند.

به گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده اند.

کد خبر 6097411 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • چرا حمله صهیونیست‌ها به رفح محکوم به شکست است؟
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در کرم ابوسالم
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح