Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در ‌آینده ای نزدیک با حضور «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، «بختیاری» رئیس کمیته امداد کشور و «تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صادق معتمدیان» در دیدار با مدیرکل و معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی و اعضای هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی اظهار داشت: محرومیت‌های خراسان جنوبی در مقایسه با دیگر استان‌ها بیشتر است و خشکسالی‌های دو دهه اخیر موجب مهاجرت بسیاری از روستاییان و حاشیه نشینی آنها در شهرها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از حاشیه نشینی به عنوان یک معضل و پدیده اجتماعی یاد کرد که در سال‌های اخیر گریبان گیر این استان شده است و افزود: ۳۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که هر سال این آمار رشد فزاینده‌ای دارد.

 

فشار اقتصادی بر دهک‌های پایین جامعه

استاندار خراسان جنوبی همچنین به این مهم هم اذعان کرد که در شرایط اقتصادی کنونی بیشترین فشار بر دهک‌های پایین جامعه وارد می‌شود اما باید برای توانمندسازی و اشتغالزایی این بخش از جامعه تلاش کرد که در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد حاکمیتی بدون توجه به مسائل سیاسی کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

 

وی وظیفه « اسلامی، اخلاقی، انسانی و اورژانسی» مردم در شرایط فعلی را کمک به همنوعان ذکر کرد و گفت: مردم خیر و نوع دوست خراسان جنوبی اثبات کرده‌اند که در امورات خیر و عام‌المنفعه سرآمد هستند و در مباحث ستاد اربعین، مدرسه سازی، خیرین سلامت و جدیداً خیرین امنیت ساز به بهترین شکل حضور یافته و شایستگی و حمایت خود را اثبات کرده اند.

 

معتمدیان از توانبخشی حضرت علی اکبر (علیه السلام) بیرجند به عنوان یک مرکز خیریه موفق یاد کرد که کمترین چسبندگی دولتی را دارد و توانسته است اعتماد جامعه را در جذب کمک‌های مردمی جلب کند.

 

وی همچنین یک توصیه به خبرنگاران کرد که در انتشار گزارش‌ها و اخبار حوزه محرومیت‌زدایی به بحث کرامت انسانی بسیار توجه کنند تا خدشه‌ای در این زمینه به مردم آسیب‌دیده وارد نشود.

 

صدا و سیما به کمک مرکز نیکوکاری رسانه یاران بشتابد

استاندار خراسان جنوبی بر گسترده تر کردن فعالیت‌های مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران هم تاکید کرد و گفت: در این راستا صدا و سیما و رادیو باید پوشش بیشتری از برنامه‌های این مرکز داشته باشند و برای تحقق این مهم، توصیه های لازم به مدیرکل صدا و سیما خواهد شد.

 

وی اشاره ای به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در یک سال اخیر هم کرد و اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم که بیشتر مباحث زیرساختی به ایجاد اشتغال منتج شود که در این راستا ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در دستور کار قرار گرفت که نشاط و شادابی در حوزه ساختمان سازی و به کارگیری نیروهای کار، ایجاد شد به گونه ای که در برخی از شهرها، با کمبود نیروی ماهر و کارگر روبرو بودیم.

 

معتمدیان از افتتاح ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در ‌آینده ای نزدیک با حضور «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، «بختیاری» رئیس کمیته امداد کشور، «تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

 

عملکرد کمیته امداد خراسان جنوبی قابل قبول است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی قابل قبول است، ادامه داد: این نهاد توانسته است هوشمندانه موضوعات را دنبال کند و امکانات را برای استان دریافت کند و در همین راستا مدیرکل این نهاد یکی از مدیران موفق استان است که با کارهای زیربنایی، محرومیت را تلاش می کند به حداقل برساند.

 

وی از سفر قریب‌الوقوع «فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان کشور به خراسان جنوبی هم خبر داد و گفت: برای محرومیت زدایی از شهرهای مختلف استان، سپاه پاسداران، کمیته امداد و بنیاد برکت پای کار آمده اند که امیدواریم در سفر فتاح به خراسان جنوبی، یک شهرستان هم برای محرومیت زدایی توسط این نهاد پذیرفته شود.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان شب یلدا فعالیت های مسجدی مجلس استان همدان استاندار خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد