Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب به رنگ راجی که توسط رحیم میرعظیم پیرامون زندگی خواهران هنرمند و معلول روستای اسدآباد اسفندآباد نوشته شده بود، با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، علی‌محمد عطابخش در حاشیه سفر یک‌روزه خود به ابرکوه جهت رونمایی از کتاب «به رنگ راجی» میهمان روستای اسدآباد اسفندآباد بخش بهمن و منزل خواهران معلول راجی، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان یزد ضمن رونمایی از کتاب مذکور که پیرامون زندگی سمیه و زینب راجی دو خواهر دارای معلولیت؛ اما هنرمند و توانمند توسط رحیم میرعظیم به رشته تحریر درآمده است، اظهار کرد: مطالعه این کتاب درس بسیار بزرگی را برای من و سایر معلولین بازآموزی می‌کند که معلولیت محدودیت است؛ اما ناتوانی نیست.

عطابخش با بیان اینکه هر چه اطلاعات و آگاهی انسان بیشتر باشد تأثیر آن در عملکرد و رفتار وی نمایان خواهد شد، افزود: زمانی که کتابی پیرامون توانایی‌های معلولین نوشته می‌شود، قطعاً بر روی رفتار و بینش افراد در برخورد با معلولین اثرگذار است.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود کتاب به رنگ راجی و سایر کتاب‌هایی از این قبیل که به معرفی توانمندی‌های معلولین می‌پردازد، بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد تا اعتقاد و ایمان به توانمندی‌های چنین افرادی در بین جامعه بیشتر شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اذعان کرد: در راستای حمایت از کتاب و همچنین احیا روحیه امید در وجود برخی از معلولین که بعضاً ناامید شده‌اند تعدادی از این کتاب‌ها برای مراکز توان‌بخشی خریداری می‌شود تا معلولین بدانند که می‌توانند از توانایی‌های پنهان خود برای زندگی بهتر استفاده کنند.

در ادامه رحیم میرعظیم پیرامون چگونگی نگارش کتاب اظهار کرد: جرقه کار از گزارشی زده شد که در سال 1390 به عنوان خبرنگار در یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور پیرامون زندگی خواهران معلول راجی منتشر کردم و آن زمان موجب شد این دو هنرمند شناخته شوند.

میرعظیم اذعان کرد: کتاب به رنگ راجی بر مبنای همان گزارش ولی با توجه به جزئیات زندگی این دو خواهر معلول نوشته شد که توانستند علی‌رغم داشتن مشکلات شدید جسمی و حرکتی، بر سکون و ناامیدی در زندگی غلبه کرده و مسیر روشنی را برای خود ترسیم کنند.

نویسنده کتاب به رنگ راجی خاطرنشان کرد: کتاب نامبرده شامل سه بخش است که در دو بخش اول زندگی‌نامه سمیه و زینب مطرح شده و بخش سوم نیز شامل تصاویر زیادی از آثار و هنرهای این دو خواهر است. ضمن اینکه نام کتاب نیز با همکاری هر دو هنرمند انتخاب شده که مفهوم آن «به رنگ امید» است.

علی خاتمی دهیار روستای اسدآباد اسفندآباد نیز ابراز کرد: به منظور حمایت از همه معلولان روستا به ویژه خواهران راجی، تولیدات، صنایع‌دستی و آثار هنری آنان به منظور هدیه دادن به افراد مختلف از آنان خریداری می‌شود تا علاوه بر داشتن درآمد، آنان را به ادامه راه تشویق کند.

گفتنی است حمیدرضا بصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و زهره اکرمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه نیز در این آیین رونمایی حضور داشتند.

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: ابرکوه بهزیستی خبرنگار فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد