Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه جریانی موسوم به اسلام‌هراسی و مسجدهراسی می‌کوشد چهره واقعی اسلام را در کشورهای اروپایی و آمریکایی مخدوش کند اما آنچه مساجد و اهالی آنها در ایام کریسمس انجام می‌دهند، ‌آبی است بر ‌آتش دروغ‌پردازی‌ها و فرصت نمایش چهره صلح‌آمیز دین خاتم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: شروع سال نو برای همه افراد در همه فرهنگ‌ها، جذاب و هیجان‌انگیز است و اکنون یک بار دیگر در آستانه جشن هیجان انگیز کریسمس برای ورود به سال ۲۰۲۰ میلادی هستیم و در بسیاری از کشور‌ها مردم با هدیه دادن و هدیه گرفتن در شادی سال نو با یکدیگر سهیم می شوند

 

اما برای بسیاری از مسلمانان در کشورهای اروپایی و آمریکا شرایط در آستانه سال نوی میلادی به گونه ای دیگر است و در موارد متعددی دیده شده که با شادی مسلمانان در کریسمس مخالفت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنهایی که مخالف شرکت مسلمانان در جشن های کریسمس در سراسر کشورهای اروپایی و آمریکا هستند، همان اسلام هراسانی اند که پیروان اسلام را متهم به عدم ادغام در جوامع خود می کنند! و کاملا واضح و مبرهن است که هر دو اقدام برای بدنام کردن مسلمانان انجام می شود.

 

بله؛ اسلام هراسان که مدت ها است می خواهند با طرح ها و نقشه هایی که در سر دارند چهره خشنی از اسلام در افکار عمومی ترسیم کنند در موقعیت هایی مانند برپایی جشن های کریسمس فعال تر می شوند.

 

آنها با کوچک ترین نشانه ای از ادغام مسلمانان که در ایام کریسمس بیشتر از سایر موقعیت ها به چشم می خورد، شروع به مخالفت می کنند تا توجه ها از پیام صلح و مهربانی که جوامع اسلامی آنها را منتقل می کنند، منحرف شود.

 

در فیلم کلاسیک «معجزه خیابان سی و چهارم» به کارگردانی «جرج سیتون» که درباره آغاز سال نو است، شخصیت اصلی داستان یعنی «کریس کرینگل» یا همان «بابانوئل» می گوید که «کریسمس تنها یک روز نیست بلکه یک تفکر ذهنی است».

 

اما به نظر می رسد که این تفکر ذهنی برای بسیاری از ساکنان کشورهای اروپایی و آمریکایی با مفهوم بیگانه هراسی و اسلام هراسی و اخیرا مسجدهراسی آمیخته شده است.

 

ممنوعیت مشارکت مسلمانان در پخت غذاهای کریسمس

 

وقتی «نادیه حسین»، برنده محبوب جایزه «آشپزی بریتانیای بزرگ» در مورد دستورهای غذایی مورد علاقه کریسمسی خود نوشت، بسیاری از انگلیسی ها که تحت تاثیر تبلیغات منفی علیه مسلمانان در این کشور، تفکرات اسلام هراسانه پیدا کرده اند، مدعی شدند او به عنوان یک مسلمان حق پختن غذاهای کریسمسی را ندارد.

 

این در حالی است که مسلمانان در کریسمس کاری غیر از آنچه مسیحیان انجام می دهند، نمی کنند. آنها وقت خود را با عزیزانشان سپری می کنند و از تعطیلات لذت می برند. هیچ لزومی وجود ندارد که یک شخص حتماً مسیحی باشد تا حق لذت بردن از کریسمس را داشته باشد.

 

علاوه بر این، مسلمانان نه تنها خودشان می خواهند از کریسمس لذت ببرند بلکه حتی تلاش می کنند تا با کمک به نیازمندان از طریق مراکزی مانند مساجد و مراکز اسلامی، برگزاری جشن آغاز سال نو در مساجد و دعوت از غیرمسلمانان برای حضور در این مکان های عبادی در روزهای کریسمس، در این شادی و لذت را با همنوعان مسیحی خود سهیم شوند.

 

مساجد از جمله مراکزی هستند که نقش بسیار مهمی در احیای تفکر ذهنی کریسمس که واقعیت آن بر اساس دوستی و مهربانی است، دارند. بسیاری از مساجد و مراکز اسلامی در اروپا و آمریکا در ایام کریسمس فعال تر می شوند تا  با انجام کارهای ارزشمند و اخلاقی با اسلام هراسی و بیگانه هراسی مبارزه کنند.

 

حالا در آستانه وارد شدن به سال نوی میلادی هستیم و تلاش مسلمانان و مساجد در کشورهای اروپایی و آمریکا برای احیای مفهوم واقعی کریسمس و مقابله با اسلام هراسی چند برابر شده است.

 

مشارکت مساجد در جشن ها و تقسیم شادی های کریسمس

 

در همین یک هفته اخیر اخباری شنیده ایم با مضمون هایی مانند اینکه «داوطلبانی از شورای مساجد «لنکشایر» هدایایی را به مناسبت کریسمس به بیماران بیمارستان سلطنتی «بلک برن» هدیه دادند» ، «مسجد حجت لندن از فرصت کریسمس که فضای جشن و شادی برای همه مردم است برای تببین ارزش های اسلامی  استفاده می کند.» و مسجد «بیت الامان» در «مریدن» آمریکا شادی کریسمس را مسیحیان تقسیم می کند.»

این ها تنها چند نمونه از اقداماتی هستند که مسلمانان در ایام کریسمس و در آستانه ورود به سال 2020 میلادی برای نشان دادن حسن نیت خود به جوامع اروپایی و آمریکا انجام داده اند اما افسوس که با همه این تلاش ها تبعیض علیه مسلمانان در این کشورها همچنان وجود دارد.

 

در حال حاضر حدود 512 میلیون و 600 هزار نفر در اتحادیه اروپا زندگی می کنند که 25 میلیون نفر از آنها را مسلمانان تشکیل می دهند. با محاسبه کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، تعداد مسلمانانی که در سراسر اروپا زندگی می کنند به 120 میلیون نفر می رسد.

از این تعداد مسلمان، پنج میلیون و 720 هزار نفر در فرانسه؛ چهار میلیون و 950 هزار نفر در آلمان؛ دو میلیون و 870 هزار نفر در بریتانیا؛ یک میلیون و 210 هزار نفر در هلند؛ یک میلیون و 180 هزار نفر در اسپانیا؛870 هزار نفر در بلژیک؛ 790 هزار نفر در بلغارستان و 620 هزار نفر در یونان زندگی می کنند. علاوه بر این حدود ۹ میلیون مسلمان هم در آمریکا زندگی می کنند.

 

سال که نو می شود، مسلمانان در اروپا و آمریکا کریسمس را به همه مسیحیان تبریک می گویند،اما هنوز هم در روزهای 24 و 25 دسامبر در حالی که اروپا کریسمس را جشن می گیرد، زندگی و اموال مسلمانان اروپا و آمریکا در معرض خطر جدی است.

 

برای پایان دادن به گسترش خصومت نسبت به مسلمانان، اول از همه، تبعیض هایی که آنها را هدف قرار می دهد باید در سراسر اتحادیه اروپا و آمریکا متوقف شود.

 

این قوی ترین پیام است که می توان به نژادپرست ها و اسلام هراسان داد: اگر غرب دنیایی است که به حقوق همه بشریت اعم از مسیحیان و مسلمانان پایبند است، باید اقداماتی را برای اثبات آن انجام دهد و این کار می تواند از کریسمس آغاز شود.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر شب یلدا خبرگزاری شبستان کانون های مساجد طرح ملی فهما انتخابات مساجد جهان کریسمس اسلام هراسی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی مراسم سوم خرداد، سالروز آزادی سازی خرمشهر عنوان داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نقطه عطفی بر پیروزی‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ رزمنده از بخش مرکزی تنگستان در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف در دفاع از دستاوردهای انقلاب سبب خنثی شدن بسیاری ازتوطئه‌های دشمنان شد و عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس و برگ زرینی در ثبت شجاعت رزمندگان اسلام است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: حماسه فتح خرمشهر مرهون مقاومت مردم، ایستادگی و از خودگذشتگی رزمندگان است و آنان بازیگران اصلی این رویداد تاریخی در برابر ارتش متجاوز رژیم بعث عراق است.

وی آزادسازی خرمشهر را حاصل تدبیر امام راحل و توکل رزمندگان اسلام به خدا و امدادهای غیبی عنوان و یادآور شد: رزمندگان اسلام تنها با پشتوانه معنوی، اتحاد، یکدلی، مقاومت و ایستادگی توانستند در برابر دشمن پیروز شوند و خرمشهر را با عملیات ۲۰ روزه به آغوش میهن باز گردانند.

لطفی اضافه کرد: پیام برگزاری سالروز فتح خرمشهر باید با ۲ هدف صورت گیرد که یک برنامه تجلیل از کسانی است که در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر و پیام دیگر انتقال دفاع، مقاومت و ایثار گری رزمندگان هشت دفاع مقدس به نسل جوان باید باشد که با همراهی، همکاری و تعامل مناسب در حوزه مرکز شهرستان و پشتیبانی رزمندگان و بسیجیان برنامه محتوایی خوبی برگزار شود.

فرماندار تنگستان از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خواست تا با همکاری و همراهی بیشتر با سپاه زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسم سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر را با حضور گسترده مردم در شهرستان فراهم آوردند.

کد خبر 6097483

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان