Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی ایالات متحده چهار فروند هواپیمای شناسایی و جاسوسی خود را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آورد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، آمریکا چهار فروند هواپیمای شناسایی خود را به صورت همزمان بر فراز شبه جزیره به پرواز در آورده و این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها از اینکه کره شمالی یک موشک دوربرد را به عنوان "هدیه کریسمس" به واشنگتن آزمایش کند، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده چهار فروند هواپیمای جاسوسی و شناسایی مذکور شامل RC-135W Rivet Joint ،E-8C ،RQ-4 Global Hawk و RC-135S Cobra Ball بوده اند و در روزهای سه شنبه و اوایل امروز چهارشنبه به پرواز در آمده‌اند.

یونهاپ نوشته غیرمعمول است که چهار هواپیمای شناسایی آمریکا به صورت همزمان بر فراز شبه جزیره کره عملیات انجام دهند و این نشان دهنده میزان بالای توجه ایالات متحده به کره شمالی است.

کره شمالی با نزدیک شدن به پایان سال 2019 و ضرب الاجلی که کیم جونگ اون رهبر این کشور برای آمریکا مشخص کرده بود فشارها بر کاخ سفید را افزایش داده است. چند روز پیش پیونگ یانگ اعلام کرد این کاملا به واشنگتن بستگی دارد که تصمیم بگیرد "هدیه کریسمسی" که قرار است دریافت کند چه باشد. این موضع گیری کره شمالی این گمانه زنی را افزایش داد که احتمالا منظور از پیونگ یانگ پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما باشد.

در همین راستا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که هدیه‌ای که کره شمالی برای جشن کریسمس به آمریکا وعده داده است، لزوماً یک آزمایش موشکی جدید نخواهد بود.

ترامپ طی سخنانی در یک ویدیو کنفرانس خطاب به نظامیان آمریکایی گفت: «این هدیه لزوماً یک هدیه بد نخواهد بود. ممکن است یک هدیه خوب باشد؛ ممکن است به جای انجام یک آزمایش موشکی جدید، او [رهبر کره شمالی] برای من یک گلدان زیبا بفرستد.»

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا شبه جزیره کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت