Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وزیر دفاع آمریکا در نظر دارد در راستای یک طرح برای خارج ساختن حدود ۲۰۰ هزار تن از نظامیان این کشور که در کشورهای خارجی مستقر هستند، واحدهایی از سربازان آمریکایی مستقر در غرب آفریقا را از این منطقه خارج کند.

به گزارش ایسنا، در گزارش روزنامه نیویورک تایمز تصریح شد، یکی از برنامه هایی که مارک اسپر،‌ وزیر دفاع آمریکا در دست بررسی دارد، ترک یک پایگاه پهپادی که اخیرا در نیجر با هزینه ۱۱۰ میلیون دلار احداث شد و پایان دادن به کمک به نیروهای فرانسوی در مقابله با شبه‌نظامیان در مالی، نیجر و بورکینافاسو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، پنتاگون قصد دارد طرحهای مربوط به واحد فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا را در راستای یک بازبینی کلی در عملیاتهای خارجی این کشور، مورد بررسی قرار دهد و این که انتظار می‌رود ماه ژانویه تصمیمهای نخست این بررسی ها درباره ماموریتهای خارجی ارتش آمریکا در آفریقا اعلام شود.

نیویورک تایمز خاطر نشان کرد، این فرآیند برنامه‌ریزی صرفا در پنتاگون صورت گرفته و هیچ رایزنی در ارتباط با آن با کنگره صورت نمی‌گیرد.

آمریکا حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ سرباز در آفریقا دارد که تعداد قابل توجهی ازآنها در جنوب منطقه صحرای آفریقا و همچنین در شاخ آفریقا متمرکز هستند.

طبق نوشته این روزنامه آمریکایی انتظار می‌رود که طرح های پیشنهادی کاهش نیرو با تمرکز بر چند صد سرباز آمریکایی مستقر در کشورهای نیجر،‌چاد و مالی مطرح شوند.

مقامها به روزنامه نیویورک تایمز تصریح کردند، بعد از خروج نظامیان آمریکایی از آفریقا، این کشور در ادامه این فرآیند دست به خارج ساختن بخشهایی از سربازانش از آمریکای لاتین و در ادامه از عراق و افغانستان خواهد زد.

چند مقام به روزنامه نیویورک تایمز گفتند، مارک اسپر مشغول بررسی کاهش چشمگیر سربازان آمریکایی در خاور میانه از جمله با در نظر گرفتن طرحی برای کاستن از حضور نظامی آمریکا در عراق و کاهش تعداد سربازان آمریکایی در این کشور از ۵۰۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن است. همچنین اسپر در نظر دارد از حدود ۱۲۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در افغانستان نیز ۴۰۰۰ تن را خارج سازد.

یک سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما قصد نداریم در خصوص وضع آرایش نیروهایمان در آینده گمانه زنی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مارک اسپر ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • پیروزی بدون جنگ
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق