Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت های مواد اولیه در صنعت چاپ کشور و خراسان رضوی همچون سایر اقلام روند رو به رشدی را دارد، به عنوان مثال اگر چاپخانه داران امروز مقوا را با قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری کنند، هفته آینده این ماده اولیه را مجبور هستند ۲۰ هزار تومان خریداری کنند و این عدم ثبات قیمت های مواد اولیه یکی از مشکلات مهم برای چاپخانه داران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گذشته خراسان رضوی به دلیل برخورداری از تعداد زیادی چاپخانه بعد از تهران رتبه دوم را در کشور از لحاظ تولیدات و بسته بندی های مختلف ناشی از صنعت چاپ داشت و این ظرفیت سبب شده بود تا به کشورهایی از جمله قزاقستان، تاجیکستان و قزاقستان تولیدات خود را صادر کند، اما عدم ثبات قیمت در مواد اولیه یکی از عواملی شد که خراسان رضوی دیگر نتوانست تولیدات صنعت چاپ خود را به کشورهای مذکور صادر کند.
از سوی دیگر تحریم ها نیز یکی از دیگر موانع صادرات تولیدات صنعت چاپ محسوب می شوند، زیرا دولت های کشورهای بازار هدف صنعت چاپ برای بازرگانان خود در صورت واردات این نوع از کالاها به کشورشان عوارضی در نظر گرفتند، یعنی اگر بازرگانان از ایران تولیدات صنعت چاپ را وارد کنند باید عوارض بپردازند اما اگر از کشورهای دیگر به عنوان مثال ترکیه این تولیدات را وارد کنند، لازم نیست تعرفه و عوارضی بپردازند، بنابراین برای بازرگانان کشورهای بازار هدف تولیدات صنعت چاپ صرفه اقتصادی ندارد تا از ایران این نوع تولیدات را وارد کنند.
نتایج تحریم ها به اینجا ختم نمی شود، بلکه یکی دیگر از موضوعات مهم که واردات ماشین آلات جدید را نیز تحت الشعاع قرار داده، است، بنابراین اگر قرار به تولیدات جدید باشد، نخستین مرحله بهره گیری از ماشین آلات جدید است، این در حالی است که نه تنها چاپخانه داران به دلیل تحریم ها نمی توانند با ارز ۱۴ هزار تومان ماشین آلات جدیدی را خریداری کنند، همچنین اگر برای فروشنده مبلغی را به بان های خارجی واریز کنند حساب آنها بلوکه می شود.
این موضوع در حالی است که خرید ماشین آلات جدید در لیست کالاهایی که به آن ارز نیمایی تعلق می گیرد نیز قرار ندارد و شرایط را برای فعالان عرصه چاپ و چاپخانه داران سخت می کند، البته نمی توان گفت، در شرایط فعلی بخشی از چاپخانه ها در خراسان رضوی تعطیل شده، اما برخی از آنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود همچنان در حال فعالیت و تولید هستند.
به نظر می رسد لازم است دولت ایران با دولت های کشورهای بازار هدف تولیدات صنعت چاپ جلسات و نشست هایی برگزار کند تا مشکل عوارض و ... رفع شود. 
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چاپخانه کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای؛ یورو کاهشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در معاملات امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۶۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است. اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

کد خبر 6088406 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای؛ یورو کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد