Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت صنعتی لوازم خانگی برای بهبود کیفیت محصولات خود از فناوری نانو در  ارتقاء اجاق گازها استفاده کرده است. این شرکت با استفاده از نانوپوشش ویژگی‌هایی نظیر مقاومت به سایش و خوردگی را در اجاق گاز ایجاد کرده است.

یکی از مشکلات موجود در اجاق‌گازها، آسیب‌های ساختاری سطوح و بخش‌های مختلف آن است که با استفاده از نانوپوشش این آسیب‌ها به حداقل رسانده‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایه‌های نانو مقیاس از جنس تیتانیم روی سطح اجاق گاز ایجاد شده که هم باعث افزایش مقاومت سطحی می‌شود و هم به دلیل ایجاد رنگ طلایی و نقره‌ای، زیبایی و چشم‌نوازی اجاق گاز را افزایش داده است.

طبق گفته مدیر این شرکت این لایه‌ها با استفاده از فناوری PVD روی سطح قرار می‌گیرد و ضخامت بسیار کمی دارند. در حال حاضر تولید ۵۰۰ دستگاه از این اجاق‌گاز‌ها در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به تقاضای بازار و میزان استقبال از این محصولات، ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: تولید نانو ژنراتورهایی با کاربردهای پزشکی

ایجاد این نانوپوشش تاثیر چندانی روی قیمت نهایی محصول نداشته، اما ارزش افزوده زیادی برای مصرف‌کننده به دنبال دارد.

پوشش‌های لایه نازک مانند TiN و TiAlN دارای کاربرد‌های صنعتی گسترده‌ای در زمینه پوشش‌های محافظ سخت، موانع نفوذی در فناوری نیمه رساناها، کاربرد‌های نوری و تزئینی هستند. رنگ مهم‌ترین خاصیت پوشش‌های تزئینی بوده و شناخته‌ شده‌ترین پوشش سخت تزئینی TiN و TiAlN است. با اعمال این پوشش‌ها بر روی زیرلایه‌ای صاف، سطح ظاهری جذاب داشته و سختی بالا و سایش کم آن را با دوام‌تر می‌سازد. هچنین پوشش‌های سخت تزئینی لایه نازک در لوله‌کشی، کالا‌های ورزشی، لوازم غذاخوری فلزی، فریم عینک، لوازم تزئینی، جواهرآلات بدلی، شیرآلات، دستگیره و یراق‌آلات و دیگر کاربرد‌های مشابه که در آن‌ها پوشش در معرض سایش، فرسایش و خوردگی در حین استفاده و تمیز کردن است کاربرد دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نانو نانو تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  این مراسم که با حضور سعدی پژوهان و در  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه دارد به صورت همزمان در قالب نشست‌های مجازی پژوهشگران ادبیات کهن دنبال می‌شود.

 انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویداد‌های مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار کرده است.

مهدی سربازی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟