Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از کاهش 8 درصدی انجام معاینه فنی در پایتخت خبر داد و گفت: خودروهای پلاک تهران باید مکلف به انجام معاینه فنی در پایتخت شوند.

حسین مقدم، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره علت کاهش مراجعات رانندگان تهرانی برای دریافت معاینه فنی در تهران اظهار داشت: در 9 ماهه امسال میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی حدود 8 درصد کمتر شده است و این موضوع در حالی است که سالانه 200 تا 300 هزار خودروی جدید پلاک می‌شوند و به آمار مشمولان انجام معاینه فنی نیز اضافه می‌شوند و به تعداد خودروهای مشمول نیز افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته از دو میلیون و 500 هزار خودرو که در پایتخت تردد می‌کنند حدود 500 هزار مورد آنها معاینه فنی از خارج از تهران دریافت کرده‌اند و این موضوع جای بررسی دارد و از وزارت کشور درخواست داریم این مسئله را پیگیری کند.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار راننده در پایتخت جهت انجام معاینه فنی به مراکز مربوطه در تهران مراجعه کردند و اگر تعداد خودروها را دو میلیون و پانصد مورد در نظر بگیریم یعنی کمتر از 50 درصد در تهران معاینه فنی خودرو انجام داده‌اند همچنین امسال طی 9 ماه گذشته حدود 60 درصد رانندگان تهرانی به مراکز خارج از تهران مراجعه کرداند.

مقدم خاطرنشان کرد: این آمار برای دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور هشدار است و باید ریشه‌یابی شود. چرا که نرخ‌های معاینه فنی در همه نقاط کشور یکسان است و در پایتخت هم دیگر خبر از صف‌های طولانی جهت انجام معاینه فنی نیست.

وی گفت: همچنین در تهران تعداد مراکز معاینه فنی از 40 خط به 54 خط رسیده و 8 واحد سیار هم به آن افزوده شده است و ظرفیت انجام روزانه 10 هزار مورد معاینه فنی داریم.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به اینکه آیا قرار داشتن مراکز معاینه فنی در محدوده طرح ترافیک می‌تواند یکی از علت این مسئله باشد، گفت:‌تنها یک مرکز معاینه فنی آن هم بیهقی در محدوده طرح است و مابقی خارج از طرح قرار دارد.

مقدم گفت: از افتخار ستاد معاینه فنی شهر تهران این است که از دو میلیون و 500 هزار خودروی موجود در پایتخت صد در صد آنها به مراکز تهران مراجعه کنند و در برنامه سوم توسعه شهرداری در حال انجام بررسی‌هایی هستیم که تا سال 1402 جذب 80 درصدی خودروها را داشته باشیم.

وی بیان داشت: در برخی از کشورها انجام معاینه فنی به صورت ایالتی الزامی است وامیدوارم وزارت کشور دلیل مراجعه رانندگان تهرانی به مراکز اقماری معاینه فنی را ریشه‌یابی کنند و شرایط به صورتی فراهم شود که خودروهای تهران مکلف به انجام معاینه فنی تنها در پایتخت شوند.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت:‌در حال حاضر همه اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها باید در پایتخت معاینه فنی خود را در تهران دریافت کنند.

مقدم یادآور شد: بر اساس بررسی‌هایی که در مراکز معاینه فنی کنار جاده‌ای انجام گرفته و در واقع کار پایش و کنترل انجام داده‌ایم بیش از 90 درصد کامیون‌ها معاینه فنی خود را از شهرستان‌ها دریافت کرده‌اند که 20 درصد از تست آلایندگی مردود شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاینه فنی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۸۲۴ هزار تن محصول گندم در استان خبرداد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۸۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال زراعی گذشته افزایش ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر در پیک خرید گندم استان قرار داریم و روزانه بیش از ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با بیان اینکه از میزان گندم خریداری شده تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم به مراکز و سیلوهای استاندارد منتقل شده است، ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی، مراکز روباز حساس در استان شناسایی شده و در این زمینه در حال انتقال گندم این مراکز به سیلوهای استاندارد هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به این شرایط در روز گذشته ۶۴ هزار تن گندم در استان حمل شده در حالی که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۱۵ هزار تن بوده است.

جهان نژادیان با اشاره به اینکه سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد و همچنین کارخانجات آرد در استان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و گندم کشاورزان را دریافت می‌کنند، عنوان کرد: تمام نیروها اعم از شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی به صورت شبانه‌روزی جهت صیانت از دسترنج کشاورزان استان در حال فعالیت هستند و تلاش ما این است در اسرع وقت گندم دریافتی از کشاورزان استان به سیلوهای استاندارد منتقل شود.

وی با بیان اینکه استاندار و معاونین وی ناظر بر عملیات تخلیه مراکز روباز گندم و انتقال این محصول به سیلوهای استاندارد هستند، عنوان کرد: ترافیک و شلوغی‌ای که در مسیرهای منتهی به سیلوهای استاندارد مشاهده می‌شود ناشی از شدت برداشت امسال کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان یادآور شد: در سال زراعی قبلی در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی