Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از 29 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند و از خدمات مستمر این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین، مجید مومنی در نشست تجلیل از کارکنان حامی اکرام ایتام و محسنین شاغل در اداره کل نوسازی مدارس استان بیان کرد: حضور در عرصه نیکوکاری یک تکلیف انسانی و دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسیدگی به نیازمندان و ایتام توفیق الهی است  و کسانی که در این مسیر نورانی گام بر می‌دارند باید این نعمت را قدر بدانند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یتیم و رسیدگی به ایتام از حساسیت خاصی برخوردار است و برای این امر سفارش و توصیه های زیادی شده است.

وی افزود: در حال حاضر هزار و 614 یتیم در استان تحت حمایت هستند که برای حمایت از این تعداد یتیم 14 هزار و 226 حامی در قالب طرح اکرام ایتام با این نهاد همکاری دارند و کارکنان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم حمایت از 14 یتیم را بر عهده دارند.

مومنی با اشاره به سیاست توانمندسازی مددجویان خاطرنشان کرد: حمایت مادی بخشی از خدمات این نهاد است، بخش مهم و قابل توجه مربوط به توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است که از طرق مختلف ، به ویژه از طریق اشتغال زایی برای نیازمندان اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: وقتی مددجو دارای شغل باشد، درآمدزایی برای وی حاصل شده در نتیجه به کمک دیگران نیاز ندارد و این آغاز خروج از فقر و محرومیت است که به ارتقای اقتصاد جامعه نیز کمک می کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز  گفت: رسیدگی به محرومان یک وظیفه و رسالت انسانی و دینی است که همه ما تلاش می کنیم در این راه قدم برداریم و خدمت به محرومان را مورد توجه قرار دهیم.

عسگرعلی جوانبخت یادآورشد: مشارکت در طرح اکرام برای کمک به ایتام مدتی است آغاز شده و همکاران به مرور در حال پیوستن به جمع نیکوکاران هستند.

انتهای پیام

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مومنی کمیته امداد قزوین ایتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین