Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:11:29 GMT

مراکز یادگیری محلی در البرز نیازمند یاری است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۹۲۶۰

مراکز یادگیری محلی در البرز نیازمند یاری است

یونس جاوید نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، از سال ۹۵ برای ایجاد تحول در فرایند آموزشی سواد آموزی کشور، طرح ملی راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراکز یادگیری محلی با هدف آموزش سواد خواندن و نوشتن، مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی، مهارت های حرفه ای و هنری راه اندازی شده است.
بهبود شرایط زندگی و کسب و کار از دیگر اهداف فعال شدن مراکز یادگیری محلی است.
این مراکز موجب ایجاد شرایطی برای بی سوادان و کم سوادان است که می‌توانند همراه با آموزش سواد خواندن و نوشتن درآموزش مهارت‌ها تاثیرگذار باشند.
ارتقای سطح دانش و فرهنگ خانواده‌هایی که به دلیل نداشتن سواد و مهارت‌های اساسی در زندگی دچار مشکلات و کاستی‌هایی شده اند نیز از محورهای کاری مراکزیادگیری  محلی سواد را تشکیل می دهد.
جاوید نسب ادامه داد: مراکز یادگیری محلی به دنبال ترویج فرهنگ تعاون، افزایش اطلاعات و توانمندهای عمومی، ایجاد و گسترش فرصت‌های یادگیری برای همه، زمینه سازی برای خودگردانی و یادگیری مادام العمر، کاربردی کردن آموزش‌ها، تسهیل در اجرای برنامه توسعه پایدار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی،آموزشی وهمسو سازی خدمات دستگاه‌های اجرایی است.
 برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های مراکز یادگیری در البرز کمیته اجرایی مراکز یادگیری تشکیل شده است که ۲ مراکز یادگیری محلی البرز در ندامتگاه مرکزی و زندان قزلحصاردایر شده است.
وی راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی را در راستای تحقق شعار آموزش برای همه دانست وافزود: این مراکز فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد تا مخاطبان بتوانند با توجه به نیازهای زندگی خود از برنامه‌های متنوع آموزشی بهره مند شوند.
جاوید نسب افزود: بیش از ۴۰ عنوان محتوای آموزشی از جمله مهارت‌های زندگی، محیط زیست، رفتارهای اجتماعی مطلوب، بهداشت، برنامه‌های آشنایی با تولید و اشتغال در این مراکز آموزش داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مرکز یادگیری شهید عباسعلی البرزی این استان به دلیل داشتن توانمندی های ویژه به عنوان پایلوت کشوری راه اندازی مراکز یادگیری محلی فعالیت دارد، تاکید کرد: سالانه حدود ۲ هزار نفر در مراکز یادگیری محلی البرز تحت پوشش دوره های آموزشی و مهارتی قرار می گیرند.

برچسب‌ها البرز سواد آموزی آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز سواد آموزی آموزش و پرورش البرز سواد آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برقراری ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز خبر داد و بیان کرد: ۲۱ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی و حدود ۷۹ درصد برای پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تماس‌ها به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است، گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمدشهر، کمالشهر، مرکز کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و کسانی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است و افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند. وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریت‌های اجتماعی) ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح افزود: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی و ارجاعات به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) است و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6094920

دیگر خبرها

  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان