Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: اصلی‌ترین علت آلودگی هوا در کلانشهر تبریز در فصل سرما بروز پدیده وارونگی دما و همچنین منابع متحرک یا همان خودروها هستند که بالای 70 درصد آلایندگی کلانشهر تبریز را تشکیل می دهند.

حمید قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی در خصوص مقابله با آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک 11 دستگاه موظف به مقابله و پیشگیری با آلودگی هوا هستند و در این بین وظیفه اداره حفاظت محیط زیست پایش و رصد صنایع استان و پیگیری اجرای مصوبات توسط سایر دستگاهها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این اداره در اقدامات خود برای مقابله با آلودگی هوا، نظارت بر کیفیت سوخت خودروها و انجام آزمایش‌های مربوط به آن را انجام داده و با صنایع آلاینده  برخورد کرده می‌کند، همچنین استفاده از سوخت مازوت در شعاع 30 کیلومتری کلانشهر تبریز برای صنایع را ممنوع اعلام کرده است.

وی با اشاره به تبدیل سوخت مازوت به گاز در نیروگاه تبریز، از برخورد کارشناسان بخش پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان با صنایع دارنده آلایندگی خبر داد.

قاسمی با بیان اینکه آلودگی هوای تبریز در برخی از روز ها تا 150 پی پی ام رسید، گفت: علاوه بر پدیده وارونگی هوا دلیل اصلی آلایندگی در سطح کلانشهر ها منابع متحرک هستند که با تعطیلی مدارس و کاهش بار ترافیکی از افزایش آلودگی هوا پیشگیری شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی افزود: بر اساس دستورالعمل کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا در صورت که پیش بینی های هواشناسی مبنی بر ادامه سکون و وارونگی هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی باشد می‌توان جهت پیشگیری از افزایش آلودگی هوا مدارس را تعطیل کرد و ما نیز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اقدام به تعطیلی مدارس و محدود کردن فعالیت‌های عمرانی و تشدید پایش صنایع و واحدها کردیم.

بر اساس این گزارش، آلودگی هوا مدارس تبریز را طی هفته اخیر چهار روز به تعطیلی کشانده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آلودگی هوا تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان