Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نشست تخصصی کمیته‌های مدیریت بحران و حفاظت پیشگیرانه از موزه‌ها برگزار شد.

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌های کشور، در اولین نشست تخصصی کمیته‌های مدیریت بحران و حفاظت پیشگیرانه از موزه‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته بحران ارتباط با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و اداراتی است که در امر مدیریت بحران در موزه‌ها به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میراث فرهنگی در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشتاز در ایجاد واحد مدیریت بحران است و امیدواریم که برنامه‌های مرتبط با این امر به خوبی پیش برود.

او افزود: متاسفانه در کشور ما کارنامه خوبی در بحث مدیریت بحران وجود نداشته و امروز همه دنیا از لحاظ بحران آسیب پذیر هستند؛ عمدتاً پیشگیری‌ها و واکنش‌ها آنچنان که باید و شاید خوب نبوده است، اما برخی از کشور‌ها در بحث بازسازی خوب عمل کرده اند. ما نیز از نظر بحران آسیب پذیر هستیم و می‌دانیم که حوادث آینده قابل پیش بینی هستند، اما متاسفانه خیلی به توانایی‌های فردی خود تکیه می‌کنیم و در خصوص همکاری عملکرد مناسبی نداریم.

مدیر کل امور موزه‌های کشور بیان کرد: ما بایستی بر بحث پیشگیری از وقوع بحران‌ها کار کنیم و بدانیم بعد از وقوع یک بحران وظایف همه ارکان موزه چیست. در واقع اصول طراحی کمیته مدیریت بحران ایجاد زبان مشترک، معرفی و شرح وظایف ارکان مختلف است.

کارگر گفت: ما تلاش می‌کنیم با کمک یکایک شما در بحث حفاظت از میراث فرهنگی، موزه ها، کارمندان و بازدیدکنندگان برای شناسایی بحران‌ها و ایجاد شرایط لازم برای پیش بینی و بازسازی آماده شویم تا پس از وقوع بحران‌ سرزنش نشویم؛ زیرا امانتدار مهم‌ترین داشته‌های مردم کشورمان هستیم و موزه دار‌ها قطعاً بزرگترین امانتدار‌ها هستند.

طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم بر لروم پیشگیری از وقوع بحران تاکید کرد و گفت: باید تلاش و هم افزایی کنیم و آموزش و توانمندسازی را در اولویت قرار دهیم تا در خصوص پیشگیری از وقوع بحران عملکرد مناسبی داشته باشیم.

او گفت: ما پیش از این کار‌های خوبی در این زمینه انجام دادیم و کمیته‌های بحران شکل گرفتند و به سپر آبی که یکی از نهاد‌های بین المللی است، پیوستیم. هم اکنون نیز سفیر اتریش اعلام کرده که برای همکاری با کارگاه پیشگیری و مدیریت بحران آمادگی دارد. مجموعه آتشنشانی نیز اعلام آمادگی کرده که می‌تواند با کمک مدیران موزه به صورت عملی وارد موزه‌ها شود و آموزش‌های لازم را به کارکنان موزه‌ها بدهد.

معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: خوشبختانه انسجام لازم برای مدیریت بحران در موزه‌ها شکل گرفته و حفاظت در میراث فرهنگی اولویت اول ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارتخانه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است