Web Analytics Made Easy - Statcounter

خضری با اشاره به مشکلات داروخانه ها گفت: بیمه ها با تاخیر ۸ الی ۹ ماهه پول داروخانه ها را پرداخت می کنند و با این وضعیت داروخانه ها نمی توانند سر پا بایستند.

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مشکلات داروخانه ها در کشور گفت: با توجه به اینکه بیمه ها باید به موقع پول داروخانه ها را پرداخت کنند و تاخیر 8 الی 9 ماهه دارند، قطعا داروخانه ها با افزایش هزینه های درمان و تورمی و قیمت تمام شده دارو مواجه هستند و به همین علت متضرر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بیمه ها به موقع و به ماه پول داروخانه ها پرداخت نکنند، قطعا داروخانه ها نمی توانند سر پا بایستند و از طرفی با توجه به اینکه قرار بود شرکت های داروسازی برای تامین مواد اولیه دارو ارز مرجع یعنی ارز 4200 دریافت کنند و میزان ارزی که به این شرکت ها اختصاص داده شده است، ارز ناچیزی بوده است لذا کفاف تامین مواد اولیه دارو را نمی دهد و به همین علت تولیدکنندگان و داروسازان با مشکل جدی مواجه هستند.

 

وی اضافه کرد: شرکت های تولید، پخش و توزیع دارو با مشکل گرانی و تورم و عدم تامین ارز مورد نیاز مواجه هستند و مجموعه این عوامل دست به دست هم داده است که بحث دارو در داخل کشور مشکلاتی داشته باشد.

 

وی با اشاره به بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه 99 گفت: بودجه بخش سلامت رشد 16 درصدی داشته است اما باز هم این بودجه برای بخش سلامت کافی نیست و کفاف عقب ماندگی ها و کسری بودجه سال های قبل را جبران نمی کند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا خبرگزاری شبستان کانون های مساجد استان بوشهر استان بوشهر دارو خضری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها