Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا پورمحمدی ‌روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با استادان منتخب دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان در مرکز شهرداری تبریز با اشاره به شاخص های باسوادی ‌از دیدگاه یونسکو، ‌گفت: مهارت ارتباطی، سواد رسانه ای ‌و سواد عاطفی از شاخص های باسوادی سازمان علمی و فرهنگی  سازمان ملل،  یونسکو است و جوامعی که ‌فاقد این مهارت ها باشند بی سواد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: علوم ارتباطات، ‌روابط عمومی و سواد رسانه ای جزو دانش و مهارت هایی هستند که در عصر کنونی نیاز به آن ها بیش از مهارت های دیگر در جامعه لازم است.

 پورمحمدی ‌با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه های ایران از جایگاه علمی در سطح جهانی برخوردارند، افزود: ‌کیفیت های آموزشی و سطح سواد علمی فارغ التحصیلان باید در سطح قابل قبولی باشد تا همچنان جایگاه و اعتبار مدارک دانشگاهی ایران محفوظ باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز و موسسه های آموزش عالی باید توسط ‌نهادهایی انجام شود که توانمندی جذب استعدادهای علمی و تجهیز مراکز علمی و دانشگاهی را دارند، گفت: دانشگاه ها دارای استانداردهایی هستند که باید رعایت شود و مراکز و موسسه های آموزش عالی نیز باید کیفیت های لازم را در مجموعه های خود داشته باشند.

وی افزود: ‌سازمانها و نهادهایی مثل شهرداری توان لازم را برای اداره مراکز علمی و و آموزش عالی را دارد و بر این اساس با تربیت نیروی انسانی فنی تخصصی می تواند نیازهای بازار کار را تامین کند و اکنون بهتر از گذشته این کار را انجام می دهد.

 استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه گسل تبریز فعال نشده است، ‌گفت: ‌ اما به هر ترتیب باید شهرداری تبریز برای اصلاح ساختار شهری و مناطق روی گسل طرح خود را ارائه دهد. 

 پورمحمدی همچنین با اشاره به نقش شوراهای اسلامی ‌شهر و احیای حقوق مردم با تشکیل این شوراها گفت: شهرداری ها مجری تصمیماتی هستند که شوراها نقش اصلی در آن را دارند و بر این اساس هم‌افزایی بین شوراها و شهرداری ها لازم است.

 علیرضا سلطانی رییس مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز هم گفت: ‌دانشجویان باید به سمت مهارت آموزی که منجر به جذب در بازار کار شود، حرکت کنند و ما به دنبال تحقق این هدف هستیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی طرح پژوهشی دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی طرح پژوهشی دانشگاه ها آذربایجان شرقی طرح پژوهشی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

علی اکبر حسینی محراب گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در این استان پذیرفتنی نیست.

او می‌گوید: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود گفت: تمام دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد تصریح کرد: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

این مقام مسئول با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم ادامه داد: مسوولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

او مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

استاندار خوزستان، حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی باغ ویلاهای اجاره‌ای در خوزستان گفت: ضابطه مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلاها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسنی محراب تاکید کرد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

استاندار خوزستان، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا