Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@03:34:03 GMT

ترفندهای محافظت از چشم‌ها در برابر مانیتور

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۰۲۸۴

ترفندهای محافظت از چشم‌ها در برابر مانیتور

رویداد۲۴ امروزه با پیشرفت تکنولوژی در جهان استفاده از تلفن‌های هوشمند و مانیتور‌ها وقت زیادی را از انسان می‌گیرند و به نوبه خود باعث خستگی چشم‌ها می‌شوند. باید بدانید که زل زدن طولانی مدت به صفحه  مانیتور می‌تواند اختلالات بینایی زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

با توجه به مطالعات علمی گوناگون ۵۰ تا ۹۰ درصد افراد بعد از تماشای صفحه مانیتور دچار خستگی، خارش، قرمزی و درد در ناحیه چشم می‌شوند که این علائم می‌تواند با سردرد، درد‌های مغزی و کمر درد نیز همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکار محافظت از سلامتی در برابر مانیتور

استراحت چشم‌ها

با توجه به تماشای طولانی مدت و زل زدن به صفحه مانیتور ممکن است عوامل خطرسازی در این زمینه گریبانگیر شما شود که برای جلوگیری از اختلالات بینایی و تاری دید بهتر است هر نیم ساعت یک بار به مدت ۲ الی ۳ دقیقه نگاه خود را به اطراف متمرکز کنید.

حرکات یوگا

یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای استراحت چشم‌ها انجام تمرینات یوگای چشم است. یوگای چشم شامل مجموعه‌ای از حرکات آرام کننده‌ است که هر زمان از روز انجام آن توصیه می‌شود. برای مثال خیره شدن بدون پلک زدن به یک شی به مدت ۲۰ ثانیه پس از یک ربع استفاده از مانیتور می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در رفع خستگی چشم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ تمرین برای رفع خستگی چشم

مرطوب کردن چشم‌ها

پس از مشاهده خستگی یا سوزش در چشم کافی است تنها برای مدت چند ثانیه با حرکات زیگزاگی به منظور افزایش رطوبت در کره چشمان خود، به اشیای اطرافتان نگاه کنید.

پلک زدن سریع

برای جلوگیری از خستگی چشم بعد از تماشای مانیتور پس از چند مرتبه پلک زدن، چشمان خود را به مدت ۲۰ ثانیه بسته نگه دارید و سپس با چشمان بسته به جهات بالا، پایین، چپ و راست نگاه کنید و در همین حالت روی هر جهت ۵ ثانیه مکث کرده و سپس جهت نگاه را در حالی که هنوز چشم هایتان بسته است تغییر دهید.

جلوگیری از خم شدن کمر در مقابل صفحه مانیتور

نشستن درست در مقابل صفحه نمایش مانیتور و قرار دادن آرنج روی میز باعث جلوگیری از کج شدن مهره‌های ستون فقرات می‌شود. برای این کار باید از صندلی و میز مناسب استفاده کنید تا دید شما از بالا به مانیتور باشد چرا که از پایین نگاه کردن به صفحه نمایش می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای سلامتی‌تان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000piM خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت خستگی چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌ها - پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت

سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، هشدار شدید انصارالله به واشنگتن و درگذشت مسعود اسکویی صدای ماندگار ورزش ایران از عناوین روزنامه‌های امروز کشورمان است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
  • صفحه اول روزنامه های 4شنبه 12 اردیبهشت1403
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم