Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:37:14 GMT

سازمان بورس به شایعه پذیرش لایحه FATF پایان داد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۰۳۴۱

سازمان بورس به شایعه پذیرش لایحه FATF پایان داد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس گفت: در راستای پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی (FATF) اطلاعاتی را در اختیار دشمنان قرار دادند که نتیجه آن وارد آمدن شوکی شدید به اقتصاد داخلی کشور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، چندی پیش روزنامه همشهری طی انتشار مطلبی از مهلت 15 روزه فدراسیون جهانی بورس به ایران برای رعایت قوانین مربوط به مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی (FATF) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس نهادهای فعال در بازار سرمایه ایران موظف به پذیرش لایحه FATF است و در صورت تمرد از این امر بازار بورس با مشکلات جدید مواجه خواهد شد.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس در این خصوص به خبرنگار ما گفت: هفته گذشته شایعه ای بی پایه و اساس توسط برخی رسانه ها در فضای مجازی منتشر شد و با ایجاد جوی روانی سعی در متشنج کردن اقتصاد کشور داشتند.

سازمان بورس به شایعه پذیرش لایحه FATF پایان داد

وی افزود: به دنبال پیگیری این شایعه، روابط عمومی سازمان بورس از عدم ارسال چنین نامه ای خبر داد و آن را تکذیب کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس مطرح کرد: به نظر می رسد دشمن به دنبال فضاسازی روانی در جامعه است تا با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور و تقدیم بودجه به مجلس ضمن مدیریت افکار عمومی، تصمیم گیران را در تنگنا قرار داده و عضویت در کنوانسیون FATF را به تصویب برسانند.

سعیدی در خصوص تبعات FATF بر اقتصاد کشور، بیان داشت: واقعیت اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران را نمی توان نادیده گرفت، مبادلات مالی ما تحریم است و اجازه انتقال هر گونه ارزی را نداریم، از سوی دیگرسعی دارند با اعمال فشارهای مضاعف تحریم ها را تشدید کرده و مسئولان را مجبور به پذیرش FATF کنند.

امضا FATF اعمال تحریم های جدید علیه خودمان است

وی یادآور شد: امضا FATF بدین معناست که ما بر علیه خودمان تحریم جدیدی اعمال کنیم، از آنجایی که ما نمی توانیم ارز حاصل از صادرات را از طریق بانک ها به کشور وارد کنیم، مجبور به گزینش راه هایی هستیم که تحریم ها را دور بزند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بر خلاف وعده های داده شده سوئیفت هم باز نشد تا بتوانیم ارز حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی را وارد کنیم از این رو در صورت پذیرش FATF دیگر نمی توانیم تحریم ها را دور بزنیم به دنبال آن فشارها بر علیه ایران افزایش یافته و مشکلات جدیدی پدیدار می شود.

سعیدی گفت: دولت فعلی در اوایل استقرار خود برای تخریب دولت پیشین چراغ سبزی به آمریکا و متحدانش نشان داد و برای اثبات حسن نیت خود اعلام کرد دیگر تحریم ها را دور نمی زند و پول را از طریق مبادی غیر قانونی به کشور وارد نخواهد کرد.

افشای اطلاعات اقتصادی شوک سنگینی به تولید داخل وارد کرد

وی افزود: در راستای پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی (FATF) اطلاعاتی را در اختیار دشمنان قرار دادند که نتیجه آن وارد آمدن شوکی شدید به اقتصاد داخلی کشور بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس در خصوص با تلاش دولت برای مرتبط کردن مشکلات اقتصادی با عدم تصویب FATF خاطرنشان کرد: معاهدات بین المللی که به آن ها وارد می شویم بنابر گفته رهبر انقلاب در جایی دیگر ساخته و پرداخته می شوند، نظام سلطه جهانی برای اینکه اقتصاد کلان دنیا را مدیریت کند قوانینی را در قالب کنوانسیون وضع کرده و دولت ها را مجبور به پذیرش آن ها می کنند.

سعیدی اظهار داشت: پذیرش این کوانسیون ها در جهت رفع مشکلات اقتصادی اشتباهی بزرگ است چرا که بر اساس تجربه در صورت پذیرش مشکلات جدیدتری ظهور پیدا می کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پذیرش FATF قطعا اقتصاد کشور را به سمت شرایطی به مراتب بدتر از وضعیت فعلی اقتصاد، سوق می دهد همانگونه که در بحث برجام این اتفاق افتاد.

وی عنوان کرد: مسئولان تصمیم گیر و کسانی که به دنبال عضویت در کنوانسیون FATF هستند باید بدانند در شرایط فعلی کشور پیوستن به FATF است و می توان گفت تهدیدات آن ها به این معنی است که ما از ترس مردن خودکشی کنیم.

سعیدی در پایان ابراز داشت: گزینش این قوانین اقدامی خطرناک است که اقتصاد کشور را با چالش بزرگی رو به رو می کند در حالیکه یک امتیاز هم برای کشور به دنبال ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار

سازمان غذا و دارو، از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است