Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز راهبرد دشمن پس از شکست‌های پی در پی از محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، راه‌اندازی آشوب‌های داخلی و جنگ امنیتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک،  سرهنگ خداداد فلاح صبح امروز در همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان لرستان اظهار داشت: اساس بصیرت شناخت راهبردی های دشمن و شناخت راهکارهای مقابله با دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز راهبرد دشمن پس از شکست های پی در پی از محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، راه اندازی آشوب های داخلی و به تعبیر مقام معظم رهبری، جنگ امنیتی است با هدف مشروعیت زدایی و فروپاشی ساختارهای سیاسی کشورهای محور مقاومت است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در لبنان وعراق کار به جایی می رسد که نخست وزیر استعفا بدهد  و سپس فروپاشی پارلمان را در نظر می گیرند ولی در ایران خواسته اساسی  آمریکایی ها از راهبرد فشار حداکثری این است که کاهش سطح مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و جدایی بین مردم و حاکمیت را داشته باشند.

وی بیان کرد: آن چیزی که باعث مشروعیت بخشی و استحکام ارکان حاکمیتی ما خواهد شد یکی از ابزارهای آن انتخابات است، در دنیا دو مدل حکومت وجود دارد، یا دیکاتوری یا دموکراسی است، در حکومت های دموکراسی رکن اصلی رای مردم و انتخابات است.

فلاح تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران در اصل ششم قانون اساسی اداره امور  کشور با اتکا به آرا مردم بیان شده است، در نظام جمهوری اسلامی یا مردم سالاری دینی هم با اتکا به آرا عمومی  و انتخابات اداره امور کشور انجام می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم سالارترین کشور منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است، در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۳۵ انتخابات با میانگین مشارکت بالای ۶۰ درصد شکل گرفته است، این بیانگر اهمیت جمهوری اسلامی ایران به انتخابات، رای و نظر مردم است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از این انتخابات ها، انتخابات مجلس شورای اسلامی است، همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند مجلس در راس امور قرار دارد و مقام معظم رهبری فرمودند مجلس از اساسی ترین نهادهای کشور است که ریل گذار حرکت های دولت و نهادهای اجرایی است.

وی اظهار داشت: این مجلس اگر مجلس توانمندی باشد ریل گذاری صحیحی را برای چهار سال آینده دولت و نظام انجام خواهد داد، اگر مجلس ناکارآمد و  توانمندی نباشد نمی تواند این ریل گذاری را انجام دهد.

فلاح با اشاره به اهمیت مجلس افزود: در قانون اساسی ۳۷  تا از اصول به اختیارات مجلس مربوط است، مجلس می تواند قانون وضع کند و تصحیح قوانین کشور را داشته باشد همچنین در بعد نظارتی، در بعد بین المللی نیز تایید و تسریع تمام معاهدات بین المللی بر عهده مجلس است.

وی عنوان کرد: ایجاد وضعیت در شرایط جنگی و وضعیت های مختلف باید به تصویب مجلس برسد که این بیانگر اختیارات فراوانی است که مجلس دارد، حال اگر مجلس به اختیاراتش خوب عمل نمی کند جای بحث دارد.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همه انتخابات ها اهمیت کلی دارند اما انتخابات یازدهم با توجه به این شرایط یک اهمیت اساسی دارد، در بعد بین المللی اولین انتخابات بعد از خروج آمریکا از برجام است، وقتی ترامپ از برجام خارج شد تحریم های ثانویه را برگرداند و راهبرد فشار حداکثری را بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد و در کنار آن جنگ روانی با استفاده از امپراتوری رسانه ای که در اختیار دارد ایجاد کرد و هدف اصلی این بود که بر مشروعیت نظام ما اثربگذارد.

وی تصریح کرد: با ابزار فریبی می خواهند خود را حامی مردم نشان دهند به این نتیجه می رسیم که آنها به دنبال ایجاد جدایی بین مردم و حاکمیت هستند.

فلاح خاطرنشان کرد: هدف آمریکایی ها مشروعیت زدایی از نظام است، اگر انتخابات اسفند ماه با یک مشارکت بالا محقق شود قطعا سیاسیت های آمریکا در راهبرد فشار حداکثری و خروج از برجام شکست خورده است، اما اگر با یک مشارکت پایین تر شکل بگیرد آنها امیدوار به ادامه راهبردها بر علیه نظام جمهوری اسلامی خواهند شد.

وی گفت: در منطقه بحران های لبنان و عراق را ببینید،همه اینها به دنبال گرفتن مشروعیت از نظام های اسلامی است، اگر انتخابات با مشارکت حداکثری شکل بگیرد پشتوانه نظام جمهوری اسلامی و نقطه امیدی در دل کشورهای اسلامی است، این انتخابات ما در تحولات منطقه غرب آسیا هم اثر گذار خواهد بود.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ساختار اقتصادی ما که تک محصولی و دولتی است و متکی به نفت است نیاز به یک مجلس دارد که با قانون گذاری صحیح این اقتصاد را از نفت جدا کند.

وی افزود: در تحریم ها چه کسی باید برنامه خنثی سازی تحریم ها را بنویسد؟ دستور عملیاتی را باید مجلس بنویسد، مجلس است که با دستور عملیاتی باید راهکارهای خنثی سازی تحریم های آمریکا را به دولت ارائه دهد.

فلاح با اشاره به سوء مدیریت ها عنوان کرد: دولت شش سال بنا بر قانون  قرار بود  بنزین را سالی ۱۵ درصد گران کند ولی نکرد و یک شبه این اقدام را انجام داد و با سوء مدیریت یک شوک اقتصادی به کشور وارد کرد، ولی مجلس کجا بود؟ چه کسی باید قوانین اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی را در این کشور محقق کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود

علیرضا عزیزی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد: اردوی زیارتی فرهنگی دانشجویان برادر اتحادیه شرق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان، کرمان و سیستان بلوچستان همزمان با سالروز شکست حمله نظامی امریکا به صحرای طبس در شهرستان طبس برگزار شد.

وی، برگزاری اردوی راهیان مقاومت درشهرستان طبس با حضور جمع کثیری از دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های شرق کشور را رویدادی بزرگ فرهنگی و دارای آثار و برکات ارزشمند توصیف کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی اضافه کرد: اینگونه اردو‌های فرهنگی فاخر علاوه بر بصیرت‌افزایی زمینه‌ساز تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی است.

عزیزی با بیان اینکه شکست حمله نظامی امریکا در صحرای طبس تجلی امداد‌های غیبی و حقانیت نظام جمهوری اسلامی بود، ادامه داد: در شرایط فعلی که دشمنان و استکبار جهانی همه ابزار‌های تبلیغی و هجمه‌ها و هیاهوی رسانه‌ای را علیه کشور و اسلامی به‌کار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: ایجاد دبیرخانه دائمی مقاومت و استکبارستیزی دردانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی برای برگزاری اینگونه اردو‌ها و محافل فرهنگی در چنین مناسبت‌هایی فرصت تبلیغی و تبیینی ارزشمندی برای ترویج آموزه‌های معنوی و اسلامی و دستاورد‌های انقلاب و ارتقای معنویت و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی یادآور شد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جهاد تبیین و تحقق اهداف متعالی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی همواره تأکید ویژه‌ای دارند و بدین لحاظ برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی تدارک دیده شده است.

عزیزی تشریح کرد: در اردوی زیارتی راهیان مقاومت هم زمینه آشنایی دانشجویان با ابعاد شکست سنگین آمریکا در صحرای طبس مهیا شد و هم زیارت امامزاده حضرت حسین ابن موسی الکاظم(ع) با شهدای گرانقدر و گمنام واحد طبس تجدیدمیثاق کردند.

وی ضمن قدردانی از عنایت دکتر طهرانچی و دکتر سروری مجد و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان‌شمالی و رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان از مسئولان، برگزاری مراسم پنجم اردیبهشت‌ماه را مهم برشمرد.

شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس معجزه الهی بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در اردوی فرهنگی راهیان مقاومت ضمن قدردانی از برگزارکنندگان اردو، اهمیت حادثه طبس را با اهمیت برشمرد.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به مناسبت شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس آن را معجزه الهی شمرد که خداوند شن‌ها را مامور کرد و گفت: در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) در پیام‌شان این نکته را خاطرنشان ساختند که دولت وقت آمریکا به ریاست جیمی کارتر حتی توانایی اداره کشورشان را هم ندارند و چه بسا اگر به تهران هم حمله می‌کردند تمام تیم اعزامی شان از بین می‌رفت.

وی در ادامه به اعتراضات دانشگاه‌های غربی علیه رژیم غاصب صهیونیستی را نشانه مظلومیت مردم فلسطین دانست که دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد و ادامه داد: آزادی بیان در دانشگاه‌های غرب یک دروغ است و نشانه آن دستگیری استادان معترض به کشتار بیگناه مردم مظلوم غزه توسط رژیم سفاک صهیونیستی است.

به گزارش آنا، سخنرانی سردارغلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئولان استان خراسان‌جنوبی و امام جمعه طبس و روایتگری یکی از شاهدان عینی این حادثه و سخنرانی همسر شهید منتظر قائم از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

همچنین دانشجویان شرکت‌کننده در اردوی راهیان مقاومت علاوه بر شرکت در مراسم ویژه صحرای طبس در مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت حسین ابن موسی الکاظم(ع) و تجدیدمیثاق با شهدای گمنام واحد طبس حضور یافتند.

حضور در مناطق گردشگری و بازدید از موزه جهانی ژئوپارک از برنامه‌های جانبی این اردو بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!