Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@16:28:21 GMT

مصر به پیشنهاداتش در خصوص سد النهصة پایبند است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۰۴۳۲

مصر به پیشنهاداتش در خصوص سد النهصة پایبند است

مصر اعلام کرد، به پیشنهاد ارائه شده‌ خود در مذاکرات کنونی میان قاهره، سودان و اتیوپی در خصوص سد النهضة به ویژه مسائل مربوط به آبگیری و راه‌اندازی این سد پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، وزارت منابع آب و آبیاری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، مصر بر تلاش خود برای پیشبرد مذاکرات سد النهضة و دستیابی به توافقی با سودان و اتیوپی در خصوص اصول آبگیری، راه‌اندازی این سد به ویژه در دوره خشکسالی و دستیابی به ساختار توافقی که منافع سه کشور را حفظ کند، خطر بزرگی برای مصر نباشد و ریزش آب به مصر و حق حیات آن را تضمین کند، تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصر ساختار جایگزینی را برای متصل کردن سد النهضة به سد العالی روی رودخانه نیل، به نفع هر دو طرف ارائه داده است. قرار است نشست چهارم در خصوص سد النهضة در نهم و دهم ژانویه ۲۰۲۰ در آدیس آبابا به منظور تکمیل رایزنی‌ها و مذاکرات برگزار شود.

این سه کشور در نشست قبلی پیشنهاداتی را مطرح کرده بودند که در نشست آتی این پیشنهادات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص این پیشنهادات، تلاش برای همگرایی در مواضع کشورهای مذاکره‌کننده و حل و فصل اختلاف نظرها رایزنی‌هایی انجام خواهد شد.

مصر بیم آن را دارد که چنانچه عملیات آبگیری سد النهضة به سرعت انجام شود، از میزان آب رودخانه نیل کاسته شود. این رودخانه ۹۷ درصد نیازهای آبی مصر را تامین می‌کند و طبق اعلام سازمان ملل بیش از ۱۰۰ میلیون مصری مناطق اطراف رود زندگی می‌کنند. اتیوپی اعلام کرد، هدف از ساخت سد النهضة آسیب رساندن به منافع مصر نیست و با آغاز سال ۲۰۲۰ تولید برق با استفاده از این سد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران در گفتگو با خبرنگاران در تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.

مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

دیگر خبرها

  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات