Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:12:08 GMT

قاری‌ای که اخلاق را فدای دریافت رتبه نکرد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۰۷۱۳

قاری‌ای که اخلاق را فدای دریافت رتبه نکرد

گروه مسابقات ــ یکی از راه‌یافتگان به مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی در یک حرکت اخلاقی، خواستار تغییر در قرعه‌اش و انتخاب شهرستانی دیگر برای حضورش در این مرحله شد.

به گزارش ایکنا؛ «حسین بیات»، یکی از راه‌یافتگان به مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با ارسال پیامی به دبیر جشنواره درخواست کرد تا به دلیل اینکه طی قرعه‌کشی انجام شده در این مرحله قرعه وی به شهرستان محل سکونتش افتاده است، شهرستان محل رقابت وی در مرحله کشوری جشنواره تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از پیام این قاری قرآن آمده است: «... هنگام قرعه‌کشی، اینجانب در گروه سوم افتاده‌ام و قاریان گروه سوم باید در اسلامشهر به تلاوت قرآن بپردازند. از آنجا که محل سکونت اینجانب اسلامشهر است و حدود 30 سال در این شهر ساکن هستم، لذا از جناب‌عالی تقاضا دارم جهت برقراری عدالت و اینکه قاریان قرآن این مرحله از استان‌های مختلف هستند و هیچ قاری قرآنی در این مرحله در شهر خود تلاوت نمی‌کند، قرعه اینجانب را جابه‌جا کنید... تا حقی از دوستان و دیگر قاریان ضایع نشود».

این پیام با استقبال فراوان مسئولان برگزاری جشنواره روبه‌رو شده به طوری که بنا بر اعلام ایشان، در مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره که قرار است با عنوان «فجر تلاوت» در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شود، از حسین بیات با عنوان مرد اخلاق جشنواره تجلیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی جشنواره تلاوت های مجلسی کسب رتبه اخلاق مداری قرآن حسین بیات اسلامشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهابی، ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها با هدف ترویج زندگی با قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده، افزود: با پایان مرحله اول این پویش و ارزیابی نهایی، باید تصدیق کرد که این طرح مورد استقبال کرمانی‌ها قرار گرفت.

وی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان که آزمون به صورت روزانه برگزار می‌شد، روزانه به طور میانگین بین ۵ تا ۶ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند که جمعاً در این طرح ۲۰۵ هزار پیامک از ۶۲ هزار شماره دریافت شد.

وی، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح زندگی با آیه‌ها، حفظ آیه‌های منتخب قرآن توسط شرکت کنندگان بود، که قریب به ۱۵ هزار نفر موفق شدند ۳۰ آیه منتخب را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام شهابی، گفت: این پویش، طرحی سه ساله بوده و هدف بلند مدت آن این است که مخاطبین، ۱۵۰ تا ۲۰۰ آیه قرآنی که در فرآیندی پژوهشی توسط نخبگان انتخاب شده را مورد تدبر قرار داده و حفظ کنند و در نهایت این آیات به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده و مردم با آن زندگی کنند.

وی، افزود: مراسم اختتامیه و قرعه کشی مرحله اول زندگی با آیه‌ها در روزهای آتی و با اطلاع‌رسانی از کانال ایتای طرح زندگی با آیه‌های کرمان برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر این مرحله در همان مراسم اهدا می‌گردد.

کد خبر 6097424

دیگر خبرها

  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند