Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم مشارکت ریش سفیدان و معتمدان برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی به بهانه توسعه ایجاد قبرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست هم اندیشی معتمدان و ریش سفیدان حومه اطراف شهر یاسوج با مدیرکل و معاونین منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص ساماندهی قبرستان های اطراف شهر یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نقش ریش‌ سفیدان و معتمدان محلی در حل و فصل مشکلات مردم با منابع طبیعی را اثربخش خواند و افزود: مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها سبب کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود. 

 

حکمتیان‌اصل در ادامه به نقش آفرینی بزرگان محلی و ریش سفیدان در حل مشکلات اجتماعی جوامع محلی با منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: ریش سفیدان نه تنها در حوزه منابع طبیعی بلکه در حل مشکلات اجتماعی و اختلافات ریشه‌ای که از دیرباز بین طوایف وجود داشته ورود کرده و قهر را به آشتی تبدیل کرده است.

وی افزود: این جلسه در خصوصی ساماندهی قبرستان‌ها همچنین برای جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی توسط سودجویان صورت گرفته انتظار می‌رود معتمدان و ریش‌سفیدان با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری شود باید عملکردی بین معتمدان و منابع طبیعی صورت بگیرد که این عملکرد در خصوص حفظ عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان یک الگو به فرزندان هم منتقل شود.

در ادامه جلسه حسنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: یکی از کارهای بسیار مهم برای قبرستان‌ها که باید صورت گیرد قبرستان  اطراف شهر یاسوج باید محصور گردد تا بتوانیم از تخریب عرصه های جنگلی جلوگیری کنیم .

وی در ادامه گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف است با همکاری شهرداری یاسوج جایگاه مناسبی برای قبرستان شهر یاسوج که معارضی نداشته باشد فراهم کنند تا کمترین تخریب عرصه های منابع طبیعی را داشته باشیم.

 

معاونت پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان افزود : برای ایجاد جایگاه برای آرمستان شهر یاسوج نیاز به همکاری و همدلی معتمدان وریش سفیدان داریم تا همکاری و همدلی معتمدان دراین راستا نباشد ایجاد مکان مناسب برای قبرستان شهر یاسوج امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی قبرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم