Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جعفر سرقینی در حاشیه جلسه مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قانون برای معادن، حقوق دولتی تعیین تکلیف کرده و تشخیص میزان آن را بر اساس مواد معدنی، معادن و استان‌های مختلف به شورای عالی معادن کشور سپرده است.

وی افزود: شورای عالی معادن نیز همه‌ساله، حقوق دولتی معادن مختلف را اعلام می‌کند که وصول آن حق دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقینی با بیان اینکه نگاه دولت فقط اخذ حقوق دولتی و آن هم با ارقام پایین نیست، خاطرنشان کرد: هدف دولت از دریافت حقوق معادن، توسعه مناطق محروم بوده و نگاه اصلی در کنار توسعه مناطق، ایجاد اشتغال و تامین نیازهای داخل کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عمده سلب صلاحیت معدن‌ها مربوط به مسائل منابع طبیعی و زیست‌محیطی است، گفت: طبق قانون اگر بهره‌بردار به تعهدات خود عمل نکند، سلب صلاحیت می‌شود و با توجه به حساسیت‌های موجود، بحث‌های منابع طبیعی و محیط زیست بسیار مهم بوده و در اولویت قرار دارد و اگر مواردی گزارش شود به‌قطع برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف بازرسان ما و نظام مهندسی معدن در استان‌ها و کشور این است که عملیات بهره‌بردار را بر موازین قانون معادن و سایر قوانین منطبق کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تسهیل در رسیدگی به امور در شورای عالی معادن کشور تاکنون چهار مرحله، تفویض اختیار به استان‌ها انجام و نتایج خوبی نیز از این تفویض، حاصل شده است.

سرقینی اظهار داشت: از زمانی که جلسات شورای عالی معادن کشور به صورت ادواری، مشترک با استان‌ها برگزار می‌شود، نتایج مهمی به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های معادن استان مربوطه و شنیدن نظرات و پیشنهادات استاندار و مدیران آن استان در جلسات مشترک در دستور کار قرار می‌گیرد.

سرقینی در خصوص مشارکت معدن‌کاران در ترمیم جاده‌های مشترک با روستاها، گفت: در معادن بزرگ، کمتر با این مشکل مواجه هستیم زیرا معادن بزرگ نه تنها راه را تخریب نمی‌کنند بلکه جاده‌ها را تعریض کرده و آسفالت‌ریزی باکیفیت نیز می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: جاده روستایی در حالت عادی ممکن است سال‌ها مورد استفاده قرار گیرد اما در صورت استفاده برای باربری معدن، انتظار می‌رود بهره‌برداران در معادن کوچک نیز همت کرده و جاده‌ها را بازسازی کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال معاون وزیر صنعت معدن و تجارت صادرات معدنی معادن کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد

محسن افشارچی استاندار زنجان گفت: در جلسه‌ها و پیگیری‌های پس از سفر استانی رییس جمهور به استان مسائل هشت معدن استان حل شد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته شورای عالی محیط زیست با حضور رییس جمهور نیز مسائل ۲ معدن غنی و بزرگ استان در مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار زنجان گفت: در این جلسه، مسائل یکی از این معادن حل شد و برای مورد دیگر نیز با مجوز اکتشاف در پهنه معدنی آن موافقت صورت گرفت.

وی اظهار کرد: حل مسائل این معادن و پهنه‌های معدنی نیازمند بررسی آن در شورای عالی محیط زیست بود.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان زنجان معادن فعال در مناطق حفاظت شده مطابق قانون می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، ولی فعالیت‌های معدنی در برخی مناطق حفاظت شده استان با چالش‌های همراه بود.

در زمان حاضر بیش از ۳۰ معدن در مناطق حفاظت شده استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ مورد فعال است.

مناطق 'سرخ آباد و انگوران'، سه منطقه شکار ممنوع ' فیله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو' و یک 'پناهگاه حیات وحش انگوران' زنجان، جزو مناطق حفاظت شده و محل امنی برای حیات وحش استان زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است