Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:08:42 GMT

۱۶ درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش داریم

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۱۵۱۷

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دالاهو گفت: ۱۶ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

حیدر بهرامی در نشست خبری امروز (۴دی) با اشاره به جمعیت ۳۵ هزار نفری شهرستان دالاهو، گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۲۲۵خانوار شهرستان، ۱۶۳۲ خانوار معادل ۱۶ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش حمایت های امداد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دالاهو یکی از شهرستان های زلزله زده استان است، گفت: در زلزله دو سال پیش ۳۷۵ واحد مسکونی مددجویان شهرستان تخریب شد که خوشبختانه با همکاری خوب مسئولان امداد هم اکنون تمام این واحدها بازسازی شده است.

وی افزود: در جریان زلزله در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان زلزله زده پرداخت شد تا هیچ مددجویی دغدغه تکمیل واحد مسکونی خود را نداشته باشد.

بهرامی خاطرنشان کرد: با کمک های صورت گرفته مددجویان امداد اولین گروه هایی بودند که کار بازسازی منازل آنها به پایان رسید.

رئیس کمیته امداد شهرستان دالاهو افزود: بعد از بازسازی منازل مددجویان، کار احیا و فعال سازی طرح های اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه بعد از زلزله ۱۴۳ مورد طرح اشتغالزایی در شهرستان فعال شده است.

وی با اشاره به افزایش سهمیه خانوارهای تحت پوشش شهرستان در جریان زلزله گفت: پیش از زلزله ۱۲۳۰ خانوار را تحت پوشش داشتیم و بعد از زلزله سهمیه پوشش ۴۰۰ خانوار  دیگر به شهرستان داده شد و هم اکنون حدود ۱۶۰۰ خانوار را تحت پوشش داریم.

وی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان در سال جاری گفت: خوشبختانه مردم دالاهو مشارکت خوبی در کارهای خیر دارند، بطوری که ماهانه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال صدقه در شهرستان جمع آوری می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: با راه اندازی طرح "هر کارمند یک حامی" خوشبختانه تعداد حامیان ایتام افزایش چشمگیری یافته و از ۷۲۴ نفر به ۱۲۱۴ نفر رسیده است.

وی افزود: سهمیه شهرستان در این طرح جذب ۹۰۰ حامی کارمند است که امیدواریم این ۹۰۰ نفر تا پایان دی‌ماه جذب شوند.

بهرامی از رشد زکات جمع آوری شده در شهرستان طی سالهای اخیر خبر داد و افزود: با وجود اینکه ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اهل حق هستند، اما زکات را در قالب کردار نیک پرداخت می‌کنند که در سامانه به عنوان زکات مستحبه ثبت می‌شود.

وی افزود: مبلغ زکات شهرستان در سال 1396 حدود ۲۶ میلیون تومان بود که در سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافت و به رقم۵۰ میلیون تومان رسید.

رئیس کمیته امداد شهرستان دالاهو تصریح کرد: در 9 ماهه امسال نیز ۶۵ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که تا پایان سال نیز افزایش می یابد.

وی در خصوص خودکفایی مددجویان تحت پوشش نیز گفت: در سنوات گذشته در مجموع ۱۶۸۵ خانوار مددجوی شهرستان به خودکفایی رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت

ارسلان مالکی در حاشیه واگذاری ۶۵ قطعه بالای ۲۰۰ متر به ۱۳۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت با اشاره به اینکه جمعیت است که به کشور بها و همین می‌بخشد، اظهار کرد: اگر کشوری پهناور باشد، اما خالی از سکنه ارزشی ندارد، در فرهنگ اقوام مختلف به ویژه قوم لر پرجمعیتی هم سابقه دیرینه دارد.
وی گفت: در شرایط اقتصادی کشور مسکن یکی از کالا‌هایی است که خانواده‌هایی که قصد فرزند آوری دارند را اذیت می‌کند، به همین دلیل دولت سعی کرد این نقیصه و مانع را از سر راه مردم بردارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: طبق این قانون به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد زمین واگذار می‌شود، حتی این قانون تبصره‌ای هم دارد که بر اساس آن ۵۰ درصد زمین به اسم مادر است.
مالکی گفت: نکته دیگر اینکه در استان‌ها زمین مورد نیاز متناسب با اقتضا فرهنگ زندگی واگذار شود، به عنوان نمونه در شهرستان دلفان زمین ۳۰۰ متری واگذار شده است.
وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن هم افزود: در طرح نهضت ملی مسکن دولت در بحث تسهیلات، آماده‌سازی زمین و خدمات زیر بنایی ورود جدی دارد، چون نمی‌شود با تامین زمین بقیه کار‌ها را رها کرد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن از ۴ میلیون مسکنی که رئیس جمهور وعده داد بود تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار واحد شروع شده است.
مالکی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن دو مدل انبوه سازی و یک مدل مردم سازی داریم، گفت: تجربه در استان‌های مختلف نشان داده است در نهضت ملی مسکن اگر مردم سازنده را انتخاب کنند کار‌ها سریع‌تر پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت ساخت به عهده دولت نیست، عنوان کرد: در لرستان متاسفانه وضعیت تامین زمین سخت‌تر است دیشب هم در جلسه شورای مسکن این موضوع مطرح شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بحث تامین زمین اگر شهرستان پای کار بیاید و مردم مشارکت کنند سرعت ساخت بیشتر می‌شود.
مالکی تاکید کرد: باید در خصوص تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در لرستان حرکت حدی اتفاق بیفتد تا فرصت از دست رفته جبران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند