Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر از تولید، تکثیر و بازکاشت بیش از 11 هزار نهال شمشاد به‌صورت گلدانی در نهالستان زاغمرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ سیدنقی عزیزی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهشهر، به اتفاق غفاری، معاونت امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و علوی، رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل، جهت بررسی وضعیت کاشت و کیفیت نهال شمشاد از نهالستان زاغمرز بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار کرد: گونه شمشاد خزری یکی از مهمترین گونه‌های همیشه سبز جنگل‌ های شمال کشور است و از آنجایی که این گونه مختص جنگل‌های ایران بوده، از اهمیت خاصی بین ذخایر جنگلی برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: آفت «شب پره» باعث نابودی بخش زیادی از رویشگاه‌های شمشاد کشور و استان شده و در مدت زمان کوتاهی حیات و بقای این گونه با ارزش و ممنوع القطع را به خطر انداخت.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر سطح جنگل شمشاد به منظور حفظ و حراست از این گونه در معرض خطر انقراض؛ خاطرنشان کرد: احیاء و توسعه این گونه در حال حاضر بیش از 11 هزار نهال شمشاد از منطقه رویشی شمشاد در روستای لوجنده بخش یانسر این شهرستان و منطقه سنگده شهرستان ساری تهیه و به نهالستان زاغمرز شهرستان بهشهر منتقل و به صورت گلدانی بازکاشت شده و  مقرر شد در صورت وجود نهال طبیعی در عرصه های جنگلی تا 50 هزار قلمه هم تهیه و بازکاشت گردد.

عزیزی در پایان گفت: امید است با چنین اقداماتی بتوانیم علاوه بر حفظ و حراست این گونه با ارزش جنگل های هیرکانی، به کاشت نسلی از شمشادهای سالم پرداخته و آن را توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایران جنگل رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید اقبالی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: بند خاکی توسط مردم روستا برای آبگیری محلی باغات انجام شده بود که تذکرات لازم به آنان داده شده است.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در پایین دست این بند خاکی کم عمق دو بند خاکی متعلق به این اداره در ۲ روستای کبودان و نظام آباد، آب رها شده را ذخیره و جمع آوری می‌کند.

کد خبر 6096603

دیگر خبرها

  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • چاقوکشی منجر به قتل در بهشهر
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان