Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:30:30 GMT

حکم تخریب برج‌ غیرقانونی سعادت‌آباد متوقف شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۱۶۸۸

حکم تخریب برج‌ غیرقانونی سعادت‌آباد متوقف شد

رئیس کل دادگستری استان تهران از توقف موقت حکم تخریب در پرونده معروف به حسینیه سعادت‌آباد خبر داد. ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

محمدجواد حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت پرونده زمین سه هزار متری در منطقه سعادت‌آباد تهران که به جای احداث حسینیه به برج تبدیل شده است اظهار کرد: در این پرونده رأی قطعی صادر شد اما پس از آن یک بحثی به‌وجود آمد و آن هم اعتراض ثالث تعدادی از اشخاص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: بر این اساس، پرونده دوباره به دادگاه صادر کننده رأی قطعی یعنی دادگاه تجدیدنظر بازگشت تا ادعای این افراد را بررسی کند و اگر ایراد و اشکالی نباشد، پرونده برای اجرای کامل به اجرای احکام ارسال می‌شود.

حشمتی اضافه کرد: اعتراض ثالثی که صورت گرفته، مربوط به ایادی و افرادی که بعداً این ملک را خریدند و ساخت‌وساز کردند و نقل و انتقال انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد اعتراض این افراد مورد موافقت دادگاه قرار گیرد یا خیر گفت: محکمه باید رسیدگی کند و دلایل و اسناد را ببیند و نظر خود را بدهد.

رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: این پرونده یکی از موضوعاتی است که از مسیر اصلی خود منحرف شد و متاسفانه عرصه‌ای که برای ساخت‌‌و‌ساز حسینه دادند، می‌فروشند و بعد تبدیل به برج و بناهای مسکونی می‌کنند.

حشمتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اقدام این افراد در تغییر کاربری و تبدیل از حسینه به برج، وصف مجرمانه نیز دارد یا خیر گفت: این مسئله موضوع دیگری است که زیاد پیگیر آن نبودیم زیرا آنچه برای‌مان بیش از هر چیزی اهمیت داشت، استیفای حقوق بیت‌المال بود. البته در این رابطه نیز در دادسرای مبارزه با زمین‌خواری پرونده تشکیل شد.

ماجرا از این قرار است که در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین 3هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود. با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند!

زمین 3000متری سعادت‌آباد که به‌جای حسینیه تبدیل به برج شد!!ورود شهرداری به زوایای پنهان تبدیل زمین حسینیه به برج در سعادت‌آباد

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه

 

رستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم 

با پیگیری ۳ نماینده، پرونده ارتقا ۳ شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور  ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران  صادر شد.  

وی اظهار داشت: این کار با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید.  

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: پرونده شهرستان‌های یزد و میبد هم برای تبدیل به فرمانداری ویژه در حال پیگیری است.  

دیگر خبرها

  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر