Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر مقام معظم رهبری وحدت را راه‌حل اوضاع نابسامان جهان اسلام دانست و گفت: وحدت مسلمان از صدر اسلام مورد حمله دشمنان بود و امروز به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین تکریم آیت الله اراکی دبیر سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی و معارفه حجت‌الاسلام شهریاری دبیر فعلی این مجمع با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سالن بصیرت مجموعه دانشجویی ۱۳ آبان  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت‌الاسلام گلپایگانی راه‌اندازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی را اتفاقی با برکت و شمرد و گفت: این مجمع سال ۶۹ به ابتکار رهبر معظم انقلاب تشکیل شد زیرا رهبری از این ناحیه احساس خطر می‌کردند و در واقع مجمع تقریب مذاهب اسلامی منشاء خدمات بسیار بزرگی شد.

وی وحدت مسلمانان را تنها راه حل وضعیت نابسامان امروز دانست و گفت: اگر اتحاد بین امت اسلام برقرار شود اوضاع نابسامان مسلمانان وجود نخواهد داشت.

محمدی گلپایگانی با تقدیر از زحمات مسئولان پیشین مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: آشنایی من با آیت‌الله تسخیری بیش از ۵۰ سال است هنگامی که در قم تحصیل می‌کردیم. همچنین آیت‌الله اراکی انسان بزرگ و شایسته بودند و منشأ خدمات زیادی در این مجمع بودند. مطمئنم در زمان تصدی آقای شهریاری مجمع تقریب بهتر از گذشته خواهد شد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری وحدت را موضوعی برشمرد که همواره در تاریخ مورد هجمه دشمنان بوده و در این خصوص اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون وحدت مسلمانان مورد هجمه دشمنان اسلام قرار می‌گرفت و آنها همواره تلاش می‌کردند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان بر آنها حکومت کنند و جنگ‌های خانمان‌سوزی در این زمینه راه انداختند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سید جمال‌الدین اسد‌آبادی در حوزه وحدت امت اسلام گفت: ایشان فعالیت‌های مختلفی برای وحدت شیعه و سنی انجام دادند و بعد از فوت آیت‌الله بروجردی کارهای مهمی برای وحدت مسلمانان پی‌ریزی کرد متأسفانه ما گذشتگان خود را نمی‌شناسیم. آیت‌الله بروجردی سال‌ها شاگرد آخوند خراسانی بودند و وقتی به قم آمدند حوزه علمیه را احیا کردند.

محمدی گلپایگانی ضربه دشمنان به وحدت مسلمانان در شرایط امروز را در تاریخ بی سابقه دانست و گفت: متأسفانه حملات دشمنان اسلام به وحدت مسلمانان بی‌سابقه است و به لطف خدا ما منادیان وحدت هستیم و در چشم ما همه مسلمانان یکی هستند. مسلمان خونش و مالش مورد احترام است، چه شیعه و چه سنی و کسی که به دنبال تفرقه مسلمانان باشد و موجب اختلاف شود شیطان است. در شرایط کنونی نیازمند وحدت هستیم و این موضوع برای همه جهان اسلام باید مهم باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی مبنی بر ایجاد تفرقه در بین امت اسلام گفت: چرا باید پول مردم مسلمان حجاز صرف فتنه شود. کسانی که در خون فلسطینی‌ها شریک هستند اموال مسلمانان را غارت می‌کنند و اگر بخواهیم به عزت از دست‌رفته مسلمانان برگردیم راهی جز برادری و وحدت نداریم.

وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به وحدت مسلمانان گفت: مقام معظم رهبری محکم و استوار در برابر هجمه‌های دشمنان به وحدت ایستاده و ایشان چشمان بیدار امت اسلامی هستند و حوادث و وقایع را به خوبی پیش‌بینی می‌کنند. ما روحانیون هم وظیفه داریم در جهت وحدت کوشش کنیم و اجازه ندهیم میدانی برای افراد تفرقه افکن وجود داشته باشد.

به گزارش فارس در ادامه متن حکم معارفه حجت‌الاسلام شهریاری به عنوان دبیر جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی توسط حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی قرائت شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام مقام معظم رهبری مذاهب اسلامی مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن ارج نهادن مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم غزه در برابر مصائب و حملات وحشیانه صهیونیست ها، امت اسلامی را به وحدت در مقابله با دشمنان اسلام فراخواند و اظهار داشت: خداوند متعال امت اسلام را به صبر و بردباری و مقاومت در برابر مصائب توصیه نموده است؛ مقاومت در سیره پیامبر اسلام و دیگر بزرگان دین یک امر است.

شیخ محمدی، افزود: در صدر اسلام و در تاریخ اسلام مشکلات ، رنج ها ، فشارهای مختلفی از سوی دشمنان اسلام بر ایشان و امت تحمیل میشد، از طرفی امت رسول خدا را در تنگناهای بسیاری قرار داده بودند؛ از این جهت حفظ وحدت و اسلام از مسائل مهم مسلمین عالم است.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: در عصر حاضر ملت های مسلمان بسیاری را مشاهده می کنیم که تحت فشارهای دشمنان اسلام هستند؛ ملت شریف ایران و امت اسلامی نیز در مقابل تحریم های ظالمانه و ستم هایی که استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر  ملت مظلوم غزه انجام میدهد از این نمونه ها است.

وی عنوان کرد: باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در این مسیر با حمایت از محور مقاومت و صبر و شکیبایی مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» دیگر از این واضح‌تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهى است و غیر قابل تغییر.

وی بیان کرد: بهترین راه مبارزه با صهیونیست ها و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین تمسک به قرآن وسنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله است، بایستی از تقویت وقدرت وحدت امت اسلامی بیشتر حمایت کنیم وبه نحواحسن انجام دهیم‌ زیرا در این روزها امت اسلامی دچارتوطئه ونقشه های پلید دشمن برای ایجادتفرقه ودودستگی شده ومسئولیت علما بسیارخطیراست وما همه وظیفه داریم این دسیسه ها وتوطئه ها را خنثی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از عوامل رسیدن به وحدت و نزدیکی مذاهب اسلامی صبر و شکیبایی است، در سیره پیامبر اسلام بسیار به صبر توصیه شده است که ایشان در زمانی که تحت محاصره سخت ترین و شدیدترین تحریم ها و مبارزات بر علیه کفار بودند، با قبول زجر و مشقت های فراوان رسالت خود و اسلام را حفظ نمودند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند