Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: جوان‌گرایی هزینه دارد. کار کردن با جوانان مثل راه رفتن روی لبه تیغ است، شاید با جوانان نتیجه بگیریم شاید هم نتیجه نگیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری کادر فنی تیم ملی تکواندو کشورمان امروز چهارشنبه با حضور فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی، وحید عبدالهی و محمدعلی بسحاق مربیان تیم ملی تکواندو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادیان مدیر تیم ملی و رهبر پزشک تیم ملی نیز در این نشست خبری حضور داشتند.

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: ابتدا یک گزارشی از سال گذشته ارائه می‌کنم، بعد از آن پاسخگوی سوال خبرنگاران هستم. با طراحی که فدراسیون جهانی تکواندو داشت، برای رسیدن به سهمیه المپیک یک مسیر طولانی را طی کردیم. بچه‌ها در مسابقات مختلف حضور پیدا کردند و امتیازهای لازم را به دست آوردند.

وی افزود: ما در 4 مرحله مسابقات گرندپری، 5 تورنمنت بین‌المللی و یک مرحله مسابقات جهانی در منچستر برگزار شد حضور پیدا کردیم، 323 جلسه در این مدت داشتیم. ما در این مسیر هدفگذاری کرده بودیم و در پایان این مسیر المپیکی آرمین هادی‌پور نفر سوم رنکینگ میرهاشم حسینی نفر ششم رنکینگ جواز حضور در المپیک را کسب کردند. سجاد مردانی علاوه بر تمام شایستگی‌ها نتوانستند به المپیک راه پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی افزود: سجاد مردانی بعد از المپیک ریو و حوادثی که رخ داد، تا مدت‌ها در شوک به سر می‌برد. متأسفانه او در سال 2016 و 2017 نتوانست مدال‌های خوبی را کسب کند. از زمانی که من در خدمت تیم ملی بودم، او کار خود را دوباره شروع کرد در مسابقات گرندپری منچستر بازگشت خوبی به سطح اول مسابقات داشت.

مردانی 14 مسابقه پیاپی و 12 مدال کسب کرد هر چند نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند اما عملکرد او جای تقدیر دارد. مردانی تنها تکواندوکاری است که به غیر از نفر دوم رنکینگ جهانی توانسته در 4 مرحله گرندپری سال 2019 سه مدال کسب کند. مردانی کاپیتان ارزشمند تیم ملی تکواندو یک زندگی کاملا حرفه‌ای دارد و نقش کاپیتانی را در این مدت به خوبی ایفا کرد. امیدوارم در زندگی شخصی اوضاع بسیار خوب و ارزشمندی را داشته باشد.

عسگری در پاسخ به این سوال که یکی از سانس‌های مدال المپیک از دست رفته، عوامل اصلی که بوده و چه کسانی مقصر بوده‌اند گفت:‌ من به خاطر اینکه کارم حوزه ورزش است به نوعی یک معلم هستم. نگاه من با نظرهای شما متفاوت است. وقتی بچه‌ها وارد اردو می‌شوند همه را برنده می‌بینم، آنها می‌توانند در زندگی شخصی و بیزینس موفق باشند اما به خاطر علاقه‌ای که به تکواندو دارند، آمدند و برای تیم ملی کشورشان افتخارآفرینی کردند. شاید لازم است نمونه‌هایی را مطرح کنم. نمونه نزدیک به سجاد مردانی، رادیک از آذربایجان است. متأسفانه با طراحی که فدراسیون  جهانی کرده ما چون دو سهمیه در مسابقات گرندپری مسکو کسب کردیم، دیگر در مسابقات قاره‌ای نمی‌توانیم سهمیه بگیریم اگر این فرصت برای مردانی بود، او می‌توانست سهمیه را کسب کند اما رادیک از آذربایجان این فرصت را دارد در مسابقات قاره‌ای شرکت کند به هر حال به غیر از 3 نفر بالای جدول رنکینگ جهانی که اگر در مسابقات حضور داشته‌اند. نباید فراموش کنیم که در شرایط سنی خوبی قرار دارند. ما مردانی را با 31 سال سن احیا کردیم. خیلی‌ها انتقاد کردند، مردانی تمام شده چرا از او استفاده کردید؟ اما او بازگشت خوبی داشت. حتی نفرات چهارم، پنجم و ششم که سهمیه المپیک را در این وضع کسب کردند در گرندپری‌ها مدال نگرفتند اما با توجه به امتیازهایی که در مسابقات مختلف به دست آورده بودند. سهمیه المپیک را از آن خود کرد، مردانی متأسفانه با اندک اختلاف از المپیک جا ماند.

وی افزود: متأسفانه شرایطی پیش آمده که جامعه ورزش نتیجه‌گرا شده. اگر عزیزان این نگاه داشتند و دست ما را باز می‌گذاشتند و در المپیک از ما نتیجه می‌خواستند، شرایط کاملاً فرق می‌کرد. وقتی من به تیم ملی آمدم، سجاد مردانی قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را از دست داد. اگر آن روز نتیجه‌گرا نبودیم، مردانی به مسابقات اعزام می‌شد و امتیاز کسب می‌کرد، الان وضعیت این طور نبود. ما مسابقات قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و اگر قرار است نتیجه‌گرا باشیم باید بهترین‌ها را اعزام کنیم، اما من اعتقاد ندارم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ مسابقات قهرمانی آسیا اولین ایستگاه برای المپیک 20204 است که می‌تواند شرایط مهمی برای تکواندو ایران باشد. اگر نگاه ما در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه‌گرایی نباشد و به المپیک 2024 فکر کنیم، بعد از المپیک 2020 ما باید اصلاحات کارمان را برای المپیک 2024 را بزنیم، باید یک نفر را که خانواده تکواندو قبول دارد سکان را به دست او بسپاریم و همه باید حمایت کنیم. برای گرفتن مدال المپیک همه خوشحال می‌شوند و باید همه کمک کنند نه اینکه او را دست تنها بگذارند.

 

وی در پاسخ به این سوال که برای پشتوانه‌سازی برای المپیک بعدی چه کاری کرده‌اید؟ گفت:‌ بخش اعظم این کار را رده‌های پایه و باشگاه‌ها و تیم‌هایی که در لیگ برتر فعالیت می‌کنند، بر عهده دارند. ما در این قسمت هم دچار نتیجه‌گرا شده‌ایم. در این زمینه شرایطی که از دست ما برمی‌آید این است که در مسابقات لیگ حضور فعال داشته باشیم. ما تمام هفته‌ها را در لیگ حضور داریم در مسابقات کشوری و لیگ برتر علاوه بر قهرمانان ملی‌پوش ما یک لیست را در نظر گرفتیم و آنها را رصد می‌کنیم و از آنها در فراخور نیازها استفاده می‌کنیم. چیزی حدود 50 نفر در اردوها حضور پیدا کردند و با قهرمانان بزرگ جهان و آسیا تمرین کردند نگاه ما هم نسبت به آینده تغییر کرده. این با توجه به بضاعت ما بوده است.

وی افزود: واقعیت این است که ما از امروز یک مسیر متفاوت برای المپیک خواهیم داشت. طراحی‌های لازم را با دوستان انجام داده‌ایم تا دو مدال خوشرنگ در المپیک توکیو کسب کنیم. شرایط المپیک با کل مسابقات دنیا تفاوت دارد. مسابقات المپیک بیش از مسائل فنی مسائل روحی و روانی مهم است. خدا را شکر این شانس را داشتم که در المپیک بارسلون بازی کردم، در المپیک لندن سرمربی تیم ملی بودم و می‌دانم چه مسابقاتی سخت است، می‌دانم که بچه‌ها هم از لحاظ ذهنی باید آماده باشند نباید فراموش کنیم کشور ما یک شرایط خاص دارد. یک بخشی از شرایط ورزشی علاوه بر روانشناس به جامعه‌شناس هم برمی‌گردد. با توجه به شرایط کشورمان آستانه تحمل مردم کشورمان هم پایین آمده و همه نتیجه‌گرا هستند.

عسگری در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد آینده قطعاً که از آینده خبر ندارم. به هر حال سیاست ورزش در کلان 4 ساله از المپیک به المپیک تعریف می‌شود. اگر فدراسیون خواست در خدمت تیم ملی باشم، باید شرایط به گونه‌ای باشد که از آن استفاده کنم. اگر نه و عزیز دیگری بود، من از او برای 4 سال آینده حمایت می‌کنم.

 

وی در ادامه افزود: سازمان تیم‌های ملی تکواندو کمک کردند مجموعه‌ای را تشکیل دادند مسائل را آنالیز کردند و به ما کمک کردند تا بفهمیم تیم‌های بزرگ دنیا چه کار می‌کنند که از لحاظ امتیازی عقب نمی‌مانند. من کشورهای مختلفی را می‌توانم مثال بزنم، خیلی از کشورها در مسابقات مختلف ثبت‌نام می‌کنند. این اتفاق ساده باعث می‌شود که آنها امتیاز بگیرند. حتی دسترسی در مسابقات هم امتیاز دارد، اگر از 12 مدال مردانی یکی دو تای آن خوشرنگ‌تر بود، این اتفاق برای مردانی رخ نمی‌داد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم، کار کنیم، زحمت بکشیم و 6 ماه زمان داریم بچه‌ها از لحاظ شخصیت المپیکی باید آماده شوند. ژاپنی‌ها شرایطی را مهیا کرده‌اند که هوش هر بیننده‌ای را خواهد برد. آنها برای المپیک ماشین‌های بدون راننده، شهاب‌بازی مصنوعی و ... شرایطی را رقم زدند که ذهن همه حاضرین در المپیک را درگیر خواهد کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: من با جوانان کار کردن را علاقه دارم. معمولاً با جوانان با هر تیم باشگاهی کار کردم و به تیم‌های ملی نیز جوانان خوبی را معرفی کردم. اعتقاد به کار کردن با جوانان را دارم بخشی از موضوع من هستم و بخش دیگر فدارسیون و افکار عمومی. جوان‌گرایی هزینه دارد،کار کردن با جوانان مثل راه رفتن لبه تیغ است. شاید با جوانان نتیجه بگیریم شاید هم نتیجه نگیریم. اگر قرار المپیک 2024 نتیجه بگیریم، این اتفاق باید از الان شروع شود. با رفتن مردانی وزن 8 دچار خلا می‌شود. ما باید از همین امروز استارت جوانگرایی را بزنیم.

وی در مورد اینکه مردانی آیا خداحافظی می‌کند یا خیر،‌گفت: بعد از مسابقات گرندپری در پرواز با سجاد مردانی صحبت کردم. حرفی که به من زد این بود که هنوز خودم با خودم نتوانستم کنار بیایم، اجازه دهید چند روز با خودم خلوت کنم و بعد از اینکه به نتیجه رسیدم و مشخص شد به شما (عسگری)‌خبر می‌دهم. البته من به او پیشنهاد دادم بماند و در قهرمانی آسیا شرکت کند ما باید تا المپیک مردانی را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: آرمین هادی‌پور اگر در مورد مسائل مالی صحبت می‌کند توقع حمایت از مسئولان ورزش را دارد. گویا قرار است به هر کدام از ملی‌پوشان تا المپیک 5 میلیون حقوق پرداخت شود اما فکر نمی‌کنم این مبلغ دغدغه آنها را حل کند. با توجه به حمایت‌هایی که در کشورهای دیگر از قهرمانان می‌شود، فکر نمی‌کنم این حمایت‌های داخلی کمک بزرگی باشد. ما در سفر به چین برای چنج کردن دلار به 3 بانک مراجعه کردیم تا پول را چنج کنیم اما آنها با پاسپورت ایرانی قبول نکردند این در حالی است که چین هم‌پیمان با ما است اما این کار انجام نشد.

وی در مورد اینکه برخی از ملی‌پوشان انتقاد کردند که هوگوهای الکترونیکی مشکلات فراوانی دارد و باید فدراسیون هوگوهای معتبری را خریداری کند، گفت:‌ در رابطه با خرید هوگوهای الکترونیکی در جلسه کمیته فنی فدراسیون که شخص پولادگر هم حضور داشت، این صحبت‌ها را مطرح کردیم. قرار شد یک ست هوگوی الکترونیکی خریدار شود و شخص پولادگر و مدیر سازمان تیم ملی قول دادند تا این دغدغه‌ها حل شود.

عسگری گفت: ما دو بازیکن برای المپیک توکیو در اختیار داریم. دو جوان که در بخش فنی باید اصرار کنیم که آنها کمتر تمرین کنند (با خنده) کلاً علاقه زیادی به تمرین دارند اما ما نگرانیم که آسیب نبینند. ما برنامه‌ای برای آنها طراحی کردیم که اردوی مشترک و تورنمنت در برنامه‌هایشان باشد. شرایط، شرایطی است که بخشی از آن به ما برمی‌گردد برای مسابقات جهانی منچستر ما یک درخواست برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی روسیه را داده بودیم اما در آن مقطع این اتفاق رخ نداد چرا که روس‌ها در آن تاریخ با کره‌ای‌ها اردوی مشترک داشتند. در حال حاضر هم اگر شرایط آماده شود ما بچه‌ها را برای حضور در اردوی مشترک و تورنمنت اعزام می‌کنیم.

وی افزود: تکواندو مثل والیبال و فوتبال پول‌ساز نیست. اگر ملی‌پوشان از شرایط فعلی انتقاد می‌کنند باید آنها را درک کنیم.

عسگری در واکنش به این سوال که در برخی مواقع القابی به ملی‌پوشان داده شد که این القاب آنها را دچار حاشیه‌ کرد، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ گفت: ما هم به القاب اعتقادی نداریم، این القاب را فدراسیون جهانی به ملی‌پوشان داد. من هم اعتقاد دارم این القاب خوب نیست، البته به ورزشکاران کشورهای دیگر هم داده‌اند.

 

وی در واکنش به انتقادات  برخی از ملی‌پوشان از مربیان و پیشکسوتان، گفت:‌ اردوها تعطیل است و به محض اینکه اردوی تیم ملی شروع شود، من با آنها صحبت می‌کنم. به هر حال من دوست ندارم به دوستانم و پیشکسوتان حرفی زده شود، به دلیل آنکه آنهایی که امروز در مورد مربیان خود صحبت می‌کنند، در آینده در مورد من هم صحبت خواهند کرد اما من حتما با ملی‌پوشان صحبت می‌کنم. به هر حال اگر بچه‌ها مصاحبه‌ای انجام دادند، ناراحت بودند. ملی‌پوشان ما روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند و چون برخی این روزهای سخت را ندیده‌اند، از ملی‌پوشان انتقاد کردند و به بچه‌ها این موضوع برخورده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ملی‌پوشان در ثانیه‌های پایانی و در راند سوم بازی‌های خود را واگذار می‌کردند و  خیلی‌ها معتقدند مشکلات بدنسازی وجود دارد اما این طور به نظر می‌رسد که ملی‌پوشان از لحاظ روحی روانی با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند،گفت: ما خیلی از مسابقات بارها درخواست دادیم تا پیشکسوتان و بزرگان به اردوها بیایند اما کسی پا پیش نگذاشت. به طور کلی بگویم بچه‌ها از لحاظ فنی مشکلی نداشته‌اند و این صحبت مشکل فنی قابل قبول نیست. بارها گفته‌ایم وقتی مسابقات تمام می‌شود، اولین کسی که مورد نقد قرار می‌دهم، خودم هستم. به خاطر اینکه نباید در باد موفقیت بخوابیم. ما در مسابقات مهم نتیجه گرفتیم و در المپیک مدال نگرفتیم و این شکست تلقی می‌شود. تلاش می‌کنم در المپیک بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست برای اینکه ملی‌پوشان از مشکلات روحی روانی فاصله بگیرند، یکی از قهرمانان بزرگ المپیک و جهان را در این 6 ماه باقیمانده در کنار ملی‌پوشان داشته باشد تا آنها به ملی‌پوشان‌مان از لحاظ روحی روانی کمک کند، گفت:‌ ما 6 ماه زمان پیش‌رو داریم و قطعا باید نقاط ضعف را حل کنیم و نقاط قوت را قوی‌تر کنیم. اگر کارشناسان می‌توانند به ما کمک کنند ما صحبت‌های آنها را به دیده منت خواهیم گرفت. ضمن اینکه من هم در المپیک بازی کرده‌ام و هم سرمربی بوده‌ام و می‌توانم در رابطه با این موضوع کمک کنم، اما در مورد اضافه شدن فرد دیگر باید فدراسیون نظر بدهد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشی تکواندو نشست خبری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مسابقات دوچرخه سواری تک مرحله ای بین المللی رده سنی جوانان پس از وقفه ۸ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات دوچرخه سواری مازندران و اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد برگزار می شود.


در این مسابقات؛ با حضور تیم‌های داخلی و خارجی در رده سنی جوانان هر تیم متشکل از 5 ورزشکار از متولدان ( 1384/10/11 تا 1386/10/10 ) و 3 نفر همراه (سرپرست،مربی و مکانیسین) جمعا 8 نفر  شرکت می کنند.

تور دوچرخه سواری بین المللی خزر در سه مرحله ، روزهای پایانی اردیبهشت و پیش از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار می‌شود.

مقرر شد؛ چنانچه هر یک از تیم های رنکینگ اول تا پنجم سال 1402 علاقمند به شرکت در مسابقات نباشند هیات های خوزستان- گیلان و آذربایجان شرقی به ترتیب جایگزین خواهند شد.

جلسه فنی مسابقات نیز یک روز قبل از آغاز در محل مسابقات برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود