Web Analytics Made Easy - Statcounter

چه تضمینی وجود دارد که با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا تمام شود؟! آیا آمریکا در گام های بعدی، توان موشکی، قدرت منطقه ای، حقوق بشر، قانون اساسی و...را به عنوان بهانه های جدید مطرح نمی کند؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** حمایت معاون روحانی از یک جاسوس فراری

«عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «کاوه مدنی بدون اینکه دلیلی داشته باشند محکوم شد. گفتند ایشان دو پاسپورت دارد که نداشت. گفتند ایشان دین و ایمان ندارد که ایشان فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) بود...اینها کسانی هستند که همیشه توهم توطئه دارند. می‌خواهند بدون اینکه دلیلی داشته باشند تهمت بزنند. اینها می‌گویند کسانی که با مرکز تحقیقات بین‌المللی در ارتباط هستند عضو راکفلر و صهیونیست هستند...حالا بند کردن به من عیسی کلانتری یا کاوه مدنی، جزو بدسلیقگی یک عده از کسانی است که انقلاب را مال خودشان می‌دانند».

کلانتری در ادامه در پاسخ به این سوال که «در دوره شما خیلی با محیط زیست امنیتی برخورد شد؟» گفت:«بله محیط زیست را امنیتی کرده بودند».

گفتنی است در شهریور ۹۶، کاوه مدنی با حکم عیسی کلانتری معاون سازمان محیط زیست شد. نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های معاند که از کوچکترین التهاب و آشوب و هرج و مرج در ایران ذوق زده شده و همواره در مهیاکردن فضا برای تحریم مردم ایران از یکدیگر سبقت می گیرند، از انتصاب کاوه مدنی به شدت استقبال کرده و تاکید کردند که یک «جوان نخبه» در دولت ایران مشغول به کار شد.

کاوه مدنی برای پیوستن ایران به معاهده خسارت بار پاریس به شدت تلاش کرد. این در حالی است که آمریکا زیر بار تعهدات تحمیلی این معاهده نرفت و اعلام کرد برای حفظ آمریکا و منافع مردمش از این معاهده خارج می‌شود. خروج آمریکا از معاهده پاریس در دولت اوباما پیگیری و در دولت ترامپ قطعی شد.

کاوه مدنی بعد از مفتوح شدن پرونده قضائی او در پیوند با جاسوسی از مراکز نظامی- در حالی که ممنوع الخروج بود- در قالب مأموریت از ایران فرار کرد(یا به عبارتی فراری داده شد) و مستقیماً به مرکزی ضدایرانی رفته و در آن‌جا استقرار یافت. مرکزی که پیش از آن نیز وی با آن در ارتباط بود و همکاری می کرد.

لازم به ذکر است که عملکرد غیرقابل قبول عیسی کلانتری در دوران وزارت کشاورزی در دولت سازندگی، نقش مهمی در بحران امروز آب کشور دارد و امروز وی در رأس سازمان حفاظت محیط زیست، هیچ برنامه جدی و ملموسی را در جهت بهبود اوضاع محیط زیست کشور به سرانجام نرسانده است. وی از مخالفان جدی خودکفایی است و خودکفایی را رویکردی «مزخرف»! می داند.

** فلاحت پیشه: با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا از بین می رود

«حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت در مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «هنوز فرصت باقی است و به عقیده نگارنده، ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود با تصویب کنوانسیون‌های پالرمو و CFT بهانه‌های بین‌المللی را از بین برده و تحریمی از درون را علیه کشور اعمال نکند».

فلاحت پیشه در ادامه نوشت:«حالا و در شرایط کنونی تصمیم‌گیران حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرحله نخست باید مسوولیت تصمیم خود را بپذیرند و در مرحله دوم باید بدانند که با رد پالرمو و CFT اوضاع از شرایط کنونی نیز سخت‌تر خواهد شد؛ چرا که مستقیما مساله معیشت عمومی و اقتصاد ایران در میان است. بنابراین بهتر آن است که از همسایگی ایران و کره شمالی در "لیست سیاه" این گروه جلوگیری به عمل آورند و بهانه دست دشمنان ایران ندهند».

فلاحت پیشه مدعی شده است که با تصوب لوایح مرتبط با FATF بهانه های آمریکا از بین می رود. مگر پیش از این، صنعت هسته ای ایران بهانه نبود؟! آیا با امضا و اجرای برجام، بهانه ها تمام شد؟! چه تضمینی وجود دارد که با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا تمام شود؟! آیا آمریکا در گام های بعدی، توان موشکی، قدرت منطقه ای، حقوق بشر، قانون اساسی و...را به عنوان بهانه های جدید مطرح نمی کند؟!

لازم به ذکر است که کره شمالی علیرغم اینکه مدت هاست به پالرمو و CFT پیوسته اما هنوز از لیست سیاه FATF خارج نشده است. علیرغم اینکه کره شمالی دستورات FATF را اجرا کرده، این سازمان بین دولتی اعلام کرده که باید در گام بعدی مسئله موشکی کره شمالی بررسی شده و تا اطلاع ثانوی از خروج از لیست سیاه خبری نیست.

آنچه بدیهی است اینکه اولا بهانه های آمریکا- با توجه به خوی غارتگری و سلطه گری کاخ سفید- تمام شدنی نیست و ثانیا راه حل رفع مشکلات کشور، FATF و برجام و...نیست، بلکه دیپلماسی عزتمند، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از توان عظیم داخلی است.

** اصلاح طلبان وفاداری خود را به مردم‌سالاری ثابت کرده‌اند

«غلامرضا ظریفیان» معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «در شرایط حاضر به رغم برخی نامهربانی‌ها در برخورد با جریانی که وفاداری خود را به مردمسالاری ثابت کرده، در دفاع از حقوق مردم کارنامه روشن و شفافی دارد و در دفاع از خود این نظام نیز زحمات زیادی کشیده، شاهدیم که با نیروهای مطرح و توانمند این جریان برخورد لازم و مناسب صورت نمی‌گیرد؛ که در مجالس گذشته و مجلس فعلی شاهد آن بوده‌ایم.

ظریفیان در ادامه نوشت:«اینکه اساسا اصلاح‌طلبان وظیفه خود می‌دانند مردم را به حضور در عرصه انتخابات ترغیب کنند امری پیشینی است که در مبانی معرفتی آنهاست، اما اینکه خود اصلاح‌طلبان چگونه و با چه صف‌بندی و توانی در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند، منوط به این است که در نهایت پس از تایید صلاحیت‌ها ببینند که چه سرمایه‌ای برای آنها خواهد ماند».

ظریفیان مدعی شده است که اصلاح طلبان وفاداری خود را به مردمسالاری ثابت کرده اند. نمونه آشکار در رد این ادعا، فتنه ۸۸ است. طیف اصلاح طلب در آن سال با دروغ تقلب کشور را ماهها در آشوب و التهاب فرو برد.

اصلاح طلبان هیچ اعتقادی به مردم سالاری دینی ندارند. این طیف حتی به قانون نیز بی توجهی کرده و آن را زیر پا می گذارد. یکروز با زیرپا گذاشتن رای مردم و رویز دیگر گردن کشی مقابل نظارت استصوابی.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین ویژه های مشرق کنوانسیون پالرمو امریکا روزنامه ایران اصلاح طلبان روحانی قانون اساسی ویژه های مشرق دولت اوباما کره شمالی پاریس کاوه مدنی سازمان محیط زیست غلامرضا ظریفیان دولت سازندگی حقوق بشر عیسی کلانتری لیست سیاه FATF دانشگاه امام صادق ع حشمت الله فلاحت پیشه پالرمو ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهاد‌های آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی.

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes):مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهاد‌های فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد