Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اظهارات برخی کارشناسان در خصوص کاهش کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه‌های کشور به ویژه بنزینی که در کلانشهرها از جمله تهران عرضه می‌شود با بیان این که وضعیت بنزین ما نسبت به گذشته به مراتب بهتر شده است، خاطرنشان کرد: الان بنزین یورو ۴ و یورو ۵ که تولید می‌کنیم قابل مقایسه با گذشته نیست و همه این تولیدات نیز در کلانشهرها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اطمینان را می‌دهم که وضعیت آلودگی هوا هیچ ارتباطی با مسئله کیفیت بنزین ندارد و دلیل آلودگی هوا، وارونگی دما است؛ طبیعی است که اگر اتومبیل یا اتوبوسی فرسوده باشند یا تعداد موتور سیکلت‌ بیشتری در سطح شهر تردد کنند هوا آلوده می‌شود. اما آن چه که این روزها مشاهده می‌کنیم وارونگی دما است با این توضیحات فکر می‌کنم آن چه مطرح شده اصلا صحت ندارد.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* آقای رئیس جمهوری در جلسه امروز هیات دولت به صورت مفصل درباره مسئله محیط زیست از جمله هوا و این که باید از کودکان و سالمندان در این خصوص مراقبت کنیم تاکید کردند. همچنین در این جلسه تاکید شد که مسئله تحصیل مقاطع دبستان و دبیرستان اهمیت بسیاری دارد و زمانی باید مدارس تعطیل شوند که وضعیت هوا حتما برای سلامتی دانش آموزان ضرر دارد.

اروپایی‌ها به دنبال مذاکره با ایران هستند

* {در خصوص مطالب مطرح شده از سوی طرف‌های اروپایی برای استفاده از «مکانیسم ماشه علیه ایران»}: آنچه ایران در چهار گام گذشته خود در کاهش تعهدات برجامی انجام داده، به اعتقاد کارشناسان داخلی و بین‌المللی، هیچ‌گونه مغایرتی با کنوانسیون‌های بین‌المللی نداشته است.

* ادعای اروپایی‌ها هیچ‌گونه مبنای حقوقی ندارد و به نظر می‌رسد آنها از این اقدام به دنبال پاسخی برای افکار عمومی داخلی‌شان در مقابله با اقدامات ایران در چهار گام گذشته خود در کاهش تعهدات برجامی هستند.

* اینکه آنها مطرح می‌کنند می‌خواهند در این شرایط از مکانیسم ماشه استفاده کنند، انجام نخواهد شد بلکه آنها به دنبال مذاکره با ایران هستند تا از طرق دیگری بتوانند به تفاهم برسند.

* {در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به وضعیت افزایش آلایندگی هوا در کلانشهرها به ویژه تهران، احتمال تعطیلی ادارات و مراکز تحصیلی وجود دارد و تصمیم گیری در این باره بر عهده کیست}: قانون تصمیم گیری در خصوص دبستان و دبیرستان را بر عهده شورایی از دستگاه‌های ذی‌ربط زیر نظر استانداری‌ها قرار داده است، اما برای ادارات موضوع حتما باید به دولت بیاید و با آقای رئیس جمهوری و یا معاون اول ایشان مشورت شود.

آمار درباره کشته شدگان حوادث آبان ماه، فضاسازی و جنگ روانی است

* نمی‌شود همین جوری ادارات را تعطیل کرد، برای اعلام تعطیلی ادارات، میزان آلودگی باید از حدی بیشتر باشد.

* {در پاسخ به پرسشی درباره ارائه آماری از سوی برخی رسانه‌های خارجی در خصوص تعداد کشته شدگان حوادث آبان ماه و اتخاذ سیاست سکوت از سوی مقامات و نهادهای مسئول در این خصوص}: این موضوع فقط به دولت مربوط نمی‌شود و مسئله‌ای است که تمام دستگاه‌های ذی‌ربط بر اساس قانون با آن مرتبط هستند و الان هم قوه قضاییه با جدیت در حال پیشبرد کار است. ارقامی که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود فضاسازی و جنگ روانی است و اصلا آن گونه نیست که مطرح می‌شود.

* {در واکنش به خبر خبرگزاری انگلیسی زبان رویترز مبنی بر این که در حوادث آبان ماه ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند}: به نظر من تعدادی که از سوی این رسانه اعلام شده خیلی اغراق آمیز است و اصلا این تعداد نیست. دستگاه‌های مربوطه در حال جمع زدن آمار هستند و آرام آرام زمانی که آمار نهایی شد آن را اعلام خواهند کرد. نظام شیوه سکوت اتخاذ نکرده است و آن چه در حال اتفاق است این است که آنها (غربی‌ها) انتظار داشتند جرقه‌ای که به نام بنزین زده بودند شعله ور شود. گرچه آنها حتما برنامه ریزی‌هایی کرده بودند تا اقداماتی علیه کشورمان انجام دهند اما موضوع بنزین باعث شد که اقداماتشان جلو بیفتد؛ همه اقدامات دشمنان اعم از تبلیغات جنگ روانی و سایر کارها که قصد انجام آن را داشتند به نظر می‌رسد برای زمان دیگری برنامه ریزی شده بود، اما در مسئله بنزین آنها رو به اجرای تصمیماتشان آوردند که این موضوع ۴۸ ساعته جمع شد.

امار دقیق کشته شدگان و بازداشت شدگان باید از سوی قوه قضاییه اعلام شود

* آنها به دلیل این که در عرصه میدانی نتوانستند به اهداف خود دست یابند الان در عرصه جنگ روانی در حال پرداختن به موضوع هستند؛ بنابراین ما و مردم نباید تحت تاثیر قرار بگیریم. این که ما نظامی داریم که زمانی که اتفاقی می‌افتد خیلی سریع با مردم ارتباط برقرار کند و سریع ماجرای را خاتمه دهد و با حمایت و قدرت مردم که در شهرهای مختلف به صحنه آمدند ماجرا را جمع کند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

* {در پاسخ به این پرسش که آیا آمار دقیقی درباره تعداد کشته شدگان و بازداشت شدگان حوادث آبان ماه وجود دارد}: آمار دقیقی در این خصوص ندارم و این آمار باید از سوی قوه قضاییه اعلام شود

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واعظی مکانیسم ماشه حوادث آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) صبح امروز، هشتم اردیبهشت ماه در دفتر ریاست وزارت فرهنگ برگزار شد.

در این جلسه هاشمی رییس هیئت مدیره بنیاد امام رضا (ع) و قائم مقام وزیر، سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بنیاد امام رضا (ع)، فرهاد قائمیان دبیر جشنواره‌های بنیاد امام رضا (ع)، محمدی، عضو هیئت مدیره بنیاد بنیاد امام رضا (ع)، اسلامی معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ، اتابک نادری کارگدان و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون و محمدحسین لطیفی کارگدان سینما و تلویزیون حضور داشتند.

سعید زمانی در ابتدای جلسه گفت: مجموعه فعالیت‌های بنیاد امام رضا (ع) ارتقای کمی و کیفی قابل توجهی داشته است. راهبری جشنواره‌های این دوره به مدیریت دکتر قائمیان صورت گرفته است.

وی با معرفی دبیران جشنواره‌های مختلف رضوی گفت: امسال امیدواریم با حضور دکتر لطیفی بتوانیم اولین جشنواره فیلم دینی رضوان را در کنار فیلم رضوی هم داشته باشیم.

سید محمد هاشمی در صحبت‌هایی گفت: اولویت این جشنواره استفاده از عناصر و چهره‌های تراز ملی در عرصه فرهنگی و هنری بود که مفتخریم به حضور شما عزیزان و در راس اقای قائمیان که قبول زحمت کردند و فراتر از تصور من اهتمام داشتند و وسط میدان بودند. نکته دیگر تلاش این بود که فقط یک جشنواره صرفی نباشد که بخواهیم برگزار کنیم، بااین مجموعه کار‌ها بنظرم اتفاقات خوبی می‌افتد تا بتوانیم مانور خوبی در عرصه فرهنگی بدهیم.

وی در ادامه افزود: اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان هم آبان ماه با قبول زحمت لطیفی اختتامیه اش برگزار می‌شود و من خیلی به این کار خوشبین هستم امیدواریم بااینکار ادای دینی به عرصه دینی و باور‌های اصیلمان داشته باشیم. تلاش داریم خروجی‌های جشنواره‌ها در مسیر فراخوان و داوری و خروجی با استفاده‌های عمومی با موضوع امام رضا باشد.

هاشمی اظهار داشت: ما تعداد جشنواره‌ها را کم کردیم، اما این باعث نشد که برش‌های استانی کمرنگ شود، هر جشنواره پر از رویداد‌های محفلی و نشست در دل استان‌های کشور است.

فرهاد قائمیان در این جلسه عنوان کرد: فقط بخاطر نام اقا امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم و امیدواریم همه کار‌ها برای دوستدارانش خوب برگزار شود. اختتامیه جشنواره روستایی در کردر رضوی در حد ملی برگزار شد و همه اهالی این روستا خانه و ماشین هایشان را در اختیار هنرمندان گذاشته بودند و همه اینها نشان داد می‌توان جشنواره‌هایی مردمی برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: جشنواره نمایشی در چند بخش پیشنهاد شد تمام نمایش‌های انتخاب شده در استان‌ها اجرا شود و مردم با هنرمندان اشناییت بیشتری پیدا کنند. کتاب عکس رضوی هم با هدایت استاد اولیازاده بزودی منتشر می‌شود. امیدوارم در سطح استان‌ها هم مدیران کل با جشنواره همراهی داشته باشند. در بخش فیلم هم امسال سعی کردیم با فیلم رضوان این بخش را فعال کنیم. سعی کردیم یک فیلم سینمایی با فرهنگ رضوی تولید کنیم و یک فیلمنامه براساس کتاب «از عشق آباد تا عشق آباد« اقتباس شده در راستای فرهنگ رضوی اماده است و امیدواریم این فیلم را برای سال بعد بتوانیم برسانیم و به دلیل سنگین بودن پروژه از اقای وزیر طلب مساعدت برای ساخت این فیلم داریم

ذاکری دبیر جشنواره روستایی رضوی در صحبت‌هایی درباره کم و کیف جشنواره روستایی رضوی گفت: ششمین جشنواره ملی روستایی اسمان هشتم در روستای کردر در میناب با حمایت وزارت فرهنگ و بنیاد امام رضا برگزار شد. بیست و چهارم اردیبهشت آیین افتتاحیه جشنواره در دوره آتی برگزار خواهد شد و اختتامیه هم در دهه ولایت برپا خواهد شد.

اتابک نادری در صحبت‌هایی گفت: جشنواره‌ها برای رونق بخشی به تولیدات شکل میگیرد، بعد از انقلاب هم ما با همین انگیزه شروع کردیم ولی دوسال کرونا فرایند‌ها را بهم زد، در جشنواره فجر هم دچار مشکل شدیم، مجدد دنبال فراخوان رفتیم و حال این استنباط هست که حتما باید جشنواره بگذاریم تا هنرمندان کار کنند. ولی در بنیاد به تفکری رسیدیم که این جریان را بسط دهیم و در بخش‌های مختلف این کار را کردیم و الان بیست و سه اثر در مرحله اجرا در استان‌ها است این گسترش فرهنگ نمایش برایمان مهم بوده است

نادری خطاب به وزیر فرهتگ اظهار داشت: شما اخیرا دستوری دادید که باقیات صالحات است، نهضت پلاتوسازی و بلک باکس سازی که انقلابی برای بچه‌های تئاتر محسوب می‌شود.

سید احمد میرزاده نماینده دبیران جشنواره‌های شعر رضوی نیز گفت: چهار جشنواره شعر فارسی، عربی، ترکی و‌کودک و نوجوان داریم که همه بجز کودک جنبه فراملی دارند. موضوع پرداختن به شخصیت امام رضا و توصیف صفت معین الضعفایی است. برنامه‌هایی در راستای شعر مردمی داریم.

 این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند