Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  حمید ملانوری در نشست خبری کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: ۱۱۶ حزب دارای پروانه فعالیت هستند و ۸ ائتلاف شامل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)، جبهه هماهنگی اصولگرایان استان قم، جبهه هماهنگی اصلاحات، جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی، جبهه پیشرفت؛ رفاه و عدالت، جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران، جبهه مردمی نیروهای انقلاب و جبهه ایستادگی ایران اسلامی می‌توانند فعالیت یا اقدام سیاسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به پیش‌رو بودن موسوم انتخابات اظهار داشت: انتخابات بحث حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، مشارکت و توسعه و رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی است و این موضوع برای مردم، کشور، نظام و قوای سه گانه امری مهم، حساس و ضروری است که پرداختن به آن از تکالیف اساسی ما است.

ملانوری دو موضوع مهم انتخابات را "مشارکت حداکثری" و "انتخاب صحیح" عنوان و تصریح کرد: حضور حداکثری مردم بیانگر مشروعیت نظام و پشتیبانی مردم از نظامی است که خود تشکیل دادند و همچنین نشانگر یاس دشمنان این نظام است که این روزها مباحث تخریبی را به داخل کشور پمپاژ می‌کنند تا مردم را نظام جدا و آنان را بی انگیزه سازند.

وی افزود: مردم باید برای حضور در انتخابات پررنگ حاضر شوند و احزاب که یکی از ارکان آگاهی‌بخشی مسائل سیاسی در کشور است باید با بالا بردن سطح دانش مردم در تصمیم‌گیری صحیح نقش قابل‌توجهی در این زمینه داشته باشد.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاکید بر انتخاب صحیح در کنار مشارکت حداکثری گفت: مردم باید نمایندگانی را برای مجلس انتخاب کنند که کاردان باشند.

ملانوری با تاکید براینکه فعالان عرصه انتخابات، احزاب و داوطلبان باید با نیت مشارکت حداکثری و از طرفی شکل‌گیری مجلس کارآمد باید به قانون التزام و توجه داشته باشند، گفت: احزاب باید توجه داشته باشند اساسنامه‌ای که براساس آن شکل گرفته‌اند و قانون نحوه فعالیت احزاب و قانون اساسی باید ملاک فعالیت آنان قرار بگیرد. احزاب رسمی باید فعالیت انتخاباتی داشته باشند و نشست برگزار کنند.

بررسی فعالیت دو حزب راه ملت و سفیران انقلاب اسلامی

ملانوری گفت: در نشست امروز فعالیت دو حزب "راه ملت" و "سفیران انقلاب اسلامی" بررسی گردیدکه بررسی اصلی برای اصلاح اساسنامه به نشست بعد موکول شد.

وی ادامه داد: همچنین در نشست امروز صلاحیت مسئولان شعبه استان قم ۱۴ تشکل چون مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، کارگزاران سازندگی ایران، جمعیت زنان مسلمان نواندیش، مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها،  خانه پرستار، جمعیت پیروان حضرت زینب (س)، سازمان معلمان ایران، مجمع نیروهای خط امام (ره)، اعتدال و توسعه، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، توسعه و عدالت ایران اسلامی و جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران تایید شد.

جبهه پایداری، پیروان خط امام (ره) و رهبری و شورای هماهنگی اصلاحات نمی‌توانند فعالیت کنند

ملانوری گفت: جبهه پایداری و جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت خود را به کمیسیون ماده ۱۰ اعلام نکرده‌اند بنابراین نمی‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند و به اسم این جبهه‌ها در نشست‌های انتخاباتی سخنرانی کنند.  

وی با بیان اینکه جبهه با ائتلاف احزاب دارای پروانه فعالیت شکل می‌گیرد، ادامه داد: تشکیل جبهه باید به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برسد در غیر اینصورت رسما نمی‌توانند فعالیت داشته باشند. تشکیل جبهه از ائتلاف دست‌کم دو حزب امکان‌پذیر است. احزاب دقت داشته باشند در صورت پیوستن به جبهه‌ای که به کمیسیون اعلام نشده است فعالیت آنها مخدوش می‌شود.

احزاب ملی ۶ میلیون و احزاب استانی سه میلیون تومان یارانه می‌گیرند

ملانوری تصریح کرد: در نشست امروز همچنین پرداخت یارانه به احزاب بررسی شد. در سال ٩٦،  ٢میلیارد تومان در اختیار خانه احزاب قرار گرفت.  

وی یکی از منابع احزاب را یارانه های دولتی برشمرد و ادامه داد: این یارانه که در دولت نهم قطع شد، در دولت یازدهم از سال ۹۶ از سر گرفته شد.  

دبیر کمیسیون قانون ماده ۱۰ نحوه نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، با تاکید بر ارائه هزینه‌کرد احزاب به این کمیسیون برای دریافت یارانه خاطرنشان کرد: خانه احزاب باید گزارش نحوه توزیع یارانه را ارائه دهد و احزاب نیز هر کدام به صورت مجزا گزارش هزینه‌کرد را به کمیسیون ماده ١٠ احزاب اعلام کنند؛ اگر احزابی گزارش هزینه ها را ارائه ندهند و به تصویب کمیسیون نرسد، یارانه به آنان تعلق نمی گیرد.

ملانوری افزود: ١٠٣حزب مشمول یارانه سال ۹۶ شدند که از این تعداد ٧٣ حزب از طریق خانه احزاب یارانه دریافت کردند و ٣٠حزب باقی ماند که باید به این احزاب هر کدام ١٨میلیون و ۴۴۶ هزار تومان پرداخت شود. اما اعتباری که سال٩٧ برای احزاب در نظر گرفته شده ۶۰۰ میلیون تومان است که امروز به تصویب کمیسیون ماده ١٠ احزاب رسید.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان ٤٨ میلیون تومان در اختیار خانه احزاب قرار می گیرد که ٣٠میلیون برای خود خانه احزاب و ١٨میلیون در اختیار خانه احزاب استانی قرار می گیرد، یعنی به هر استان یک میلیون پرداخت می شود، که با مصوبه مجمع قانونی قابل هزینه است. همچنین برای هر حزب ملی ۶ میلیون تومان و برای هر حزب استان، سه میلیون تومان یارانه پرداخت می شود.

کد خبر 473325

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت خزانه داری آمریکا در ادعای خود علیه جمهوری اسلامی ایران آورده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را که نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران که خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که شرکت تندر صحرا، شرکت اصلی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: شرکت تندر صحرا همچنین نقش کلیدی در طراحی، توسعه، ساخت و فروش هزاران پهپاد ایران ایفا می‌کند که بسیاری از آنها در نهایت به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین منتقل شدند.
وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اداره کنترل دارایی خارجی همچنین دو شرکت و یک کشتی که کالا‌های ایرانی را حمل می‌کنند و به نفع شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس عمل می‌کنند تحریم می‌کند. این شرکت به طور مشابه نقش پیشرو در فعالیت‌های تجاری ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران (AFGS) ایفا می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همزمان با این اقدام، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با ایران اعمال می‌کنند.
برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپاد‌ها و سایر سخت افزار‌های خطرناک نظامی برای نیرو‌های وابسته و تروریست‌ها به بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می‌دهد.»
او ادامه داد: ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزار‌های موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تامین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه داری آمریکا ۴ اردیبهشت ماه نیز در تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعا‌های ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهاد‌های دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی را منتشر می‌کند.

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.
دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

دیگر خبرها

  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد