Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:03:03 GMT

رونمایی از مستند «آمدیم نبودید»

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۳۲۵۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه مستند روایت فتح، مستند «آمدیم نبودید» به کارگردانی محمدحسین خوش بیان به تهیه کنندگی گروه مستند روایت فتح شنبه هفتم دی ماه در مسجد لیله القدر که آغاز و پایان این مستند در آن تهیه شده است رونمایی می شود.

محمدحسین خوش بیان کارگردان این اثر گفت: ۲ سال پیش سیدجمال عود سیمین پیشنهاد تولید مستندی با تمرکز بر روی مسجد لیله القدر و نوجوانان این مسجد را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقات اولیه ما به اعلامیه‌ای دست پیدا کردیم که نوجوانان مسجد پیدا می‌کنند و اعلامیه مربوط به «شهید عالی»، جوان ۱۸ ساله‌ای است که یک روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیده و مراسم یادبود شهید در همین مسجد برگزار می‌شود، اما هیچ نام و نشانی از این شهید در مسجد و یا مساجد دیگر وجود ندارد.

این مستندساز با اشاره به تاریخچه مسجد لیله القدر و تأسیس آن توسط مردم در زمان پهلوی اول که سیاست‌های ضدمذهب و ضداوقاف در آن زمان اوج گرفته بود توضیح داد: مسجد لیله القدر به عنوان استوانه اصلی انقلاب در شرق تهران محسوب می‌شود که از گذشته به عنوان مسجد مادر، زمینه‌ساز تأسیس و فعالیت دیگر مساجد این منطقه بوده است.

خوش بیان با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام که می‌فرمایند: «خداوند را در شکستن اراده‌ها و تصمیمات دیده‌ام» خاطرنشان کرد: تولید این مستند ۲ سال به طول انجامید که یکی از علل آن این بود که ما با تحقیق و پژوهش بسیار چهار سناریو تهیه کرده بودیم ولی قصه طوری به اتمام رسید که ما هیچ کدام تصورش را هم نمی کردیم و تقدیر الهی باعث شد که سمت و سوی مستند کاملا تغییر کند.

این برنامه با حضور خانواده شهید غلامرضا عالی، کارگردان مستند و نویسنده کتاب «شب چهلم» که زندگینامه شهید عالی هست برگزار می‌شود.

کد خبر 4807420 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند روایت فتح فیلم مستند تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی فیلم کوتاه سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت کارگردان تئاتر موسیقی پاپ تماشاخانه ایرانشهر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر موسیقی کلاسیک سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه مستند «با قید محرمانگی» ساخته مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی که در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن در آلمان شرکت کرده بود، جایزه ویژه هیأت داوران را کسب کرد.

«با قید محرمانگی» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برابر با ششم ماه می در جشنواره اوبرهاوزن نمایش داده شد و در مراسم پایانی، هیأت داوران جایزه ویژه خود را به این فیلم اهدا کرد. این جایزه از سوی وزارت فرهنگ این کشور به فیلم‌های متفاوت ارایه شده در جشنواره، داده می‌شود.

این فیلم کوتاه مستند از میان شش هزار فیلم به بخش اصلی جشنواره راه یافت و در رقابت با ۵۰ فیلم در بخش اصلی توانست این جایزه را بگیرد.

کد خبر 6099601

دیگر خبرها

  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان