Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:51:59 GMT

وحشت مقام های صهیونیست به خاطر تحقیقات جنایی

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۳۲۸۳

دادستان کل دادگاه لاهه روز جمعه گذشته از تصمیم این دادگاه برای شروع تحقیقات در مورد جنایت های جنگی اسرائیل در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی خبر داد.

تصمیم فاتو بنسودا دادستان کل دیوان کیفری بین المللی خشم صهیونیست ها را در پی داشت و حتی گزارش هایی در مورد نگرانی آنها نسبت به پیگیرد بین المللی مقامات ارشد اسرائیل منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صهیونیست ها در طول ۷۰ سال گذشته و از زمان اشغال فلسطین در سایه حمایت های برخی کشورهای غربی مانند امریکا و انگلیس همواره جنایت های زیادی را علیه مردم این سرزمین انجام داده اند و یکی از لقب های این رژیم در رسانه ها رژیم کودک کش اسراییل است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات بنسودا این اقدام را روز سیاه برای عدالت و واقعیت توصیف کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و حامی همیشگی رژیم صهیونیستی نیز با این تصمیم مخالفت کرده و آن را غیرعادلانه خوانده است.

 به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نخست وزیر، وزرای جنگ، روسای ستاد مشترک ارتش و روسای سرویس امنیت داخلی (شین بت) در ۵ سال گذشته به خاطر جنایات جنگی علیه مردم فلسطین می توانند با خطر پیگرد قانونی مواجه شوند.

این یعنی شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خطر پیگرد بین المللی قرار می گیرد و اویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق او، بنی گانتس رقیب فعلی نتانیاهو برای کسب عنوان نخست وزیری و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش نیز مشمول این شرایط هستند.

اوج ترس و نگرانی سران صهیونیستی را از آنجا می توان دریافت که در پی تصمیم دادگاه لاهه روزنامه یدیعوت آحرونوت از عقب نشینی نتانیاهو برای الحاق دره رود اردن به سرزمین های اشغالی خبر داد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو جلسه با وزیران خود را جهت گفت وگو برای الحاق دره رود اردن به علت ترس از برانگیختن دادگاه لاهه لغو کرد.

پیشتر وی از این نقشه خود برای انتخابات پارلمانی بهره برداری می کرد.

قرار است انتخابات سوم پارلمانی این رژیم به دنبال شکست در ایجاد ائتلاف برای تشکیل دولت در آینده نزدیک برگزار شود.  

صهیونیست ها از ترس محاکمه و پیگرد بین المللی مقامات ارشد، راه هایی را برای سنگ اندازی و ایجاد مانع در این مسیر انتخاب کرده اند که یکی از آنها جلوگیری از ورود بازرسان دیوان کیفری بین المللی به سرزمین های اشغالی است.

به گزارش روزنامه اسرائیل هیوم، یک مسوول سیاسی درباره اعلام موضع دادگاه لاهه گفته است که ابزارها و لوازم زیادی برای برخورد با این تصمیم دیوان وجود دارد چرا که این تحقیقات برای سال ها ادامه خواهد یافت.  

باید در نظر داشت که این پایان ماجرا برای رژیم اسرائیل و مقام های عالی رتبه آن نیست.

درست چند روز پس از اظهارات بنسودا، سازمان ملل متحد نیز تصمیمی را در مورد سیاست های آپارتاید رژیم صهیونیستی گرفت.

این سازمان در نظر دارد تا یک کمیته را برای تحقیق در مورد تبعیض نژاد در سرزمین های اشغالی در نظر گرفته و شکایت فلسطینی ها را در این مورد پیگیری کند.

علاوه بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بیش از ۶ هزار فلسطینی از جمله صدها زن به همراه نوزادان خود در زندانی های این رژیم هستند.

قدری ابوبکر ریی ستاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی در این ارتباط پیشتر اعلام کرد : ۳۵۰ کودک و نوجوان فلسطینی زیر ۱۸ سال در زندان های اسرائیل اسیر هستند.

برچسب‌ها دادگاه لاهه اسرائیل فلسطین بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگاه لاهه اسرائیل فلسطین بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه اسرائیل فلسطین بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود

طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند.درنهایت تیم حقوقی آفریقای جنوبی با استدلال قوی جنایت نسل‌کشی توسط اسرائیل را ثابت کرد و توانست این رژیم را در دادگاه لاهه محکوم کند.حالا پس از گذشت حدود سه ماه از صدور این حکم علیه اسرائیل، زمزمه‌هایی از صدور حکمی جدید برای بازداشت سران این رژیم ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود