Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد از راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی خبرداد و گفت: از جمله امتیازات مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: وسعت بیش از ۱۲۰ هزار هکتاری محدوده و حریم شهر مشهد و حجم عظیم تخلفات ساختمانی در آن، نیازمند بهره گیری از تکنولوژیهای کارآمد و به روز، در چهارچوب مدیریت یکپارچه شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا و در جهت هوشمندسازی شهری برای صیانت از اراضی شهر و قانونمندسازی اقدامات عمرانی در آن با اهداف هم افزایی و هماهنگی های بین بخشی، به منظور پیشگیری از تخلفات ساختمانی، رسیدگی و اجرا، الزامات قانونی در بحث نظارت، سرعت عمل، دقت و کیفیت در اعمال به موقع قانون، تلفیق، پردازش و تحلیل سامانه های مختلف نظارتی راه اندازی مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی شهرداری مشهد درحال راه اندازی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهدتصریح کرد: با راه اندازی این مرکز در کنار دستیابی به اهداف مذکور نظارت بر عملکرد ادارات نظارت بر ساخت و سازهای مناطق، نظارت و رصد خودروها و گشتی های نظارتی، رصد اقدامات در املاک مختلف، ارزیابی عملکرد از طریق سامانه پایش و پیگیری مدیریت اجرای احکام صادره با استفاده از تکنولوژی های به روز همچون پهپاد، دوربین های نظارتی و ظرفیت های تصاویر ماهواره ای در محدوده و حریم شهر مشهد، مرکز مانیتورینگ هوشمند عملی خواهد شد.

حسین نژاد ادامه داد: از جمله امتیازات مرکز مانیتورینگ هوشمند پایش تخلفات ساختمانی، بهرهگیری از توان دستگاه‌های دخیل در جهت هم افزایی و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد با حمایت مرجع قضایی و ظرفیت های قانونی دستگاه های مذکور است.

وی با بیان اینکه این مرکز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: مرکزپایش هوشمند تخلفات ساختمانی با بهرهگیری از توان و پتانسیل های دستگاه های مدیریت یکپارچه شهری مشهد با محوریت شهرداری در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و زیر مجموعه اداره کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد ایجاد خواهد شد.

کد خبر 402800

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد کلانشهر مشهد شهرداری تخلفات ساخت وساز نظارت ساخت و ساز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس اظهار داشت: تلاش می‌شود متناسب با سند تحول قوه قضائیه، ارائه خدمات به مردم تسهیل و هوشمند شود.

وی افزود: با هوشمندسازی خدمات، نظارت‌ها آسان، سریع و دقیق می‌شود.

دادستان کل کشور در ادامه به همکاری قوه قضائیه و دولت برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مشارکت مردم و جهش تولید دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد افزود: در این سفر مسائل و نیازمندی‌های هرمزگان دریافت و به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

در ادامه برنامه‌های سفر دادستان کل کشور به شهر بندرعباس حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز دیدار کرد.

وی همچنین از دادسرای بندرعباس و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

کد خبر 6094458

دیگر خبرها

  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید