Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:12:00 GMT

اجازه تعرض و تعدی به دشمنان را نخواهیم داد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۳۵۷۳

اجازه تعرض و تعدی به دشمنان را نخواهیم داد

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: توطئه‌های دشمن یکی پس از دیگری خنثی می‌شود و ما مرزبانان نیز همانند شهدا، اجازه تعرض و تعدی دشمنان به مرزها را نخواهیم داد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهارکرد: به برکت فداکاری شهدای والامقام، مرزهای کشور آرام است و توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی استان اردبیل بیش از ۳۴۰۰ شهید را تقدیم نظام کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: امروز مرزبانی نیروی انتظامی افتخار دارد که بگوید در مسیر شهید "بالازاده ها" قدم می‌گذارد و پرچمدار آن‌ها در سر تا سر مرزهای کشور است.

رضایی با تأکید بر هوشیاری مرزبانان، مرزهای کشور را امن دانست و گفت: ما نیز همانند شهدا به دشمنان اجازه تعرض و تعدی به مرزها را نخواهیم داد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: مرزبان نقطه صفر مرزی را انتخاب کرده‌اند و سرمای زمستان زیر ۳۰ درجه و گرمای بالای ۵۰ درجه را تحمل می‌کند اما ابنیه‌های موجود زمینه آسایش و آرامش مرزبان را فراهم نمی‌کند البته شهرک‌های سازمانی مدت دوری از خانواده را کم می‌کند و این یک مطالبه واقعی برای شرایط ویژه مرزهاست.

رضایی با اشاره به کمبودهای موجود در مرزها خاطرنشان کرد: در یک دهه گذشته جبران کاستی‌ها آغاز و بخشی از نیاز تجهیزات الکترونیک و اپتیکی تامین شده است و ادامه دارد. ضمن اینکه استخدام نیروهای خاص مرزبانی هم در دستور کار است اما در برخی از موارد از جمله رفاه مرزبانان باید وضعیت فعلی بهبود یابد.

گفتنی است، شهید "مرحمت بالازاده" در ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۴۹ در روستای "گرمی" چشم به جهان گشود و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و در ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزایر جنوب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و امروز پادگان هنگ مرزی "گرمی" با حضور فرمانده مرزبانی ناجا به نام شهید والامقام "مرحمت بالازاده" نام گذاری شد.

خواستار اقدامات مضاعف در حوزه گمرک هستیم

رضایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان اردبیل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و مرزبانی گفت: امروز مدیون شهدا هستیم؛ آنهایی که فداکاری کردند و امنیت مطلوب را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به تهدیدات و فتنه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: ۴۰ سال از عمر باشکوه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. دشمن طی این مدت به دنبال ایجاد فتنه و توطئه بوده است که با توکل به خداوند و راهنمایی‌های داهیانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم، نقشه‌ها و توطئه‌های آن ها خنثی شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا به فتنه آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در آبان ماه فتنه عمیقی اتفاق افتاد که مردم با فرمانده معظم کل قوا همسو شدند و به فرمان ولایت برای مقابله با توطئه‌ها لبیک گفتند.

رضایی مولفه‌های خنثی کردن توطئه‌ها را مهم برشمرد و اظهارکرد: محور ولایت و تبعیت از ولایت بر اساس آیین الهی دو مولفه تأثیرگذار در ناکام گذاشتن فتنه‌گران بود که به سرانجام رسید و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی امنیت پایدار مرزهای کشور را مدیون خون شهدا دانست و گفت: شهید "مرحمت بالازاده" با داشتن ۱۳ سال سن، تابع محض ولایت و امامت بود و ما برای گرامی داشت یاد و خاطره این شهید، هنگ مرزی گرمی را به نام شریف این شهید مزین کردیم بنابراین باید منش و معنویت شهدا را الگو قرار دهیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

رضایی به مرزهای ایران با کشور آذربایجان اشاره کرد و افزود: ۳۶۹ کیلومتر با کشور آذربایجان مرز مشترک داریم و روابط حسنه است و هیچ گونه تنش مرزی بین دو کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم ساعت کار گمرکات و بازارچه های مرزی را افزایش دهیم، تأکید کرد: از ارتقای مسیرهای ریلی "باری و مسافری" استان استقبال می کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: از مسئولان استان اردبیل خواستار اقدامات مضاعف در حوزه گمرک هستیم تا شاهد تسهیل تردد مرزنشینان دو کشور ایران و آذربایجان در مرزها باشیم.

بنابراین گزارش، در پایان مراسم سردار "قاسم رضایی" - فرمانده مرزبانی ناجا - از تلاش های سردار "هوشنگ حسینی" قدردانی و سرهنگ "سید شاهین اسمعیلی" را به عنوان فرمانده مرزبانی استان اردبیل معرفی و منصوب کرد.

گفتنی است، شهید "مرحمت بالازاده" در ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۴۹ در روستای "گرمی" چشم به جهان گشود و در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و در ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزایر جنوب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و امروز پادگان هنگ مرزی "گرمی" با حضور فرمانده مرزبانی ناجا به نام شهید والامقام "مرحمت بالازاده" نامگذاری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرمانده مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری

به گزارش «نماینده»، سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است. متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

/

دیگر خبرها

  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد