Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:57:17 GMT

فراخوان مسابقه بزرگ نقاشی و مقاله‌نویسی راپمی

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۳۵۷۶

فراخوان مسابقه بزرگ نقاشی و مقاله‌نویسی راپمی

ایسنا/بوشهر سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان (راپمی) به مناسبت روز محیط زیست مسابقه بزرگ نقاشی و مقاله نویسی دانش آموزی با موضوع حفاظت از گونه های در معرض تهدید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برگزار می کند.

این مسابقه توسط سازمان بین المللی حفظ محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان ROPME (مستقر در کویت) در بین کودکان و نوجوانان کشورهای عضو منطقه راپمی (ایران، عراق، امارات، قطر، کویت، بحرین، عربستان و عمان) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به گزارش ایسنا، موضوع نقاشی راپمی، حفاظت از گونه های زیستی درمعرض تهدید خلیج فارس و دریای عمان شامل لاک پشت های دریایی، گاوهای دریایی، نهنگ گوژپشت، فلامینگو و کولی کر (Whale shark) است.

کودکان و نوجوانان علاقه مند باید نقاشی های خود را در کاغذ A۳ با استفاده از آبرنگ، ماژیک یا مداد شمعی و یا ترکیبی از این ها بکشند و از مدادرنگی استفاده نکنند. همچنین مشخصات خود شامل نام، نام خانوادگی، کشور، سن، جنسیت، تلفن، ایمیل، مدرسه و آدرس پستی را در پشت برگه نقاشی تکمیل نموده و حداکثر تا پایان بهمن ماه ۹۸ به نشانی تهران، بزرگراه شهید حکیم، پارک طبیعت پردیسان، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت محیط زیست دریایی ارسال نمایند.

اطلاعیه "مسابقه بزرگ راپمی"
سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریائی (راپمی) به مناسبت روز محیط زیست منطقه (۲۴ آوریل ۲۰۲۰برابر با ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله نویسی کرده است.

شرایط شرکت در مسابقه:
*دانش آموزان ۸ تا ۱۸ سال در مسابقه نقاشی و دانش آموزان ۱۳ تا ۱۸ ساله می توانند در مسابقه مقاله نویسی شرکت کنند.
*نقاشی ها و مقالات باید منحصراً در ارتباط با خطرات و آسیب های ناشی از آلودگی دریاها از طریق منابع آلاینده موجود در دریا مانند کشتی ها، سکوهای استخراج نفت و گاز، آب توازن و قایق های صیادی باشد
*متن مقالات به همراه تصاویر مربوط به آنها اعم از عکس یا نقاشی حداکثر در ۵ صفحه تهیه شود.
*نقاشی ها باید در کاغذ A۳ (ابعاد کاغذ برابر با cm۴۰× ۳۰) و با ماژیک، آبرنگ یا مداد شمعی یا ترکیبی از اینها تهیه شوند. نقاشی هائی که با مداد رنگی کشیده شده باشند قابل قبول نیستند.
*هر مقاله باید در کاغذ A۴ در ۵ صفحه و به همراه عکس و یا نقاشی باشد.
*هر مقاله یا نقاشی باید توسط یک دانش آموز تهیه شده باشد و کارهای گروهی قابل قبول نمی باشد.

مهلت ارسال آثار : ۱۳۹۸/۱۱/۳۰

درج اطلاعات زیر به همراه آثار ارسالی الزامی است:

نام و نام خانوادگی  /  استان
نام پدر  /  شهرستان / شهر
متولد (روز/ماه/سال)  /  آدرس پستی
جنسیت  /  شماره تلفن / نام مدرسه

اعلام نتایج:
مقالات و نقاشی های ارسالی پس از جمع آوری به دفتر منطقه ای راپمی ارسال و آن دفتر اقدام به داوری و معرفی بهترین آثار می نماید که معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نتایج را از طریق رسانه های گروهی بعد از تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام می نماید.
آثار برگزیده مسابقه نقاشی در مراسم جشن روز محیط زیست منطقه در نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.
* مقالات برگزیده در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید و در بین کشورهای منطقه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايسنا امارات دریای عمان خلیج فارس فلامينگو روز محیط زیست قطر عربستان عراق کویت استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی، گفت: محیط زیست با سودجویان اراضی ملی مطابق قانون برخورد می‌کند.

یاسر ریاضی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی با دستور مقام قضائی اقدام به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت گفت: دوستداران محیط‌زیست می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط‌زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط‌بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن