Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:16:40 GMT

مجوز اکران فیلم‌های جشنواره پارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۳۷۳۹

مجوز اکران فیلم‌های جشنواره پارس صادر شد

بیژن چوبینه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برگزاری نخستین جشنواره فیلم پارس، اظهار داشت: امروز چهارشنبه (۴ دی ماه) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اکران فیلم‌های جشنواره فیلم را صادر کرد تا این رویداد در دو بخش فیلم های کوتاه و بلند حرفه ای و در دو حوزه مستند و داستانی و میزبان آثار باشد.

وی با اشاره به دو رویکرد جشنواره یعنی پاسداشت شناسنامه و هویت ارزشی شهدای امنیت خلیج فارس همچنین بازشناسی ظرفیت های حقوقی و فرهنگی تاریخ تمدن پارسی، گفت: جشنواره از تاریخ نهم تا دوازدهم دی ماه در جزیره قشم - جزیره عجایب هفتگانه - برگزار خواهد شد و در نخستین روز پوستر جشنواره رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم پارس، ادامه داد: همچنین آیین اختتامیه جشنواره نیز در تاریخ دوازدهم دی ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود و به برگزیدگان ۱۰ عنوان تعیین شده که مورد تایید شورای سیاستگذاری است، به تشخیص هیات داوران جشنواره لوح سپاس و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

چوبینه افزود: همچنین از جمله موارد مورد نظر و دارای اولویت جشنواره پرداختن به شناسنامه خلیج همیشه فارس در آثار ارسالی به جشنواره بوده است. در حقیقت چشم انداز جشنواره مذکور صیانت از تمامی بنیادهای فرهنگی و تمدنی جغرافیای فرهنگی و سیاسی ایران از طریق رسانه سینما است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، جشنواره فیلم پارس آوردگاهی است تا به تبیین، تثبیت و تبلیغ جهانی ظرفیت های تاریخی و تمدنی ایران پرداخته شود. البته برای تحقق این اهداف همکاری و همراهی همه دستگاه های متولی قلمرو فرهنگ ضروری و الزامی است.

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم پارس، با بیان اینکه شورای سیاستگذاری جشنواره از همه فعالان فرهنگی جهت بسط و توسعه کمی و کیفی چنین رویداد بزرگی برای دوره اول و دوره های آتی دعوت به عمل می آورد و اعتقاد دارد که باید بسته های فرهنگی تاریخ تمدن کشور را از طریق رسانه سینما با سرمایه گذاری اختصاصی مادی و معنوی به سراسر دنیا صادر کرد، گفت: صد البته برای چنین اتفاق مهمی باید ساز و کارهای دقیق استراتژیک در قالب مدیریت رسانه تعریف و تبیین شود.

چوبینه افزود: از همه مسئولان فرهنگی منطقه آزاد قشم، استان هرمزگان که بستر وقوع این رویداد ملی را فراهم نمودند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم که آینده ایران کهن با برنامه ریزی های دقیق فرهنگی در قالب رسانه های جمعی فراگیر از جمله سینما تامین و تضمین شود.

مهمترین ویژگی جشنواره ملی فیلم پارس پرداختن به تاریخِ تمدن ایران به کمک سینما است که در قالب فیلم‌‎های کوتاه و بلند داستانی و مستند برگزار خواهد شد و تبلیغ و تبیین شناسنامه هویت تاریخی خلیج فارس، اولویت جشنواره است.

وی درباره اولویت‌های موضوعی فیلم‌های ارسالی به جشنواره نیز توضیح داد: خلیج فارس از منظر فرهنگ، آداب و رسوم، جغرافیای انسانی، انسان شناسی، زیستی، زبان شناسی، فرهنگی، باستان شناسی، تاریخ اساطیر، کهن الگوها و گردشگری از محورهای مورد تاکید و اولویت‌دار آثار جشنواره است.

چوبینه با اشاره به اینکه جشنواره در ۲ بخش ویژه و مسابقه برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه فراخوان جشنواره با تاخیر و تقریباَ بسیار دیر منتشر شد شورای سیاست‌گذاری جشنواره تصمیم گرفت آثار ارسالی به جشنواره محدودیت زمانی نداشته باشند.

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم پارس، ادامه داد: بر اساس قوانین معاونت سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه جشنواره‌ها در نخستین دوره باید به صورت ملی برگزار شوند و ما نیز به ناچار جشنواره را در دوره نخست ملی برگزار خواهیم کرد. امیدوارم با برگزاری خوب و با کیفیت جشنواره در دوره نخست امتیازات لازم را برای برگزاری بین‌المللی جشنواره در دوره دوم کسب کنیم، چرا که هدفمان هم برگزاری جشنواره به صورت بین‌المللی در دوره‌های بعدی است.

وی ضمن تقدیر از اداره کل ارشاد استان هرمزگان و منطقه آزاد قشم برای حمایت‌ از جشنواره، افزود: معتقدیم خلیج فارس بهترین و فرهیخته‌ترین میراث فرهنگ کهن ایران است بنابراین از نهادهایی که به لحاظ مالی می‌توانند جشنواره را برای برگزاری بهتر حمایت کنند درخواست یاری می‌کنیم.

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم پارس، خاطرنشان کرد: همواره مباحث اقتصادی یکی از جدی‌ترین مشکلات جشنواره‌ها است چرا که اگر از نظر اقتصادی حمایت نشوند حتما در گذر زمان به حاشیه خواهند رفت، بنابراین از نهادهای حمایت کننده می‌خواهیم که در این حوزه به صحنه بیایند.

لیست اسامی آثار جشنواره را می توانید در اینجا ببینید.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خلیج فارس جشنواره ملی فیلم پارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خلیج فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان پیچیده بازگشت گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یحیی گل‌محمدی پس از قطع همکاری با پرسپولیس، از فوتبال دور بود و حالا بار دیگر قرار است با تراکتور به لیگ برتر برگردد. در این بین، تراکتور با سرمربی سابق پرسپولیس توافق کرده و حمید مطهری هم به عنوان نماینده گل‌محمدی در تبریز حضور دارد اما مجوز فعالیت یحیی تا این لحظه صادر نشده است.

به نقل از خبرورزشی این تنها مشکل یحیی گل‌محمدی برای نشستن روی نیمکت تراکتور است و احتمال دارد مجوز او تا پایان فصل صادر نشود. در این صورت، یحیی گل‌محمدی از ابتدای فصل آینده به عنوان سرمربی تراکتور روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901731

دیگر خبرها

  • داستان پیچیده بازگشت گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود