Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان قزوین ظهر چهارشنبه با حضور فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش کشور، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، غلامی رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو، رسولی مدیر ناحیه یک، جمعی از معلمان و دانش آموزان در سالن کوثر قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد کریمی در این مراسم گفت: در سال جاری رویدادهای خوبی در استان از جمله همایش هویت و جشنواره پژوهش برگزار شد که میزبانی شایسته ای داشتید که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: معلمان پژوهنده و محقق با تلاش، ابتکار و خلاقیت و استمرار بر پژوهش دستاوردهای زیادی کسب کردند که می‌تواند نوید بخش دستاوردهای خوبی در مدارس باشد.

کریمی افزود: در آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت کشور باید از نیازسنجی و کاربست نتایج تحقیقاتی با حساسیت و جدیت بیشتری دنبال پژوهش محوری باشیم و چون با ذهن و روان آینده سازان سرو کار داریم به تقویت اذهان کمک کنیم.

وی یادآور شد: طراحی درس خود یک پژوهش است و ما با تحقیق و پژوهش می‌توانیم تعلیم و تربیت را به وضعیت ایده آل برسانیم.

حمایت از ۴۲ هزار معلم پژوهنده

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: بیش از ۴۲ هزار معلم پژوهنده داریم که حامی آنها هستیم هر چند از نگاه ما همه معلمان یک محقق محسوب می‌شوند اما بخشی از آنها تجارب خود را مستند کرده اند و در اختیار دیگران قرار داده اند که برای ما ارزشمند است.

وی گفت: اتکای ما به تحقیقات و پژوهش نمایشی نیست و به برنامه معلم پژوهنده نگاه جدی داریم و باور داریم معلم شایسته، پژوهشگر هست و بیش از هر فرد دیگری باید اقدامات خود را بر مبنای پژوهش طراحی کند تا متوجه شود دانش آموز در چه جایگاهی است و معلم چگونه درس بدهد تا مؤثرتر باشد.

کریمی اضافه کرد: اگر معلم پژوهنده در کلاس درس موفق باشد همه طرح‌های آموزش و پرورش موفق است و همه معلمان این ویژگی را دارند که وارد حوزه تحقیق شوند و دستاوردهای خود را در تدریس به کار گیرند.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال است که شورای تحقیقات در آموزش و پرورش تشکیل شده و بیش از ۵۰ هزار پژوهش و ۵۰۰ هزار گزارش اقدام پژوهی در این شورا تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنیادین تدوین شده با کمک شما پژوهشگران فرهنگی است و این وضعیت نشان می‌دهد هرگز به تحقیق به عنوان ویترین نگاه نکرده ایم.

اتکای آموزش و پرورش به تحقیقات واقعی است

وی بیان کرد: با فعال شدن دو بخش پژوهشگاه مطالعات که به نیازهای آینده پژوهی توجه دارد و بخش پژوهش استان‌ها که پاسخگوی علمی است، فعالیت‌ها مبتنی بر کار علمی هماهنگ شده و برای رفع نیازها و حل مشکلات از این تحقیقات استفاده می‌شود.

کریمی افزود: در مطالعات بین المللی وضعیت عملکرد دانش آموزان ما پایین است که نشان می‌دهد علیرغم همه تلاش‌ها به نقطه میانگین بین المللی نرسیده ایم و باید کارهای جدی تری انجام دهیم.

وی اظهار داشت: در برنامه بیست و سوم اقدام پژوهی معلمان باید بتوانیم روش‌هایی را ارائه دهیم تا سطح عملکرد ما در ریاضی، علوم و سواد خواندن بهتر شود زیرا هر چند در المپیادها و مقالات علمی جایگاه خوبی داریم اما در سه بخش علوم پایه و ریاضی و سواد خواندن مشکلاتی داریم که باید جبران شود.

کریمی یادآور شد: اگر در افق ۱۴۰۰ بخواهیم کشور پیشرو منطقه باشیم باید در این سه بخش متحول شویم و این کار فقط با آموزش‌های دوپینگی در المپیادها ممکن نیست و زمانی می‌توان به این جایگاه رسید که در همه مدارس شاهد روش‌های فعال و مبتنی بر پرسشگری، درگیر شدن معلم و دانش آموز با موضوع درس و یادگیری محور باشیم.

وی بیان کرد: باید به گونه‌ای مدارس را اداره کنیم که در پایان فرآیند تدریس به یادگیری مطلوب دانش آموزان برسیم.

کریمی گفت: باید در روش‌های آموزشی خود تجدید نظر کنیم و با پرهیز از آموزش‌های طوطی وار، حفظ کردن مطلق و روش‌های قدیمی که معلم محور بودیم فاصله بگیریم.

وی اظهار داشت: امروز که فشارهای دشمنان در همه عرصه‌ها زیاد شده، حتی همسایگان در مسابقه علم و فناوری استارت‌های وحشتناکی زده اند ما هم برای برای عقب نماندن از آنها باید نگاهمان به آموزش و پرورش تغییر کند.

کریمی افزود: آموزش و پرورش از نهادهایی است که در دراز مدت جواب می‌دهد و اگر خوب کار نکنیم ۱۰ سال بعد نتیجه اش دیده می‌شود و ما را از قافله جهانی عقب نگه می‌دارد.

سیادت کشور با دانش محقق می‌شود

وی گفت: سیادت کشور تنها در سایه علم و دانش و پیمودن پله‌های ترقی ممکن می‌شود و این موفقیت و اعتلا با زور اسلحه و جنگ نیست لذا باید کمک کنیم تا دانش آموز خوب یاد بگیرد و انتقال درس خوب باشد تا کشور به سمت تعالی برود.

کریمی یادآور شد: اگر کلاس درس را جدی نگیریم، کشور آینده خوبی نخواهد داشت و تجارب زیادی هست که باید از آن استفاده کنیم و با بهره گیری از معلمان متعهد و توانمند به تعالی کشور کمک کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال در کشور تشکل‌های رسمی معلمان پژوهنده را عملیاتی می‌کنیم و با برگزاری جلسات ماهیانه فعالیت‌های پژوهشی را بررسی خواهیم کرد.

وی گفت: باید پژوهش به کلاس‌های درس راه پیدا کند و معلمان پژوهنده راهبری کار را بر عهده بگیرند و روش‌ها را بگویند تا کارها به نتیجه برسد.

کریمی اضافه کرد: در حمایت از معلمان پژوهشگر بزودی فرصت‌های مطالعاتی را در اختیار معلمان پژوهشی قرار خواهیم داد.

در ادامه از پژوهشگران برتر و داوران دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی تجلیل شد.
 

کد خبر 4807385

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد کریمی اداره کل آموزش و پرورش قزوین طرح های پژوهشی بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری سمنان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یک نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شبکه‌ای از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد مدنظر است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند؛ شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد. دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است که پس از وقفه ده ساله قرار است برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر دانش‌آموزان خوش‌فکر مدارس شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند.

یاوری با اشاره به اهداف نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد، ادامه داد: دانش‌آموزان با گفت‌وگو با افراد متخصص کاربرد دستاورد‌های پژوهشی خود را بهتر درک می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود