Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جامع سرمایه‌گذاران افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی گفت: مشکلات سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پیش بسیار زیاد بوده اما در حال حاضر بسیاری از آن رفع شده اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که از نقطه صفر مرزی تا ادارت استانی و کشوری ادامه دارد.

حاجی علیرضا یوسفیان، امروز چهارم دی ماه، در نشست خبری فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در هتل پردیسان، اظهار کرد: یک سال و نیم است که به دنبال این هستیم انجمنی تحت عنوان جامعه سرمایه‌گذاران و تجار افغانستانی تشکیل شود و از تمام صنف‌ها برای حضور در این انجمن دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در  صنف هتل‌داری، موادغذایی و صنعتی، تولید پوشاک و البسه، مجتمع‌های تجاری، خدمات گردشگری و آژانس هواپیمایی، سوخت و پتروشیمی، معدن و صنعت، طلا و جواهر و تجار و سرمایه‌گذاران افغانستانی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران سفیران بدون مرزی هستند که امکان سرمایه‌گذاری در تمام کشورها برای آنان فراهم بوده و دلیل اینکه استان خراسان را به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری انتخاب کردند، هم‌دینی و هم‌زبانی است که میان ایران و افغانستان وجود دارد، همچنین در جمهوری اسلامی ایران مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خوبی حضور دارند.

رئیس جامع سرمایه‌گذاران افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی بیان کرد: سرمایه‌گذاران ما راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل را ارزیابی می‌کنند و برای راه‌اندازی کارخانه‌جاتی که در اشتغال‌زایی و صادرات نقش‌ به‌سزایی دارد، آمادگی دارند.

یوسفیان خاطرنشان کرد: در تیم کاری ما این آمادگی وجود دارد که در تمام صنوف، در منطقه صفر مرزی دوغارون شغل ایجاد کنیم و در اشتغال‌زایی آن منطقه نقش داشته باشیم. بسته‌بندی محصولات در این منطقه هزینه کمتری دارد و موجب ایجاد شغل می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکلات سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پیش بسیار زیاد بوده، اما در حال حاضر بسیاری از آن رفع شده، با این وجود همچنان مشکلاتی وجود دارد که از نقطه صفر مرزی تا ادارت استانی و کشوری ادامه داشته و متاسفانه علیرغم رایزنی‌هایی که صورت گرفته، همچنان رفع نشده است.

رئیس جامع سرمایه‌گذاران افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر مشکلات موجود در زمینه سرمایه‌گذاری رفع شود، دوستان ما می‌توانند بهترین سرمایه‌گذاری را در تمام بخش‌ها انجام دهند. همچنین ما می‌توانیم در خدمت کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران ایرانی در منطقه صفر مرزی و شهرک صنعتی هرات باشیم.

یوسفیان عنوان کرد: حمل‌ونقل برخی محصولات همچون لبنیات به علت فاسدپذیری آن مشکل بوده و پیشنهاد ما این است که کارخانه‌جات محصولات لبنی را در منطقه صفر مرزی دوغارون با شهرک صنعتی هرات ایجاد کنیم. سرکنسول‌گری افغانستان در مشهد نیز این آمادگی را دارد که روند صدور ویزا برای سرمایه‌گذاران، تجار و اصحاب رسانه را تسهیل کند.

وی ادامه داد: مشکلاتی همچون ورود ارز به کشور، مشکلات مالیاتی و بانکی وجود دارد که امیدواریم در سطح منطقه و استان حل شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند بدون دغدغه در جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  محمود شم آبادی در نشست شورای اداری خوشاب گفت: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

 
 

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب